Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et år gamle Samsung NP355V5C-S0GSE med svart skjerm

Anbefalte innlegg

Ofte bruker jeg å finne en løsning på egenhånd når det kommer til data problemer, ofte er det litt mer kronglete problemer på laptoper men i dette tilfellet har jeg ingen peiling på hva som er problemet.

Så jeg har da et problem med min Samsung NP355V5C-S0GSE. Jeg koblet den opp til min monitor for å se på en film. Da jeg jeg koblet den opp merket jeg at den begynte å oppføre seg uvanlige med at deler av skjermen ble svart, og at skrivebordet på den ble rett og slett henkt opp om man skal si det mildt. Treg ble den og og jeg ente opp med å restarte den, når jeg restartet den kom det opp "Forbedrer automatisk reparasjon" med Samsung logoen på oppstart. Den holdt på sån i en time og så kom den endelig til skrivebordet, vanligvis så bruker den kanskje 1-2 min på å starte opp så dette snytes jeg var merkelig. Neste dag når jeg slo på pcen så ble problemet enda mere merkelig. Da kom dette opp (merk at den mangler Scandinavian bokstaver på det bilde)

"Windows kunne ikke starte. En nylig maskinvare eller programvareendring kan være årsaken. Slik løser du problemet:

1. Sett inn installasjons CDen for Windows

2. Velg språkinnstillinger og klikk deretter neste

3. Klik reparer maskinen

Hvis du ikke har denne CDen må du be systemansvarlig eller produsenten av datamaskinen om hjelp

Fill: \EFI\Microsoft\Boot\BCD

Status: 8xc0000185

Info: The Boot Configuration Data for your PC is missing or contains errors.

Her har jeg to valg, trykk på enter eller ESC. Om jeg trykker ESC så blir bare skjermen svart i all evighet med at PC er fortsatt på uten bilde. OM jeg trykker enter kommer jeg in på BIOS. Og om jeg går ut av her kommer jeg tilbake med Samsung logoen og "Forbedrer automatisk reparasjon" og så blir skjermen svart mens selve PC er på og sånn har den vært i over 6 timer.

Skal også legge til bilder så dere kan se hva som kommer opp. Dataen kjører Windows 8 og jeg har hat den i 1 år nå. Batteriet har også blitt ekstremt dårlig på den hvor det står at den har 5 timer men har nå bare 30 min, iallefall før problemet oppstod. Men dette er kanskje vanlig med laptoper og, har også prøvd med og uten batteri på den. Det skal også være 2 års garanti men orker ikke å levere inn den på reparasjon hvor jeg skal få takk i en ny laptop nsart uansett for media bruk på farten. Så prøver dette før jeg går videre. Håper noen vet om en løsning.

Takk for svar på forhånd :)

CPU: AMD Quad-Core A8-4500M

Minne: DDR3 8 GB 1600 MHz

HDD: 1000 GB 5400 rpm

GPU: AMD Radeon™ HD 7640G + HD 7670M

Lydkort: Realtek ALC259-VC2-CG

OC: Windows® 8 64-bits

post-270338-0-45098900-1402688895_thumb.jpg

post-270338-0-42839400-1402688928_thumb.jpg

post-270338-0-91445900-1402689031_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å si hva det kan være. Jobber til daglig med å fikse pcer og i slike tilfeller ville jeg først undersøke om det er noen feil på hardware. Det ville jeg gjort ved å bruke f.eks en http://www.ultimatebootcd.com/, den cden kan kjøre en test av disken og av minne.

Om det ikke var noe feil på disken ville jeg prøvd en repair med windows 8 cd.

I verste tilfelle ville jeg tatt ut disken, tatt backup fra en annen pc, og derretter kjørt en recovery på pcen, normalt f4 under oppstart på samsung. Om ikke recovery partisionen fungerer ville jeg reinstallert fra windows 8 cd eller minnepenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...