YokiShoki Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! Prøver å hjelpe en venn av meg som ofte får denne meldingen i retur når hun prøver å sende e-post, men det skjer ikke alltid. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette: Relaying denied. Please check your mail first. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Han har sikkert havnet på en spam liste. Slik at meldingen blir stoppet av disse serverene. Vanligvis er Relay Denied et "problem" når man ikke klarer å rute til en spesifik server. Det er dette spammere bruker når de sender ut reklame mail. Hvis du ikke har havnet på en spam liste, må du sjekke mail serveren. Ta en tit i mail header for å se hvorfor relay denied kommer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei! Prøver å hjelpe en venn av meg som ofte får denne meldingen i retur når hun prøver å sende e-post, men det skjer ikke alltid. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette: Relaying denied. Please check your mail first. Har hun fulgt oppfordringen og sjekke kontoen sin før hun sender, leverandøren bruker "pop before smtp"-løsning ser det ut til. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 "Relaying denied" forekommer dersom man forsøker å sende e-post gjennom en annen SMTP-server enn ISPens egen SMTP-server. (Dette for å unngå at spammere misbruker SMTP-serverne.) F.eks. dersom man har Tiscali som Internet-leverandør (ISP), må man bruke Tiscalis egen SMTP-server, smtp.tiscali.no. Bruker man andre SMTP-servere, f.eks. smtp.online.no, får man "Relaying denied". Lenke til kommentar
sokk Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Dette hender som regel når man prøver å sende epost fra en server som ikke tilhører den nåværende ISPen. Feilen kommer f.eks. opp hvis jeg som nextgentel-kunde (tilkoblet internett via nextgentel sine linjer) prøver å sende mail med telenor sine smtp-servere. De nekter andre enn de i sin egen ip-pool å sende for å unngå misbruk og for å begrense linje/server-belastningen fra personer som ikke er kunder. En enkel fiks på dette er som regel å endre smtp-serveren til den nåværende ISPen sin smtp. Disse opplysningene blir som regel vedlagt i et brev når du bestiller abonnement - men det er lett å finne serverene ved å gå til ISPen sin hjemmeside. Smtp-serveren ligger som regel under "Tekniske opplysninger" Lykke til edit: Tok et par minutter å skrive dette, og Wayshot tok innersvingen Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Takker for svar, får sjekke i morgen. Vet at hun har internett fra Nextgentel, men er ganske sikker på at hun bruker nextgentel kontoen for å sende mail. Kontoen hun bruker for å motta mail er derimot ikke Nextgentel. Får sjekke dette i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå