Spragleknas Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hvor gode er de? Lurer på å kjøpe HP ZE4417: Prosessor: AMD Athlon XP2400+ (1,8 Ghz) Er dette AMD Athlon™ XP-M Processor... eller en "billig" utgave. EDIT: Er visst XP-M ja: http://www.hp-expo.com/productpdfs/dm431a_no_nor.pdf Sleng gjerne på noen kommentarer om maskinen Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det er Athlon XP Mobile med "barton" kjerne, dvs 128k + 512k cache. Sisoft Sandra 2004 CPU benchmark: 6833/2689 Lenke til kommentar
gadus Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg kjøpte ZE4417 for 3 dager siden. Var i utgangspunktet litt skeptisk etter ett par tråder her på forumet. Men jeg må s meg meget fornøyd. Maskinen er meget stille ( i forhold til hva jeg trodde.) Har en ECS551 Centrino 1.6, og den bråker jaggu like mye eller mer, vifta går jo ustanselig på den maskinen. Alt i alt er Ze4417 mye god maskin for pengene. :wink: Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Takker! BTW: Hva ga du for HPen? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har selv hatt en PBmaskin med XP1800 mobile cpu. Jeg var storfornøyd med cpu'en helt til jeg la inn Red Hat (linux) på maskina... Problemet er at det ikke finnes noen RedHat kjerner som offisielt støtter powernow! - AMDs strømsparefunksjon - foreløpig. Bortsett fra dette har jeg kun positive ting å si om AMD-M, samme prisklasse som celeron, og bra ytelse! K Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hvor lenge holder batteriet på maskinen sånn circa? hvor ofte går egentlig vifta? :smile: Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Bortsett fra dette har jeg kun positive ting å si om AMD-M, samme prisklasse som celeron, og bra ytelse! Må vel være bedre ytelse enn celeron :o En XP-M 2400+ blir jo totalvurdert som like god som en P4-2.4 GHz (riktignok på AMDs hjemmesider... :oops: ) Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Må vel være bedre ytelse enn celeron :o En XP-M 2400+ blir jo totalvurdert som like god som en P4-2.4 GHz (riktignok på AMDs hjemmesider... :oops: ) Mente ikke at de var like "bra" nei... Var bare prisklassen som var det samme (eller tilnærmet). Syns nok det var bedre ytelse på XP1800-m kontra celeron 2.0. K Lenke til kommentar
gadus Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 jeg gav 9995,- for maskinen (ZE4417) på telehuset i Tromsø, tilbudet gjelder på alle telehus rundt omkring i landet Det finnes nok mange MYE bedre maskiner der ute, men til denne prisen er dette et godt kjøp. IKKE kjøp Celeron maskiner, har hatt det selv og ytelsen er heller dårlig. Man må ikke se seg blind på antall herts. Cache på Celeron er betydelig lavere enn AMD, og det merkes!! Prøv å kjøre litt rendering i ett videoedit program på en celeron og deretter på en AMD M, forskejllen er meget merkbar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå