LMH1 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hei, må desverre advare samtige her å kjøpe på expert sin nettbutikk, de prøver helt klart å lure folk. Kjøpte SONY BDPS1200B 3D BLU-RAY SPILLER til 400 kr som jeg syns var veldig bra pris, prøvde først å kontakte expert i tilfelle det var skrivefeil, fikk ikke svar. Så ble det til jeg tok sjangsen i tilfellet jeg gjorde et bra kjøp. Men fikk ikke denne å fungere med 3d bluerayplater selv med nyeste firmware så ble nok lurt. De vil ikke svare på epost selv etter 1 uke i morgen, tviler på jeg får svar siden de ikke har svart på de siste 5 hverdagene. Ble til slutt nødt å ringe disse tullingene så sa de at de vet ikke og kan ikke garantere om det som står på sidene deres er riktig til en hver tid, spurte da om jeg kunne bruke åpenkjøp i butikk men de går ikke så lenge varen ikke ble bestilt til butikk. Så de hos expert var en svensk dame jeg snakket med og hun sa at jeg måtte fylle ut returskjema og dekke returfrakten selv. Det gjelder selv om det skulle vise seg om selgeren opplyser feil på sidene deres. De kunne ikke garantere at sidene vil bli rettet, for feil. Så vet ikke om jeg gidder å returnere blueray spilleren, siden 400 kr er ikke så mye sammenlignet mot 100-150 kr i frakt, med mindre mypack tjenesten gir billigere frakt en det posten gjør. Men skal vi snakke om seriøse nettbutikker burde i så fall dekket fraktkostnader da for dem ville det koster langt mindre en for meg. Men på en side fikk jeg gratis frakt med my pack til der jeg bor. Men det sier vel ikke at dem kan gi feil informasjon uansett. Endret 13. juni 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Denne spilleren støtter ikke 3D. Da er det en reklamasjon og selger skal dekke returporto. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Bør jeg prøve å krangle meg med expert sin butikk? Eller bør jeg ta det med expert sin nettbutikk, i prinsippet kan jeg ikke se forskjell om jeg returnerer spilleren i butikk eller nettbutikk siden expert antakelig har samme eier av butikken, men operer som 2 forskjellig kjeder. Eller bør jeg snakke med butikksjefen i dette tilfellet, om det ikke løser seg å ta kontakt med selgerne? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Her er det definitivt selger som har problemet, iogmed at de beskriver varen med en funksjon den ikke har, og den funksjonen kan anses som vesentlig for produktet. Selger skal da dekke porto begge veier. Hadde du angret (angrerett) hadde returkostnaden vært din. Kan jo høre med dem om du kan levere i butikk og få pengene tilbake, men uansett hva du velger har du forbrukerrådet på din side. OBS: HUSK Å TA EN UTSKRIFT AV BESKRIVELSEN "3D"... Hvis de fjerner den fra omtalen på nett har du ikke lenger bevis... Endret 13. juni 2014 av newman221 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Skal forsøke å ta kontakt med 2 expert butikker i morgen om nødvendig å høre om de er vilige å ta imot produktet, sist gang jeg handlet derfra måtte jeg ta prisgranti og åpenkjøp gjennom nettbutiken men jeg kunne sende varer tilbake gratis om det var bestilt til butikken. Men kan være rutinene er blitt bedre på expert i det siste. Men de ble sett på som vanskelige sist gang jeg gjorde dette for litt over 2 måneder siden. Det som er litt problematisk er ofte unntak ved reklamasjon, i de tilfellene returkostnad blir urimlig kostnad, vil si om jeg ender med siste og mist ønskelig returmåte er å betale 150 kr for å sende med posten. I det tilfellet ved reklamasjon kan vel nettbutikken gå langt for å prøve å nekte seg unna: http://www.expert.no/om-expert/service-og-support/kjoepsvilkaar/#Kjopsvilkar Så expert kunne jo sagt at i følge dette er ikke mangel om produktet er feil merket. Men mangel i bestillingsystemet hos expert. Garanti og reklamasjon Garanti og reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for. Det er ment å dekke fabrikasjonsfeil som var til stede da varen ble kjøpt og som senere forårsaker en mangel ved produktet.Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade, væskeskade eller normale slitasjeskader) dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjonsretten og man må betale for forhåndsundersøkelse og eventuelt for en reparasjon.A) Om verkstedet vurderer feilen som at den ikke dekkes av garanti/reklamasjon, vil du motta et prisoverslag. Velger du å godta prisoverslaget vil vi fakturere deg ihht. til dette. Hvis ikke kan produktet returneres ureparert og du vil bli fakturert et undersøkelsesgebyr. Du kan selvfølgelig også velge å reparere og dekke reparasjonskostnaden i henhold til prisoverslag.B) Om verkstedet vurderer feilen som en garanti/reklamasjonssak sak, vil du få reparasjonen utført kostnadsfritt. Endret 13. juni 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hvor står det at den skal stötte 3D? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 I overskriften: SONY BDPS1200B 3D BLU-RAY SPILLER Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hvor står det at den skal stötte 3D? SONY BDPS1200B 3D BLU-RAY SPILLER Det kan godt være 3D står for noe annet, men da vil jeg si dette går under villedende markedsføring. Det blir som å selge en HDD med 4TB på finn og så sende en "Høy Dobbel Divan med 4 Tykke Ben" Lenke til kommentar
thundertiger Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Har selv nettopp fått et veldig useriøst inntrykk av Expert. Akkurat dette har jeg ikke vært ute før, med noen andre nettbutikker jeg har bestilt fra. Lagde nettopp en tråd om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1593348 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Fikk løst dette, gikk til nærmeste expert butikk, og da fikk jeg returnert varen og pengene igjen. Fikk tilbud å kjøpe en sony 3d bluerayspiler til 600 kr men syns det var litt stiv pris kan jo forstå det er en måte å få solgt noe. Så heldigvis gir expert butikkene bedre support, en nettbutikken. Sist gang gikk det verre, så godt mulig expert butikken har lært leksen sin med dårlig kundebehandling. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hvor står det at den skal stötte 3D? SONY BDPS1200B 3D BLU-RAY SPILLER Det kan godt være 3D står for noe annet, men da vil jeg si dette går under villedende markedsføring. Det blir som å selge en HDD med 4TB på finn og så sende en "Høy Dobbel Divan med 4 Tykke Ben" Jeg så 3D i tittelen, men det står jo absolutt ingenting om 3D hverken i beskrivelsen av produktet eller i spesifikasjoner. Så nei, din sammenligning stemmer ikke helt. 1 Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) jeg er nå enig med trådstarter at man skal ikke TRENGER å se på spesifikasjonene at den støtter 3D når det står i overskriften, blir som å kjøpe noe som i titlen heter Intel i7 4770k og få en AMD FX cpu siden det sto i spesifikasjonen.... Endret 14. juni 2014 av xFrEaKx 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Må si at dette er utrolig, etter nesten en uke de kunne svare velger de nå expert å svare: HeiDette skal våre en 3d spiller. Hvis du har problemer med å spille av plater kan du ta kontakt med support på: 22812800Ha en fin dag.Med vennlig hilsenExpert Kundesenter Velger å fjerne navnet fra eposten siden det ikke er meningen å gi personene dårlig rykte, men det virker ut som disse expert kundeservice er det motsatte av "Experter". Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Må si at dette er utrolig, etter nesten en uke de kunne svare velger de nå expert å svare: Hei Dette skal våre en 3d spiller. Hvis du har problemer med å spille av plater kan du ta kontakt med support på: 22812800 Ha en fin dag. Med vennlig hilsen Expert Kundesenter Velger å fjerne navnet fra eposten siden det ikke er meningen å gi personene dårlig rykte, men det virker ut som disse expert kundeservice er det motsatte av "Experter". Ja det var virkelig et "expert"-svar. For det første er jo svaret om produktet feil. Og i tillegg er det feil telefonnr. Nummeret er riktig nok sentralbordet til Sony Norge, men det er ikke nummeret til Sony support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå