Gå til innhold

Skal bygge PC og selge.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lite og gjøre om dagen, har ikke hobby heller så jeg tenkte jeg kunne prøve og sette sammen en data og selge den på QXL, med litt profitt selvsagt.

Dataen skal være av typen.

[*]Mye for pengene

[*]AMD bassert

Er ikke helt sikker ennå om jeg skal bruke et GeForce FX kort eller et ATI kort enda, men hittil ser dataen slik ut, det er hovedkortet jeg er mest opptat av, har ikke fulgt med på datafronten i det siste, trenger deler til dataen som er gode, men som ikke koster skjorta...

[*] Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 136,50 ,-

[*] Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB 972,57,-

[*] AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton 811,00,-

[*] Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A nForce2 400/MCP, ATX,ATA133,USB2.0,LAN 772,58,-

[*] Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv 996,44 ,-

[*] 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond 1 028,28 ,-

[*] Totalt: 4 717,37

Sorry hvis det er noe feil her, men det er første gang jeg prøver meg på BBCode!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis PC'en er rettet mot folk som ikke har SÅÅ mye peiling ville jeg valgt et Qtec midi tower med 350W strømforsyning. Du får de på komplett og mpx. Mpx tror jeg de koster 350,- og komplett 450,- var det værtfall før. Også skjermkort 1. Radeon 9600/PRO 2. eller GF FX 5600. Radeon 9600PRO er jo endel bedre, men koster jo også mer. Du må nesten vurdere utifra hvor mye penger du skal bruke.

Lenke til kommentar

Ett godt råd, ikke bygg pc for å selge den, selv på qxl vil fortjenesten bli sinnsykt liten, jeg solgte en del pc'r før, men i det senere har det blitt værre og værre, endte opp med å selge de to siste pc'ne mine med tap, ingen ville gi det jeg forlangte, selv om jeg da kun regna meg 500kr i fortjeneste, og det var snakk i pc'r i 5000-6000 kr klassen.

:shrug:

Lenke til kommentar

Ja, får håpe det går bedre med deg enn med han her :

Ett godt råd, ikke bygg pc for å selge den, selv på qxl vil fortjenesten bli sinnsykt liten, jeg solgte en del pc'r før, men i det senere har det blitt værre og værre, endte opp med å selge de to siste pc'ne mine med tap, ingen ville gi det jeg forlangte, selv om jeg da kun regna meg 500kr i fortjeneste, og det var snakk i pc'r i 5000-6000 kr klassen.

Lykke til :woot:

Lenke til kommentar

Takk for tips alle sammen, selvsagt skal jeg ha med dvd og cd-brenner, dette var bare noe jeg raka sammen, billigere kabinett høres fornuftig ut.

Har ikke så veldig god tid akkurat nå, så jeg får komme tilbake senere.

Har ikke internett hjemme skjønner dere :-( *hulk*

Prates senere!

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker ennå om jeg skal bruke et GeForce FX kort eller et ATI kort enda, men hittil ser dataen slik ut, det er hovedkortet jeg er mest opptat av, har ikke fulgt med på datafronten i det siste, trenger deler til dataen som er gode, men som ikke koster skjorta...

[*]  Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920     136,50   ,-  

[*]   Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB    972,57,-  

[*]   AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton  811,00,-      

[*]  Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A  nForce2 400/MCP, ATX,ATA133,USB2.0,LAN    772,58,-    

[*]   Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv    996,44 ,-      

[*]   2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond 1 028,28  ,-  

[*]  Totalt: 4 717,37    

!

Har du ikke tenkt å ha en kjøler til denne pcen? det hadde vel vert en idè?

Enig i de andre med at kabinettet ikke er så viktig.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...