The_PuNk Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har tenkt å kjøpe meg en ny Harddisk og hadde tenkt å kjøpe en ny Western digital disk. Men etter litt surfing her på forumet har jeg hørt mye dritt om WD. Så jeg lurer på om dere har en annen disk å anbefale. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Min mening er: make up your own mind. Du vil alltids finne folk som ikke liker f.eks. Maxtor eller Seagate heller. Jeg er iallfall fornøyd med mine WD-disker, bare det relativt høye støynivået er et minus. Ellers, super ytelse! Lenke til kommentar
sen!L Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har en WD 200 GB special edition 8 Mb cache og den fungerer supert...Jeg merker heller ikke noen ting av støy fra den heller.. hel fornøyd Lenke til kommentar
andesam Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg "sitter" på en seagate baracuda. Og den er jeg veldig fornøyd med, bråker omtrent dobbelt så lite som western digital. Og den har hvertfall ikke lavere ytelse heller... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har følgende disker her: [*]WD Raptor [*]WD 80GB SE [*]WD 100GB SE [*]WD 120GB SE [*]Samsung 160GB Er egentlig mest fornøydd med Samsungen. Ikke noe støy fra den. Det som bråker mest i maskinen min nå er harddiskhylla. Angrer på at jeg kjøpte WD-disker (utenom Raptor'n). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har hadd en drøss med forskjellige disker opp gjennom tida. De jeg har vært mest fornøyd med heter Seagate. Jeg har vært heldig å unngått trøbbel med IBM's disker så de har jeg også vært fornøyd med. Begge WD-diskene jeg har hatt har bråkt gankse mye (myyye mer enn dobbelt av de nye seagate'ne), og den aller værste: en fra samsung. Ytelsen har aldri vært noe problem med noen av diskene, en husker jeg merket litt forskjell mellom de med 2 og 8MB buffer. Samme gjalt den gangen jeg oppgraderte fra en disk med 512kB til en med 2MB. Mitt råd: * Sats på en med 8MB buffer for ytelse (til å ha windows på) * Sats på Seagate for lavt lydnivå. * Ønsker du begge deler: gå for en Seagate med 8MB Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg synes WD special edition er helt toppers. Støy? Merker ikke noe til det, da jeg har en, snart 2 SCSI-disker på 10k og 15k rpm pluss 6 kabinettvifter. Det verste er at det ikke bråker så mye... (synes jeg) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har 4 WD disker selv, er kjempefornøyd! har du en CPU vifte som bråker 25dB eller mer, hører du ikke wd diskene Jeg går ivertfall altid for WD pga. kvalitet og ytelse! Ensete som er litt minus med WD disker, er at de blir forferdelig varme! Har kabinettvifte forran 3 av diskene, de er helt kalde, mens den fjerde som ikke blir kjølt ned av noe som helst, kan bli ganske varm. Har lagt inn temp sensor på den...det meste den har kommet opp i var 50C...da satt jeg på lan, der romtemperaturen var godt over 30C! hjemme ligger den på 43-44C med en romtemp på 26C! Lenke til kommentar
aschj Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har 6 wd-disker, hvorav 4 av dem er av nyere dato. Har aldri hatt problemer med dem av noe slag. Kan ikke gjøre annet enn å skryte, for jeg er virkelig storfornøyd. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 og den aller værste: en fra samsung. Hvilken Samsung var dette da? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg "sitter" på en seagate baracuda. Og den er jeg veldig fornøyd med, bråker omtrent dobbelt så lite som western digital. Og den har hvertfall ikke lavere ytelse heller... Ikke for å mobbe men, dobbelt så lite er jo litt komisk... Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Om wd bråker kommer veldig an på. Jeg liker ikke den høyfrekvente susinga, men hadde jeg hatt vifter som bråkte litt mer ville jeg neppe hørt de to wd jeg har. Har 19db vifte på prosessor og to 12db i kabinettet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 og den aller værste: en fra samsung. Hvilken Samsung var dette da? Samsung spinpoint SV6004 tror jeg den het. I hvertfall 5400rpm, 2MB buffer, 2 plater a 30GB. Den var ganske stille i starten men begynnte gradvis å øke i støynivå. Etter ett år var den uutholdelig, så jeg satt den i en server der folk ikke oppholder seg. Den funker faktisk fortsatt (2,5år etter jeg kjøpte den) men bråker som et jetfly. .. den er jeg veldig fornøyd med, bråker omtrent dobbelt så lite som western digital. Ikke for å mobbe men, dobbelt så lite er jo litt komisk... Kjempe-lite, bitte-stort, glo-kaldt, parfyme-stank, do-duft, halvparten så mye, ti ganger så lite. Språket er fullt av logisk motstridende ord. De fleste har vel oppstått av logikk-analfabete. Dette har potensiale til å utarte seg ... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg ville gått for maxtor, har aldri før vert borti noe som er så driftsikkert :-) Seagate ville jeg for all del holdt meg langt unna, mange synes de er ekstremt stillegående, men jeg synes de lager et hælvettes bråk. De har også en elendig ytelse og en elendig brukervennlighet. Har aldri blitt så skuffet over et dataprodukt som jeg ble med min 120gb seagate! Lenke til kommentar
Star Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Er bra fornøyd med min 80gb wdc og en litt eldre seagate.. har ellers samsung og maxtor.. knall bra dt også.. men vinneren er IBM , på ytelse ;) så lenge den virket.... Ellers; 1. WDC 2. Maxtor 3. Seagate 4. Samsung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå