RaT_Boy Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Celeron700mhz...lydkortet virker ikke etter overklokking (Windows finner det ikke). Uansett hvor mye eller lite jeg overklokker... 10,5*66MHz er default...har den på 10,5*80MHz... Noen som vet hvorfor ikke lyden funker? Den virker hvis jeg setter den tilbake til default igjen.. Burde kanskje si at det er integrert i et AOpen hovedkort. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Siden du klokker via FSB, så blir den alt for høy for lydkortet ditt, alså, det tåler ikke så høy fsb. For når du klokker så klokker du hele bussen, også pci og agp bussen (med mindre du har agp/pci "lock") Så du kan jo prøve med et annet lydkort, som kansje takler litt høyere fsp Selv så klarer jeg å klokke 45 mhz mer på fsb'n Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Siden du klokker via FSB, så blir den alt for høy for lydkortet ditt, alså, det tåler ikke så høy fsb. For når du klokker så klokker du hele bussen, også pci og agp bussen (med mindre du har agp/pci "lock") Så du kan jo prøve med et annet lydkort, som kansje takler litt høyere fsp Selv så klarer jeg å klokke 45 mhz mer på fsb'n Men det er jo et integrert lydkort. PCI/AGP-bus har vel ingenting å si da? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Men det er jo et integrert lydkort. PCI/AGP-bus har vel ingenting å si da? Chipsettet blir også klokket når du klokker via fsb...og i chipsettet er det jo også lydkort Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Men det er jo et integrert lydkort. PCI/AGP-bus har vel ingenting å si da? Jo, den har det.. som bjaa sa så blir hele chipsettet klokket når du klokker fsb, dette gjelder da også agp/pci med mindre du har agp/pci lock.. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Alle integrerte løsninger som lyd og nettverk ligger på PCI bussen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Men det er jo et integrert lydkort. PCI/AGP-bus har vel ingenting å si da? Chipsettet blir også klokket når du klokker via fsb...og i chipsettet er det jo også lydkort Okey! Kjekt å vite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå