ailin Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jeg har tenkt til å kjøpe et original minne av typen 512Mb DDR PC2100 - med ECC. Har hørt at ikke alle hovedkort støtter denne typen? Hvordan vet man hvilke hovedkort som passer? Hva med f.eks MSI K7 266 PRO2-RU? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: ailin skrev (2002-02-18 19:30):Jeg har tenkt til å kjøpe et original minne av typen 512Mb DDR PC2100 - med ECC.Har hørt at ikke alle hovedkort støtter denne typen?Hvordan vet man hvilke hovedkort som passer?Hva med f.eks MSI K7 266 PRO2-RU? Noen som vet noe om dette? Personlig så har jeg ingen erfaring med DDR-Ram, men å kjøpe en Ecc stiller jeg meg litt usikker til. ECC er for servere som kjører store tunge oppgaver, og jeg går ut ifra at du ikke skal gjøre slike oppgaver, så synes jeg det er unødvendig med ECC, spessielt når RAM prisene er så høye så de er nå. MSI K7 266 PRO2-RU finner du sikkert informasjon på MSI sine hovedsider eller på websjapper som http://www.komplett.no eller http://www.databusikken.com/no/ Lenke til kommentar
ailin Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Takker for svar, men lurer på hva du mener med store tunge oppgaver? ECC-kontroll skal visstnok gjøre systemet mer stabilt, selv om det går noe ut over hastigheten? Jeg driver en del med DAK-program med rendringer osv. og vil nok sette pris på et stabilt system, men kanskje er et vanlig minne godt nok for alt jeg vet? Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Driver du mye med rendering tror jeg nok du vil dra nytte av ECC funksjonene, selv om hastigheten reduseres litt.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 ECC = Error Correction Code En funksjon som bruker paritet for å sjekke data som går inn/ut av minne. ECC-minne er tregere enn vanlig minne. Tror ikke MSI K7T266 Pro2 godtar ECC i det hele tatt... det benytter seg i alle fall ikke av det. ECC er ubrukelig i vanlige private pc'er sålenge du takler 1 paritetsfeil hver ~10000000000 minneoperasjon. Lenke til kommentar
fuap Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Hvis du tenker på å kjøpe Abit hovedkort (KG7 eller KR7A) krever kortet at du har EEC Registered RAM hvis du skal bruke mer enn to minne sokler. Jeg mener at det er bedre å kjøpe 2x 256 i stedet for en 512. Mange hovedkort støtter ikke diverse merker med 512mb brikker. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: ailin skrev (2002-02-18 23:32):Takker for svar, men lurer på hva du mener med store tunge oppgaver? ECC-kontroll skal visstnok gjøre systemet mer stabilt, selv om det går noe ut over hastigheten? Jeg driver en del med DAK-program med rendringer osv. og vil nok sette pris på et stabilt system, men kanskje er et vanlig minne godt nok for alt jeg vet??? Video-redigering er et av de...og tunge bilde/ansimasjons ting i Photoshop er en av de. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-19 01:08, fuap skrev:Hvis du tenker på å kjøpe Abit hovedkort (KG7 eller KR7A) krever kortet at du har EEC Registered RAM hvis du skal bruke mer enn to minne sokler. Det er ikke krav om ECC Registered, men Registered. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå