boff Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har installert og brukt dette tv-kortet og er veldig fornøyd med billed/opptakskvalitet. Imidlertid er text-tv funksjonen knyttet til den medfølgende programvaren helt ubrukelig (cinergy live), (bare et virrvarr av uforståelige tegn, av og til en og annen leselig linje). Trenger gode råd om hvordan dette kan ordnest. Har lastet ned nyeste divere og oppdateringer, men det hjalp lite. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Litt off topic: Siden du er fornøyd med opptaksfunksjonen på ditt kort, kan jeg spørre deg om hva pc'en din ellers består av? Jeg har problemer med opptak på mitt cinergy 600 kort ser du. Hvilket program bruker du, og hvilken oppløsning. text-tv funksjonen virker ikke på mitt kort heller. Får aldri fram noen skikkelig side.. Lenke til kommentar
boff Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Det skal du får svar på, Eriond, men venter litt til det evt har kommet flere tilbakemeldinger på det med text-tv-kvaliteten (for å beholde topicen) Lenke til kommentar
hdood Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Tekst-TV fungerer helt fint her (i versjon 2.20.00.125), både over bakkenettet og satelitt. Du har ikke bare dårlig tv-signal da? Et dårlig tv-signal fører som regel til at tekst-tv bare blir rot og tilfeldige tegn. Lenke til kommentar
boff Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Tar signalet ned over satelitt og har krystallklart bilde i full skjem. Prøvde et pinncacle-kort og da var text-tv faktisk ok, men bildet vesentlig dårliegere. Men det var greit å høre at hdood hadde bra kvalitet, da får en bare eksperimentere videre, men tar ellers med takk i mot forslag til løsninger Lenke til kommentar
kristian egil Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har også Cinergy 400 TV, og tekst-tv'en funket bra på forrige sted jeg bodde, men ikke nå. Har falt til ro med at det er dårligere tv-mottak her. En fattig trøst er at tekst-tv ligger ute på nrk.no.. (dette var ikke til særlig hjelp, foruten at det kanskje ser ut som om tekst-tv funksjonen generelt er dårlig i dette kortet). Er forresten også interessert i hvilken software & innstillinger du bruker til opptak. De interesserte får ta det i egen string.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå