David_1214 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Driver å titter litt på utdanning om dagen, og da spessielt nettstudier, i og med at jeg skal studere ved siden av jobben. Titta litt på Bachelor i Økonomi og Ledelse hos NKI, også så jeg at NKS har fagskole utdanning innenfor Regnskap og Lønn. Jeg lurte på hva som ville vært mest attraktivt på jobbmarkedet? Tror igrunn det vil være bachelor, men lurer litt på hvor mye det vil si i og med at prisforskjellen er jo ekstremt stor. Noen som kan komme med no innspill? Kommer vel kanskje litt ann på hva man skal jobbe som innenfor dette, men det er jeg litt usikker på. Har fortstått at det er mange muligheter Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hva ønsker du med utdanningen din? Vet ikke noe om de studiene der, men Handelshøyskolen BI har nettstudier for en del av bachelorprogrammene sine. Ser for meg at en grad hos BI veier tyngre enn både NKI og NKS. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Hva ønsker du med utdanningen din? Vet ikke noe om de studiene der, men Handelshøyskolen BI har nettstudier for en del av bachelorprogrammene sine. Ser for meg at en grad hos BI veier tyngre enn både NKI og NKS. Ønsker å få meg en jobb innenfor økonomi. Regnskapsfører, Økonom eller lignende. Er veldig usikker, men vil ha en utdanning jeg garantert får jobb i med en god lønn. Sett litt på BI også men er så dårlig med informasjon rundt nettstudiene der. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hva slags informasjon ønsker du? Den bredeste og mest populære utdanningen deres er bachelor i økonomi og administrasjon. Tar du den på nett tar du akkurat samme eksamener og opplegg som de som tar den på skole. Send en mail til BI eller kontakt de på chatten på mandag (tror ikke de er åpent i morgen). De svarer på spørsmålene dine og hjelper deg til å finne hva som passer for deg. Etter ett år er du faktisk utdannet bedriftsøkonom. Om du kun skal bli regnskapsfører tipper jeg det kan være nok faktisk, men usikker på om det er bra betalt. Skal du ha gode jobber bør du nok ha en bachelor og aller helst master også. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hva slags informasjon ønsker du? Den bredeste og mest populære utdanningen deres er bachelor i økonomi og administrasjon. Tar du den på nett tar du akkurat samme eksamener og opplegg som de som tar den på skole. Send en mail til BI eller kontakt de på chatten på mandag (tror ikke de er åpent i morgen). De svarer på spørsmålene dine og hjelper deg til å finne hva som passer for deg. Etter ett år er du faktisk utdannet bedriftsøkonom. Om du kun skal bli regnskapsfører tipper jeg det kan være nok faktisk, men usikker på om det er bra betalt. Skal du ha gode jobber bør du nok ha en bachelor og aller helst master også. Ja, får ta kontakt med de. Kan jo starte med det ene året, og se hvordan det går, og da evnt bygge på til en bachelor. Tror nok at BI er mest attraktivt på jobbmarkedet også. Men er litt avhengig av at man kan ta eksamener lokalt. Da jeg ikke bor i Oslo, men det kan jeg også høre med de om Endret 13. juni 2014 av David_1214 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hvor bor du da? BI er ikke bare i Oslo. De har avdelinger over hele landet. Usikker på om du får tatt det lokalt, men sannsynligvis finner du en skole som ligger nær deg. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Hvor bor du da? BI er ikke bare i Oslo. De har avdelinger over hele landet. Usikker på om du får tatt det lokalt, men sannsynligvis finner du en skole som ligger nær deg. Bor 2 timer unna Oslo. Så er ikke krise om jeg må ta eksamen der, men regner med at det er en del eksamener. Så må ta meg mye fri fra jobb evnt. Ser jo også at BI studiene er billigere enn de andre. Så tror nok jeg går for det. Får ta kontakt me de på mandag ang eksamen osv Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Om du bor 2 timer unna Oslo, så tror jeg ikke du skal forvente noen bedre løsning en det? Du må vel ta deg fri enten du tar eksamen i Oslo eller hjemme? Er jo snakk om 4 eksamener per semester, så det er ikke akkurat så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå