Tullballj Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Er en som sier han ønsker å kjøpe et nettbrett av meg. Han har oppgitt adressen til et rådhus som postadresse. Han sier at han jobber i Norge og bor i en trailer/campingvogn og får posten levert dit. Kan det stemme eller er det tull? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hadde ikke sendt noe og håpt pengene kommer her nei. Enten penger på konto først, cash, eller bruk en slags sikker betalingsløsning(som koster penger). Kan jo også sende som oppkrav, men da risikerer du at han ikke henter pakken så må du betale frakt. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Han sier han kan betale via paypal Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Han sier han kan betale via paypal Tror de har en sånn sikker betaling mulighet som Finn(koster ekstra), men med paypal kan du sende pengene, og så trekke de tilbake ved "normal" betaling. Paypal er jo forsåvidt veldig respektabelt, men svindel skjer der også. Endret 13. juni 2014 av Sampson Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 han betaler, men "tilfeldigvis" litt for mye, sånn at du forhåpentligvis betaler tilbake det han betalte inn. Etter en liten stund blir det han betalte trekt tilbake fra din konto, fordi den kontoen han brukte var hacket. 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Vet ikke om jeg er dum nå, men jeg lot han betale med paypal. Sa at han ikke har paypal men jeg forklarte han hvordan han betalte via paypal og jeg dobbeltsjekket med paypal etter og det han har gjort stemmer. Adressen stemmer også, norsk adresse bare på offentlig bygg. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hvis han har betalt før du sender er det jo greit, da kan du bare overføre pengene fra paypal til vanlig konto og sende. Hvis han prøver å trekke tilbake pengene, vil paypal fryse pengene og prøve å finne ut hvem som har rett, men ofte har svindlerne bedre peiling på hva de skal si (feks varen kom aldri etc). 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg er også ganske smart. Sender pakken med sporing. Tar foto av varen før jeg sender den osv. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg fikk en mail her om dagen som helt garantert var svindel. Det var en som ville by mer for nettbrettet enn det kostet. Han var også frekk nok til å oppgi adresse i nigeria. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå