C0bra Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Holder på å kutte opp boxed kjøleren til min P4 til å bli mosfet og pll kjølere.. spørsmålet er da: kan jeg feste dette med goop? har lagt merke til at det er litt "seigt" så jeg lurer på om det takler å holde vekta til denne kjøleren kappa opp i 15*15mm biter? eller MÅ jeg kjøpe termisk lim? er fullstendig klar over at goop ikke er beregna på det, men vil ikke hive ut 150kr på termisk lim hvis det ikke er helt nødvendig.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det er mange måter å feste kjøleribber på: 1. termisk lim 2. hyssing 3. gummistrikk 4. teip 5. tankekraft (er fremdeles litt omdiskutert, så jeg anbefaler det ikke) 6. En fin mod vil være å feste ribbene med små legomenn som holder de fast med de små hendene sine 7. Bitte små aper Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Det er mange måter å feste kjøleribber på: 6. En fin mod vil være å feste ribbene med små legomenn som holder de fast med de små hendene sine Må nok prøve den! men seriøst, vil det gå med bare goop? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 hvis kabinettet står i ro så... og hovedkortet skal helst være liggende...¨ ^^ sikkert overdrevent ^^ du får teste, bare ikke slå på pc'en før du er sikker... blir ikke kortslutta noe av evt ribber som faller ned når pcen er av... la den stå over natta iaff... etter en uke tar du å rister pc'en litt kraftig, faller de ikke av da kan du trygt dra pc'en med på lan Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 hehe.. bare lurte om noen andre hadde testa.. får vel bite i det sure eplet og kjøpe meg Arctic Silver Thermal Adhesive til 150kr.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har jeg ikke lest et sted at man kan bruke (bittelittegranne) superlim i hjørnene og goop på resten? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg ville _absolutt_ ikke festa de med goop bruk heller som sagt en liten dråpe superlim i hvert hjørne, og pass på og press sammen godt nok Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har hørt om det med superlimen.. men vil ikke det pga. at mosfets og pll er veldig små så derfor vil en liten dasj superlim i hjørnene dekke hele flaten.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det hadde jeg ikke tenkt på. Selv kommer jeg til å bruke en liten dråpe termisk lim (noe Zalman-greier som jeg har liggende) i hjørnene og goop på resten når jeg kommer meg til å kappe opp gamle kjøleribber. Du kan jo eventuelt prøve å ha lim i to av hjørnene (diagonalt) og goop på resten. Hvis du bare passer på å bruke så lite lim som mulig, (påføre med tannpirker eller lignende?) burde det ikke gå SÅ mye ut over kjølinga. (Samtidig vil det jo ikke sitte så veldig godt fast, men det vil vel uansett sitte bedre enn med bare goop). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå