Gå til innhold

Selvbygger utkast - Kommenter gjerne komponentvalg!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal hjelpe en konfirmant med oppsett av en PC, samt hjelpe han å bygge den. Har fått informasjon om at den hovedsakelig skal brukes til spilling. Han har et budsjett på 15-20000 kr.

Jeg har satt opp følgende handleliste hos komplett.no

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1402622&su=D998369C-6441-42AC-8E6D-146A6EFC37F2

Trenger tilbakemelding om de komponentene som er valgt, noe som går dårlig sammen? Forslag til andre kombinasjoner som gir bedre pris/ytelse?

Tenker å kjøre de 2x250GB SSD disker i Raid 0 som systemdisk. Har dette i min nåværende PC og er svært fornøyd med det. Ikke merket problemer med TRIM eller lignende.

Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kjøpt:

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler 755/1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 600~1600 RPM, 66 CFM, 9~31 dBA

og en Intel Core i5-4690K pass på at bios er oppdatert på det nye hovedkortet.

Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 2x8 16GB er like bra, tviler på du merker forskjell, siden en del kraftigere rambrikker på du nok manuelt stille klokkehastigheten for at det skal kjøres riktig, samt også er brikkene en del større som kan gi problemer med kjølere av større typen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei,

Takk for innspill!

Kjøler: Penger å spare ved å gå for luftkjøler, eneste som taler for lukket vannkjøling er gadgetfaktor :) Jeg prøvde forrige generasjon h100 sist jeg bygde og har vært fornøyd så jeg satte den opp som utgangspunkt. Ser at det kanskje koster mer enn det smaker.

i5-4690k er støttet så lenge hovedkortet har bios 1008 eller over.

Er BIOS så selvdrevet at man får oppgradere BIOS om man har filen men ukjent CPU, eller må man ha en CPU som er gjenkjent for å oppgradere BIOS? BIOS oppgradering er ikke noe problem, men om man trenger en egen CPU for å komme igang så blir det fort krøkkete. Oppgir Komplett.no og andre BIOS versjon om man spør?

RAM: Veldig liten prisdifferanse mellom dem, og x.m.p aktivering i BIOS bruker å være ganske rett frem. Enig i at det gir umerkbar ytelsesforskjell, men litt opplæringsfaktor for konfirmanten i BIOS, samt at brikkene ser grommere ut :) Brikkene er godkjent for hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...