tonn-and Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! På ei testside(husker ikke hva siden heter) Der sa dei att dei mekaniske delene i canon eos 300d (til speilet og lukker) Blir utslitt når man har tatt over 100,000 bilder. Og dei sa at dei kompakte og kameraer som fujifilm pinepix og minolta dimage kan ta over 500,000 bilder uten å få utslitte deler og det jeg tenker på er hva slags kamera skal jeg velge? Finepix eller dimage eller speilrefleks? :-? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 100 000 bilder er veldig mye. Det er ca. 100 bilder daglig i 3 år. Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert kamerakjøp ut fra andre kriterier enn akkurat dette. Uten at du forteller mer om behovene dine er det umulig å gi en anbefaling. Finepix og Dimage er ikke et kamera, men en kameraserie med vidt forskjellige kameraer. MLW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Og hvem tar 100 bilder hver dag i tre år? Vi kan heller si at det er gjennomsnittelig 10 bilder om dagen i 30 år... høres bedre ut det :-) Lenke til kommentar
tonn-and Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! Det jeg søker etter er et kamera med best mulig oppløysing og under 8000 kr. Blir nødt å spare litt, men det er et uttrykk som heiter at hvis man skal nyte så man man yte. Det ligg sikkert noe i dette uttrykket. Jeg er hobby fotograf og jeg kommer sikkert til å ta flere bilder når jeg har fått meg digitalkamera enn da jeg hadde film kamera slik jeg har no. Fordi no bruker jeg en film på to uker. Jeg føler at med filmkamera så tar man mindre bilder som er noe negativt i seg selv. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! Det jeg søker etter er et kamera med best mulig oppløysing og under 8000 kr. Er en del kamera i denne prisklassen. Sjekk ut f.eks Nikon Coolpix 5400 Canon Powershot G5 Olympus Camedia 5050 Disse tre er kamera med 5 megapixler, og gode muligheter for manuelle innstillinger samt blitzsko. Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har hatt ett Minolta DiMage 7i. Solgte det pga elendig autofokus og endel utrolig "merklige" fokus-bommerter. Dessuten bør du være veldig forsiktig med å bruke det på blender-åpning f/2.8. Det resulterer sjelden i noe skarpe bilder. Men kameraet er utrolig bra ellers. Bortsett fra at søkeren (elektronisk) stinker. Du har gode muligheter til å lære å fotografere godt med dette kameraet, med massevis av manuelle innstillinger. Selv solgte jeg mitt for å kjøpe 10D Når det kommer til den 100.000 eksponerings-garantien til Canon, så (correct me if I'm wrong) gjelder den på 10D, mens det for 300D ikke er oppgitt noe garanti. Grunnen til at det er slik, er fordi at på 10D og 300D så er det mekaniske deler som flyttes for hver gang du tar bilder. Det er ett speil som mekanisk klapper opp, samt en lukker som automatisk smeller i "veggen" på motsatt side. Dette har du ikke på slr-alike kameraer som DiMage. Der skjer alt elektronisk. Ja, det varer lenger, ingen mekaniske deler, men dersom du dermed tror at DiMage er ett bedre kamera enn DiMage, så tar du skrekkelig feil. Har du råd til 300D (samt objektivene du kommer til å kjøpe), gå for 300D istedenfor ett slr-alike! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå