MrCrool Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg skal ha meg ny 19 " CRT skjerm siden jeg spiller en del, og jeg vil ha en kvalitetsskjerm! Kjøpte nettopp en Samsung SyncMaster 959NF, men den er uskarp på deler av skjermen, og det ser ut som om tekst "dirrer" på en måte når jeg leser. Har prøvd å tweake innstillingene i 3 dager nå, men jeg får det ikke helt bra, så jeg sender den tilbake. Dette kan kanskje bety at jeg er veldig kresen når det gjelder skarphet på skjermer. Kan noen derfor gi meg noen anbefalinger på kvalitetsskjermer som har høy refreshrate og som er skarpe!? Koste hva det koste vil! :wink: Denne ser jo ganske bra ut på paipret, selv om jeg ikke har prøvd den: http://www.absoluttdata.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=539 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja den Iiyama skjermen har fått mye god omtale. Så jeg tror den kan være et godt valg. Her er en annen som ligger helt i toppsjiktet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Noen som har erfaringer ang. den ilyama skjermen? Har ikke hørt om merket, og er litt usikker... Skal snart kjøpe ny maskin jeg, hoho... Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja, har sett på den Eizo skjermen. Ser rimelig bra ut den, og de fleste anser den som en skikkelig proff skjerm. Synes den har kanskje litt for mange "fancy" funksjoner jeg kunne klart meg uten, som sannsynligvis er med på å dra opp prisen. Kan jo ikke si annet enn at den prisen er rimelig stiv :-? None andre gode forslag på kvalitetsskjermer, uavhengig av pris, anyone? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 I tilfelle du ikke har fått det med deg: Siste PC World har jo på forsida: Stortest av 19-tommere. Og det er Eizo og Nec som kommer best ut, og de er absolutt dyrest. Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 jeg har gode erfaringer med iiyama skjermen. Eneste problemet er at den kan bli litt uklar når en tyner refrashraten, kjører på max, f. eks 200 Hz i 800*600 eller 100 hz i 1600 * 1200, men setter en ned til 150 og 85, er den helt klar. I spill merker en ingenting. Så skal du spille mye er det absolutt skjermen for deg. Den er også mer uklar i kantene enn i midten. Men til denne prisen vil jeg tro at det er den beste skjermen på marked. Sans er selfølgelig Eizo skjermen bedre, men så er den også 2000 kr dyrere. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei! Kjøpte meg Sony CPD-G400 19" Juni 2000 til 7000 spenn. Det er det lureste jeg har gjort, for denne skjermen eier alt av CRT til under 4500 den dag i dag. 1280x1024@101Hz 0.24 dot pitch. Så det jeg egentlig sier er kjøp deg en Sony 21" eller en av de dyrere så har du en skjerm som holder lenge. Sony skjermer har også Auto innstilling av farge temp. Eneste er at du får er lange armer etter å ha flytta en Sony skjerm noen ganger til og fra lan party's. veier ett tonn. Hva med Sony PREMIERPRO GDM-F520 21" med en punktavstand på 0.22mm til 11 laken hos It-butikken hvis du skal ha det beste. Her har du skjerm som holder toppklasse i 5 år Sony DELUXEPRO CPD-G520 21" samme som overfor men med 0.24mm punktavstand og så koster den 9 laken Sony er som regel billigst hos It-Butikken Eller så kan du gå å kjøpe deg en 19 til 1500 kr på ukens tilbud om du ikke er en skjermfrik. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 I tilfelle du ikke har fått det med deg: Siste PC World har jo på forsida: Stortest av 19-tommere. Og det er Eizo og Nec som kommer best ut, og de er absolutt dyrest. Denne testen skulle også bety at Samsung 957MB skulle være et kjempekjøp til 2000,- hos ITbutikken. Hmmm...får visst komme meg ut av stolen og ned på Narvesen. Sjekket denne modellen hos samsung.se, mente det sto at den var utgått. Kan det være at den har en annen produktkode i norge/skandinavia. Jeg mener dette produktet samsvarer bedre med SamsungNF Noen som vet dettte sikkert? Argh! Samsung.se er nede for oppdatering. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Skal du ha noe av det beste er dette noe av det beste du kan få. Jeg valgte denne fremfor Eizo, og har ikke angret et sekund(nå har ikke jeg prøvd Eizo, men). Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Enda en stolt og svært fornøyd eier av en Iiyama 903DT her! Men for all del, kjøp den på absolutt data... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå