Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regler for registrering og kjøring av ATV


trondbue

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan finne regler angående registrering av ATV og hva slag sertifikat du trenger for å kjøre den? Jeg er 16 år og har traktorlappen og lurer på om jeg kan kjøre en slik og i så fall hva den skal være registrert som. Jeg vet at jeg har lov til å kjøre de som er registrert på svarte skilter, men da har jeg ikke lov til å kjøre på offentlig veg med den. Noen som vet hvor jeg kan finne regler angående dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sommerens utgave av Scooter Norge dreide seg om kun ATV, der skrev de en del om reglene for registrering av ATV. Det har kommet nytt scooternorge blad siden da, men det er sikkert mulig å skaffe et hvis du hører på en narvesen kios e.l.

Det har også kommet et nytt blad nå som heter "Traktor". Det handler ikke om bare traktor, men også en stor del ATV. I nyeste nr (som også er første utgave av dette bladet) står det skrevet en del om ATV regler og registrering. Anbefaler deg å ta en titt.

Generelt er ATV reglementet svært rotete og mindre logisk....

 

Du kan jo også ta en tur til biltilsynet, men ikke sikkert de er like glad i å fortelle om alle "smutthullene".

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om traktor selges i butikker, men regner med det selges i diverse kiosker. Grunnen til at jeg abbonerer er at min far abbonerer på norsk landbruk, og det fulgte med spesialtilbud på traktor abbonement derifra.

 

Scooternorge utgivelsen kom i sommer, var eneste scooternorge blad som kom da (lurer på om det het ATVnorge e.l.)

har kommet 1 eller 2 utgaver siden da (vet ikke om det kom i september, kom ihvertfall nytt 14 oktober)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...