Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varighet på tjuvkobling hos proffe tyver

Mys1

Anbefalte innlegg

Hei. Ble frastjålet bilen,og er litt usikker på om tyven hadde nøkkel eller ikke. Tyven brukte 3 min fra den var ved bilen til den startet motoren(hadde overvårkningskamera med fragmenter, men klarte å få denne tiden sånn ca.). Er det mulig for folk som har peiling på dette å gjøre det på ca. 3 min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en Caravelle fra 1997, er vel ikke den mest moderne bilen med tanke på vanskelighetsgrad for tjuvkobling. Nå glemte jeg å si at det er 3 min med at han måtte komme seg inn i bilen som var låst også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Å åpne en låst bil er snakk om sekunder, antallet varierer etter hvor brutal man er. Uten startsperre eller annen hindring er den fort borte.

Lenke til kommentar

Godt å høre. Saken er at jeg mistet en nøkkel 2 dager før bilen ble stjelt(bilen sto på en privat parkeringsplass), og kan ha mistet nøkkelen der hvor bilen sto(sjekket området rundt bilen 1 time etter jeg muligens kan ha mistet nøkkelen der), så er usikker på om tyven kan ha klart å ha funnet nøkkelen der. Tyven ville vel ikke brukt 3 min på å kjøre unna der hvis han hadde nøkkel. Spent på hva forsikringsselskapet sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Spørsmålet er om 97 Caravelle har startsperre eller ikke. Dersom bilen ble borte på 3 minutter har man enten nøkkel (ved startsperre), eller gjør det på "gamlemåten".

Lenke til kommentar

Njoooo, men begynte ikke Folkevogn nokså tidlig med denslags? Jeg hadde iallfall en 1996 Berlingo som hadde startsperre (med PIN-kode!), og mener å huske at iallfall en Golf også hadde startsperre den gang? Kjørte en stund rundt med en 96 Transporter, den husker jeg hadde litt tjukk nøkkel...

Synse-synse :eek:

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Jeg har hatt problem med startsperre på flere vag produkt fra 95-, og vet at det er trasige greier. Har undersøkt mulighetene for koble den ut permanent eller omgå den, uten å lykkes.

Har biltyven startet bilen uten nøkkel vil jeg anta at han har veldig god kunnskap og programvare beregnet for formålet.

Blir vedkommende noen gang tatt, kunne jeg sikkert ha gitt han et oppdrag med å koble ut startsperre på min egen bil. Han trenger sikkert pengene siden han da har en bot å betale, samt eventuelle skader på bilen til TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt problem med startsperre på flere vag produkt fra 95-, og vet at det er trasige greier. Har undersøkt mulighetene for koble den ut permanent eller omgå den, uten å lykkes.

Har biltyven startet bilen uten nøkkel vil jeg anta at han har veldig god kunnskap og programvare beregnet for formålet.

Et kjapt Google-søk viser at denne generasjonen Caravelle ble levert med startsperre, og at du er langt fra den eneste som hater disse sperrene.

Nå spekulerer jeg bare, men iom. at det er en Caravelle så er det ikke helt utenkelig at biltyven tilhører en av de øst-europeiske bandene, og at han planlegger å bruke bilen til å transportere tyvgods. Det finnes eksempler på at disse bandene har kunnskapen og utstyret til å koble ut alarm og startsperre på selv nye biler.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...