Gå til innhold

AMD CPU til bærbare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte ZE4417 for 3 dager siden. Var i utgangspunktet litt skeptisk etter ett par tråder her på forumet.

Men jeg må s meg meget fornøyd. Maskinen er meget stille ( i forhold til hva jeg trodde.) Har en ECS551 Centrino 1.6, og den bråker jaggu like mye eller mer, vifta går jo ustanselig på den maskinen.

Alt i alt er Ze4417 mye god maskin for pengene. :wink:

Lenke til kommentar

Har selv hatt en PBmaskin med XP1800 mobile cpu. Jeg var storfornøyd med cpu'en helt til jeg la inn Red Hat (linux) på maskina... Problemet er at det ikke finnes noen RedHat kjerner som offisielt støtter powernow! - AMDs strømsparefunksjon - foreløpig.

Bortsett fra dette har jeg kun positive ting å si om AMD-M, samme prisklasse som celeron, og bra ytelse!

K

Lenke til kommentar
Må vel være bedre ytelse enn celeron  :o  

En XP-M 2400+ blir jo totalvurdert som like god som en P4-2.4 GHz

(riktignok på AMDs hjemmesider... :oops: )

Mente ikke at de var like "bra" nei... Var bare prisklassen som var det samme (eller tilnærmet). Syns nok det var bedre ytelse på XP1800-m kontra celeron 2.0.

K

Lenke til kommentar

jeg gav 9995,- for maskinen (ZE4417) på telehuset i Tromsø, tilbudet gjelder på alle telehus rundt omkring i landet :)

Det finnes nok mange MYE bedre maskiner der ute, men til denne prisen er dette et godt kjøp. IKKE kjøp Celeron maskiner, har hatt det selv og ytelsen er heller dårlig. Man må ikke se seg blind på antall herts. Cache på Celeron er betydelig lavere enn AMD, og det merkes!!

Prøv å kjøre litt rendering i ett videoedit program på en celeron og deretter på en AMD M, forskejllen er meget merkbar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...