Marvel Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har en PC med win2k som deler internett tilkoblingen. Denne PC'n blir jo dhcp server som slenger ut ip'er. Jeg har aktivert "on demand dialing" slik at jeg slipper å springe inn til server pc hver gang jeg vil inn på internett. Og spørsmålet mitt er som følger: Er det mulig disconnecte fra internett via nettverket? (søkte etter dette spørsmålet på forumet, men det tar jo evig lang tid å finne det jeg spør etter, ihvertfall med isdn) Lenke til kommentar
bLoOdFiSh Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 hallo Eg er ikkje heilt sikker på korleis det er med win 2k men når eg satte opp min pc med XP som ''server'' for ISDN oppkoblinegn så kunne eg koble opp og koble fra med andre maskina. Begge maskinene hadde xp. Mvh bLoOdFiSh Lenke til kommentar
Marvel Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg klarer å koble opp med klient maskinen.. Så lenge server står på så er det bare å starte explorer så går det av seg selv. Men når jeg skal koble fra så er det ingen ikoner eller noe slikt der jeg kan velge disconnect.. noen som vet hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hvis oppkoblingen på serveren er satt opp til å "koble fra når tilkobling ikke lenger er nødvendig" skal dette egentlig gå av seg selv -men sjekk at ikke klienten (og serveren for den del...) kjører noe i bakgrunnen som krever internett forbindelse (noe a'la "sjekk etter viktige oppdateringer på windows update hvert 5. minutt" o.l.) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 På XP kan du velge noe a la: "allow all computers to control this conection" eventuellt kan du bruke smoothwall. Krever at du har en eller annen gammel maskin liggende, men det har du kansje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå