Gå til innhold

Er iPad Air et bra valg når man skal kjøpe seg nettbrett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

min mening er at ingen kan måle seg med iPad, har hatt flere ipads, gikk over til surface 2... angrer. går kjapt tilbake til ipad. og android kan jeg ikke fordra.

Lenke til kommentar

min mening er at ingen kan måle seg med iPad, har hatt flere ipads, gikk over til surface 2... angrer. går kjapt tilbake til ipad. og android kan jeg ikke fordra.

Hvordan kan du da like iOS7/8, som er android ripoff? iOS 6 var OK, men de ødela iOS med iOS7, som var en dårlig ripoff...

Lenke til kommentar

Når du skal kjøpe nettbrett er det noen ting du bør tenke gjennom før du velger IOS/Android/Windows.

1. Skjermstørrelse

En 7" går ned i en stor jakkelomme, du kan holde den med 1 hånd.

En 10" er ca dobbelt så stor som en 7", bør bruke 2 hender, men mye bedre å se film med

2. Minnestørrelse

Hvor mange GB trenger du egentlig? Skal du lagre hele musikk/filmsamlingen din, eller brukes Spotify og Netflix/HBO/Viaplay?

I tillegg finnes det WiFi harddisker, som f.eks. Seagate Wireless Plus, 1TB 2.5" disk med oppgitt 10 timers batterikapasitet. Da trenger man kanskje ikke så mye lagringsplass på nettbrettet? Ulempen er selvsagt at du må ha med en liten harddisk når du skal se film e.l.

3. Vekt

Et nettbrett som veier ca 450g er vesentlig lettere enn et som veier 650g, spesielt hvis man skal holde det i hånden lenge.

4. Appstøtte

Er det noen apper du MÅ ha, som kun finnes på en plattform?

5. Sikkerhetskopiering og tilgang til filer uten eget program på PC'n

iPad har en kjempeenkel løsning for sikkerhetskopi og gjenoppretting, men du må bruke et 3-parts program for noe så enkelt som å legge inn noen filmer på nettbrettet.

6. WiFi eller 3G/4G?

Har du WiFi tilgjengelig stort sett der den skal brukes? Kan du bruke telefonen som hotspot? I så fall er det fort noen kroner å spare ved å velge et nettbrett uten 3G/4G.

Vi valgte iPad Air 16GB, og vil kjøpe en Seagate Wireless Plus harddisk til ca 1.350,- på sikt.

Batteritiden er veldig bra, uten at jeg har målt antall timer. Holdt en ca 12 timers kjøretur uten problemer, selvfølgelig var ikke nettbrettet i bruk hele tiden, og det fungerte fint å bruke telefonen som hotspot for iPaden så den fikk internett.

Det eneste vi er misfornøyd med er iPad smart cover heldekkende. Et deksel til 650,- som føles dårligere enn de jeg har kjøpt for en 50-lapp fra Kina. Ikke vil den stå oppreist og ikke legger frontdekselet seg skikkelig inntil på baksiden. Her anbefaler jeg å se etter noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...