Gå til innhold

lav score i pcmark med wd raptor

mortem1

Anbefalte innlegg

Fikk idag den nye harddisken min, wd raptor sata, har lagt inn xp på den disken( den eneste som er koblet til) ,lagt inn nforce drivere til chipsettet har jeg oxo.

testet nettopp i pcmark, men fikk kun 430 poeng.. det er 600 mindre enn med min gamle wd 80 gb

noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcmark HD score varierer etter om HD er tom eller noe på den

Min erfaring:

Spesielt HD score på Raptor endre seg nye fra når den er tom hvor den kommer opp i nesten 1500 til etter hvert som det ligger data på den begynner den å stabilisere seg på 1100-1200

Til MIXTURE :

Du tok vekk dine jumpere hvor stor var forskjellen og hva er disse jumperene til?

Lenke til kommentar

Nå skal det sies att jeg kjører 2 stykker i raid 0 med os på de...

Med default jumper settings syntes jeg de virket treige.Formaterte og skolle legge inn os på de og når det hadde gått en halv time slo jeg av og fjerna jumperane.Formaterte og begynte instalasjonen igjen.Da tok det bare 9 minutter og instalere windows xp pro..

Det står på wd sin Drive Installation Guide att :Removing the jumper will enable spread spectrum clocking feature.

Om dette er noe som kun gjelder for ett raid oppset er jeg ikke sikker på men jeg vet iallefall at hos meg ble det en vesentli stor ytelse forskjell,og jeg kan ikke se noe gale i om dere prøver dere og sjøl om dere bare kjører 1 singel disk..

I sandra får jeg 45795 på current drive når jeg tar en test..

Vet ikke hva jeg ville ha fått på en test med jumperane på..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...