Toset Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Noen som har en "oppskrift" for programmering av denne funksjonen(programmet) på kalkulatoren, programmet som løser 2. gradsligninger ved innplotting av a/b/c? Vet det er mange som har Texas-kalkulatorer på høyskoler og videregående, og jeg trenger dette programmet. Hvis noen kunne gi meg en link eller bare gi meg "oppkriften" hadde jeg blitt svært takknemlig. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Se bakerst i matteboken din om programmet står der. Gjorde det i min iallefall. Hvis ikke så kan jeg se om jeg kan skrive det ned her så kan du skrive det inn på din fra her Lenke til kommentar
Toset Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har ikke den gamle matteboken lengre. Solgte den etter videregående. Hvis noen har den boken, hadde dere giddet å bare lagt det ut her i posten? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 :ClrHome :Disp "AX2+BX+C=0" :Prompt A :Prompt B :Prompt C :B^2-4(AC)->D :If D<0 :Goto 1 :(-B+rotenav(D))/(2A)->E :(-B-rotenav(D))/(2A)->F :If E=F :Goto 2 :Disp "X1=" :Disp E :Disp "X2=" :Disp F :Goto 3 :Lbl 1 :Disp "Ingen løsning" :Goto 3 :Lbl 2 :Disp "X1=X2=" :Disp E :Lbl 3 :Stop Det var det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå