Strandman Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ekstra RAM er ganske dyrt på Apple Store, det er lurest å kjøpe dét andre steder. Jeg er ikke så sikker på om dette alltid er så lurt. Kom over en artikkel som tok opp akkurat dette med RAM: http://www.pbsource.com/features/PB_RAM_Issues.shtml Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ekstra RAM er ganske dyrt på Apple Store, det er lurest å kjøpe dét andre steder. Jeg er ikke så sikker på om dette alltid er så lurt. Kom over en artikkel som tok opp akkurat dette med RAM: http://www.pbsource.com/features/PB_RAM_Issues.shtml Jeg kjøpte 2x 512mb crucial ram til min 15" powerbook, og de funker glimrende. Jeg tror faktisk det er crucial ram de selger fra apple store. Crucial har egen type ram til alle powerbook'ene på crucial.com Lenke til kommentar
toretors Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ekstra RAM er ganske dyrt på Apple Store, det er lurest å kjøpe dét andre steder. Jeg er ikke så sikker på om dette alltid er så lurt. Kom over en artikkel som tok opp akkurat dette med RAM: http://www.pbsource.com/features/PB_RAM_Issues.shtml Jeg kjøpte 2x 512mb crucial ram til min 15" powerbook, og de funker glimrende. Jeg tror faktisk det er crucial ram de selger fra apple store. Crucial har egen type ram til alle powerbook'ene på crucial.com Ikke egen type, dem bruker standard DDR SO-DIMM. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ekstra RAM er ganske dyrt på Apple Store, det er lurest å kjøpe dét andre steder. Jeg er ikke så sikker på om dette alltid er så lurt. Kom over en artikkel som tok opp akkurat dette med RAM: http://www.pbsource.com/features/PB_RAM_Issues.shtml Jeg kjøpte 2x 512mb crucial ram til min 15" powerbook, og de funker glimrende. Jeg tror faktisk det er crucial ram de selger fra apple store. Crucial har egen type ram til alle powerbook'ene på crucial.com Ikke egen type, dem bruker standard DDR SO-DIMM. Ja, men de har gjort det enklere ved at det står "ram for powerbook Al15" 1,25ghz" Hvis du søker på "powerbook" så finner du den ram'en du trenger. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Nok en gang takk for alle innleggene! Har virkelig lyst på Powerbook! 15," Superdrive som utgangspunkt, dropper Superdrive'n, sparer 1880,- 80GB 5400rpm Backlit keyboard & Mac OS .Mac Som sagt CDRW, kjøper SMC router (g), kjøper billigere bæreveske annet sted, dropper AppleCare (dyrt!!).. Dette skulle vel bli bra?? Est. building t. skal visst være 5-7 "Tage"... Altså en uke. Kommer på ~24 500,- Frister, frister... Kan alltids slenge på 265 eller 512 fra Crucial siden. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Nok en gang takk for alle innleggene! Har virkelig lyst på Powerbook! 15," Superdrive som utgangspunkt, dropper Superdrive'n, sparer 1880,- 80GB 5400rpm Backlit keyboard & Mac OS .Mac Som sagt CDRW, kjøper SMC router (g), kjøper billigere bæreveske annet sted, dropper AppleCare (dyrt!!).. Dette skulle vel bli bra?? Est. building t. skal visst være 5-7 "Tage"... Altså en uke. Kommer på ~24 500,- Frister, frister... Kan alltids slenge på 265 eller 512 fra Crucial siden. Det høres bra ut! De slenger nok med Panther også tenker jeg. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Følger dette med som "Mac OS" eller må det kjøpes i tillegg?? Fant ikke noe tillegg for Panther noe sted under "bestillingen". PS - pokker som du har utstyrt Powerbook'en din da :o Misunnelig.. Får du noe ut av DVD-brenneren? Føler ikke at jeg har så stort behov for den jeg.. Driver ikke med videoredigering, kjøper alle DVD-filmene mine, og dessuten er harddisken stor! Tenkte også å sette opp en filserver her hjemme også. Lenke til kommentar
hamlet Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Følger dette med som "Mac OS" eller må det kjøpes i tillegg?? Fant ikke noe tillegg for Panther noe sted under "bestillingen". Mac OS X 10.2 kommer med maskinene som selges nå, men alle som kjøper maskiner etter 8. oktober får gratis oppgradering til 10.3. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Følger dette med som "Mac OS" eller må det kjøpes i tillegg?? Fant ikke noe tillegg for Panther noe sted under "bestillingen". PS - pokker som du har utstyrt Powerbook'en din da :o Misunnelig.. Får du noe ut av DVD-brenneren? Føler ikke at jeg har så stort behov for den jeg.. Driver ikke med videoredigering, kjøper alle DVD-filmene mine, og dessuten er harddisken stor! Tenkte også å sette opp en filserver her hjemme også. Jeg har faktisk ikke brukt dvd-brenneren enda, men kommer til å gjøre det snart. De sender nok panther med powerbook'en. Hvis ikke kan du bare bestille den for 190kr etterpå. Men siden det bare er 5 dager til panther settes for salg, så får du det høyst sannsynlig med. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Er nå litt oppdatert siden forrige gang, selv om jeg enda ikke faktisk har tatt i en Mac. Ringte Apple og fikk litt order på ADC greiene. Må sende inn søknad, betaling osv, for så å ringe dem tilbake å bestille. Når jeg først får en rabatt på 20% så må man jo benytte seg av det. Blir nok full pakke med Superdrive, 80GB 5400rpm, backlit keyboard, panther osv.. Har enda ikke bestemt meg for å kjøpe Airport Extreme Base Station eller om jeg skal kjøpe noe "uorginalt" som er billigere. Dropper nok iallefall bærevesken siden denne er svinedyr. "ADC Student Program members are entitled to one purchase of a development system at approximately a 12-20% discount. A system is equivalent to one (1) CPU with one (1) monitor; one (1) iMac; or one (1) portable. If you are purchasing peripherals (monitor, cable, iPod, etc.) you MUST order all items at the same time as your system purchase." Hmm.. Får jeg rabatt på bæreveske, basestasjon og .Mac?? Vurderer til og meg å kline til med en iPod hvis jeg virkelig får 20% på den totale summen. Noen som vet?? Lenke til kommentar
Armas Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Rabatten gjelder på alt som du kjøper samtidig med systemet, utenom andre systemer. Dvs at du får rabatt på ipoden (kjøp kjøp) applecare, veske, programmer, .mac, ekstra skjermer (ikke helt sikker på denne, men tror det). Du får ikke rabatten på ekstra systemer (laptop eller stasjonær). Kan forøvrig bekrefte at for Powerbook og Ibook er rabatten 20%. Noen som vet hva rabatten er på stasjonære? Meldte meg inn i ADC men fikk aldri benyttet meg av ADC rabatten siden jeg kjøpte maskin i USA istedenfor. Kanskje jeg skal prøve å overtale noen hjemme til å switche med rabatt som ekstra argument på prissiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå