Gå til innhold

Strømforsyning 250-300W

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes strømforsyningen min bråker litt mye (først og fremst at det ikke er en monoton summing, men en svært uregelmessig støy), og har derfor tenkt å kjøpe ny. Noen som har noen gode forlag til en stillegående strømforsyning på ca 250-300W? Er ikke svært strømkrevende maskin, så trenger ikke å være mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortron Source er et bra merke, ikke altfor dyrt heller.

Men før du svir av et par hundre kroner er det jo greit å vite hvorfor den bråker... er det hastigheten som går opp og ned? Eller er det kanskje bare fan-grillene som står i veien. (kanskje litt støv?).

Hvis du har en PSU som er ok, så trenger du jo strengt tatt bare å skifte vifte på den hvis det er den som er syndebukken. Da sparer du litt.

Lenke til kommentar

Du har sikkert temperaturstyring på viften din. Hvsi du er i stand til å lodde litt, så er det null problem å fikse dette. Du kan f.eks. kjøre den eksisterende viften på 7V med det kjente 7v modde trikset. Jeg har gjort dette med ca 15 PSUer, har ikke hattt noen problemer så langt. Man må dog overvåke temperaturene på CPU/system før og etter operasjonen.

Lenke til kommentar

Valget er ditt, men husk at du får det du betaler for.

Mvh,

Thomas

man får ikke det man betaler for hos komplett, de jeg anbefalte deg anbefales over hele forumet, de har kommet godt ut i tester og de yter mer enn de lover pluss at de er stille og i tillegg yter microplex god service om du skulle ha problemer

Lenke til kommentar
Fortron Source er et bra merke, ikke altfor dyrt heller.

Men før du svir av et par hundre kroner er det jo greit å vite hvorfor den bråker... er det hastigheten som går opp og ned? Eller er det kanskje bare fan-grillene som står i veien. (kanskje litt støv?).

Hvis du har en PSU som er ok, så trenger du jo strengt tatt bare å skifte vifte på den hvis det er den som er syndebukken. Da sparer du litt.

Problemet er ikke støyen i seg selv egentlig, men noe som gjør at den går så uregelmessig. Hadde det vært for to år siden, og jeg gikk på vgs og hadde masse ekstra tid, kunne jeg sikkert fikset det, men jeg har ikke tid nå, og gidder ikke :)

Lenke til kommentar

Problemet er ikke støyen i seg selv egentlig, men noe som gjør at den går så uregelmessig.

går? blir ødelagt eller skrur seg av, går den seg en tur? eller rebooter maskina? Jeg foreslår fremdeles Fortron/Source , stabilt, kraftig, stille og forholdsvis billig i tillegg

Lenke til kommentar

Problemet er ikke støyen i seg selv egentlig, men noe som gjør at den går så uregelmessig.

går? blir ødelagt eller skrur seg av, går den seg en tur? eller rebooter maskina? Jeg foreslår fremdeles Fortron/Source , stabilt, kraftig, stille og forholdsvis billig i tillegg

Går seg en tur, langt ut på Kvaløysletta... Neida, frekvensen den gir fra seg er veldig ujevn. Det virker ikke som om noe kommer i veien for selve viften, men den kan plutselig spinne veldig opp, gå ned igjen, spinne opp etc, eller variere lydbildet som om man scratcher med en rheostat på strømtilførselen. Men hele kabinettet (med power koster jo ikke mer enn 350 kr, så jeg forventet jo ikke all verden da. Men nå er det etter hvert på tide med litt oppdatering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...