jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Også er døra helt bak til høyre som regel. stemmer 8) Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 det er faktisk en grunn til at de aller fleste vinduene er til venstre, det er fordi høyrehendet (flest er høyrehendte) skal få bedre lys ned i rett vinkel på pulten når man leser/skriver. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Blæææ.. så måtte du ødelegge filosofi/konspirasjons teorier som kunne blomstret opp her Men du har vel helt rett... BTW: Døra er fremme til høyre.. Ikke bak. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Døre framme til høyre, vindu på venstre side. Var motsatt i et par klasserom på barneskolen, vindu til høyre dør foran venstre. Men det er unntaket som bekrefter regelen, Ungdomsskole og VGS har gjennomført det totalt, barneskolen hadde glipp i et par klasserom Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 det er faktisk en grunn til at de aller fleste vinduene er til venstre, det er fordi høyrehendet (flest er høyrehendte) skal få bedre lys ned i rett vinkel på pulten når man leser/skriver. drittsekk.... ikke persomlig ment men... du ødela en teori jeg hadde... (øhh... hva var det igjen?? :oops: ) jo.. det var at de skulle pine elevene ved at de alltid skal bli blendet av tavla når den akkurat er blitt tørket av... (er forresten venstrehendt...) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Har jeg aldri tenkt på faktisk, men alle klasserommene som jeg har gått i (borsett fra 1 på barneskolen) har hatt vinduet på venstre side. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Tipper greia er som følger: De fleste skoler er bygd slik fordi de fleste elevene er høyrehendte og derfor skal ha lyset inn fra venstre når man skriver for at hånda ikke skal skygge. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Tipper greia er som følger:De fleste skoler er bygd slik fordi de fleste elevene er høyrehendte og derfor skal ha lyset inn fra venstre når man skriver for at hånda ikke skal skygge. tuller du? dette ble postet 16 timer før deg: det er faktisk en grunn til at de aller fleste vinduene er til venstre, det er fordi høyrehendet (flest er høyrehendte) skal få bedre lys ned i rett vinkel på pulten når man leser/skriver. Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er slik på den skolen jeg går på nå også, men det er et rom der det er vinduer til venstre og bak... :o Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 :oops: datt vist ut en stund her ja :oops: Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Nesten alle klasserom eg har vært i har vindua til venstre. Men nå sitter eg ein del på kontoret der vindua er foran meg. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 det er faktisk en grunn til at de aller fleste vinduene er til venstre, det er fordi høyrehendet (flest er høyrehendte) skal få bedre lys ned i rett vinkel på pulten når man leser/skriver. Jeg trekker alltid for gardina, tar ned med rullegardina og persienna på skolen :-) Vel, kanskje ikke persienna, men de andre to. Lys er noe fæle greier. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vindu til venstre her også ja. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Venstre oss meg også, men ikke på barneskolen... Og døren nede til høyre ja :wink: Kunne ikke designerne gjort en vri og satt vinduene bakerst og i taket eller no... Hadde vært stili det da Men hadde kostet mye penger... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 på barneskolen var vindusrekka til høyre, nå er tavla forann vinduene (sånn tavle på hjul) Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 gawd damn! når dere nevner det - og jeg tenker over det, så stemmer dette med GANSKE få unntak i mitt tilfelle også! :o Lenke til kommentar
Gn0m Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Ja, vinduene er alltid til venstre, og døra er foran til høyre :-? Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vindu til venstre her også ja. her og Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 har alltid vært til venstre for meg.. men døra har variert fra fremme til høyre og bak til høyre.. Lenke til kommentar
HatOBjekt Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 dette stemmer faktisk! aldri tenkt på det slik, men jeg har vært forbannet mange ganger fordi sola har kommet fra "feil" side (jeg er venstrehendt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå