manxutd Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hei jeg har hatt noen domener noen år dette er et .com og .no domene, nå er det slik at det er en del som spør meg om jeg kan lage eposter til dem med deres navn og mitt domene feks [email protected] og [email protected] dette er jo noe jeg kunne tenke meg og og gjøre men jeg må gå inn på domeneshop og opprette disse epostene selv, noe som jeg syntes er litt dumt for da må jeg lage dem passord ol. Er det noen som vet om en lett måte og få laget en nettside der dem går inn og lager sine egne eposter selv og får tilsendt eposten oppsettet selv ? er dette veldig avansert ? håper på svar. Lenke til kommentar
process Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) I utgangspunktet så vil jeg si nei. Det er ingen grei måẗe å gjøre dette på et webhotell med en webside, med mindre de tilbyr et API på dette, noe som er heller tvilsomt. På andre type løsninger (VPS, dedikert server) er dette ganske greit å sette opp, avhengig av hva du mener med 'veldig avansert'. Endret 13. juni 2014 av process Lenke til kommentar
manxutd Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Hvordan tenker du dette? Skal ALLE kunne lage seg eposter hos deg? jeg tenkte egentlig at alt skulle ligge oppe hos domeneshop, om det er mulig ? Lenke til kommentar
manxutd Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 tenkte at alt gikk av seg selv :-) hehe om det var mulig ? så for mem en webside på lik linje som når man oppretter en webmail på en eller annen webside. kanskje dette blir alt for avansert :-) hehe syntes det er litt dumt for dem som skal ha mail at jeg må lage passord for dem, da kan jo jeg i teorien sjekke epostene deres, noe som jeg selvsagt ikke har til hensikt og gjøre. Lenke til kommentar
process Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hehe, jeg redigerte mange ganger, litt usikker på hvordan jeg skulle svare De kan jo sikkert bytte passord? Uten at jeg vet hvordan det fungerer. På en server som leverer webmail, så kan (praktisk talt) alltid administratorene lese eposten til kundene uansett. Problemet med domeneshop sine webhotell er at du ikke har full kontroll over serveren og epostsystemet og det er dermed ikke mulig å gjøre som du vil med det. Du må velge de løsningene som domeneshop gir deg og disse er nok ikke tiltenkt slik bruk Mulig noen som kjenner domeneshop sine løsninger bedre har et definitivt svar, men jeg er ganske sikker på at et webhotell blir for begrenset. Endret 13. juni 2014 av process Lenke til kommentar
manxutd Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 I utgangspunktet så vil jeg si nei. Det er ingen grei måẗe å gjøre dette på et webhotell med en webside, med mindre de tilbyr et API på dette, noe som er heller tvilsomt. På andre type løsninger (VPS, dedikert server) er dette ganske greit å sette opp, avhengig av hva du mener med 'veldig avansert'. jeg ønsker egentlig og ikke ha noe med det og gjøre men jeg vil at dem som vil ha dette domenenavnet som epost skal få det :-) det er et slektsnavn. tror du noen hadde orket og bare fikset dette for meg for litt peng ? bare jeg klarer og forklare meg rett :-) Lenke til kommentar
manxutd Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Hehe, jeg redigerte mange ganger, litt usikker på hvordan jeg skulle svare De kan jo sikkert bytte passord? Uten at jeg vet hvordan det fungerer. På en server som leverer webmail, så kan (praktisk talt) alltid administratorene lese eposten til kundene uansett. Problemet med domeneshop sine webhotell er at du ikke har full kontroll over serveren og epostsystemet og det er dermed ikke mulig å gjøre som du vil med det. Du må velge de løsningene som domeneshop gir deg og disse er nok ikke tiltenkt slik bruk Mulig noen som kjenner domeneshop sine løsninger bedre har et definitivt svar, men jeg er ganske sikker på at et webhotell blir for begrenset. oki :-) kanskje jeg kan flytte domenene til en bedre egnet registrar ? kanskje du vet om en bedre som kanskje kan hjelpe meg litt på vei ? :-) sliter med og ordlegge meg også hehehe Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Alternativt kan du bruke dine domener, mot demmes Google(Gmail)-Kontoer. Feks at [email protected] leses via www.gmail.com - hvor dem selv kan endre passordet (Ikke endre på epost-addressen riktignok, men det er vel ikke veldig viktig?). Da kan de også lese mailene fra hvor som helst i verden.. kan settes opp på tlf\nettbrett på et blunk osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå