Sevenord Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Heisan. Jeg var på et lan da noe mindre artig skjedde: Jeg startet CS, spilte i noen sec *Maskina rebooter* DA får jeg først en fancy blåskjerm, etter at ram er telt opp etc. Jeg starter opp en gang til --> det samme igjen. Tredje gang jeg starter opp skjer følgende: 1. Rammen blir telt opp, men det tar laaaang tid 2. Når rammen er telt opp, begynner den å telle på nytt 3. Dette gjentas helt til jeg trykker noe 4. Når jeg trykker en knapp får jeg spm om hva jeg vil boote fra, jeg velger hdèn med os 5. "NTLDR mangler" ctrl-alt-del Så langt kommer jeg. Jeg har konkludert med at HK er ødelagt fordi: 1. Jeg har prøvd med annen psu 2. Jeg har prøvd meg annen ram + testet at ramen i maskinen funker, noe den gjør 3. Alle harddiskene funker 4. Alt av pci kort funker + agp Hva tror dere? Er det bare å kjøpe nytt HK? Jeg har ikke sjekket CPU, kanskje den er fucka (knust et hjørne eller noe slikt) Håper på respons Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 det første jeg ville gjor var å resette bios..deretter førsøke å installere operativsystem på nytt.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Høres ut som en klassiks tryn som var veldig vanlig før SP1 kom til Windows XP, ja. Hadde denne feilen utallige ganger på mitt ASUS A7V, og det eneste som hjelper er å reinstallere WinXP. (Hvis det er det du bruker, vel og merke.) Husk også å oppdatere med de nyeste oppdateringene fra windowsupdate. (Eller reboothælvet som det populært kalles... ) -KJ Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 hum... jaha. Så det er et software problem... Men jeg tror ikke jeg får installert noe nytt os, men jeg skal prøve. Jeg har resatt BIOS, men jeg kan ikke skjønne at noe software problem kan forårsake at rammen telles sakte for så å begynne på nytt.. Noen andre som har formeninger om det? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 1. Rammen blir telt opp, men det tar laaaang tid 2. Når rammen er telt opp, begynner den å telle på nytt 3. Dette gjentas helt til jeg trykker noe Bios står i SAFE - mode (e.l.) Du må bare stille inn BIOS på nytt Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 WOW! Kanskje det er noe slikt.... Jeg er ikke hjemme nå, jeg skal prøve å fixe det når jeg kommer hjem.... Jeg skal da prøve å restarte den, for så å stille den inn igjen, da skal det funke? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hadde det samme jeg og... du må lage en dos-diskett og skrive format C: så legger du inn nytt os. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har kjøpt en ny hd nå, kan jeg ikke bare legge inn nytt os på den, istedet for å formatere c:? eller? Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Formatere den nye disken først, men ville også formatert den ander disken også. Lenke til kommentar
zadu Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 instaler OS på den nye, så se om det er mulig å fikse den gamle, er verd forsøket om du har noe du ikke vill miste Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg må bare takke alle de som svarte meg på spørsmålet mitt. NÅ er maskinen oppe å går igjen Hadde det ikke vært for dere så hadde det vært et nytt hk i maskina nå Jeg gjorde som det ble foreslått, og vips så funket det Dette beviser bare at forum er utrolig kjekt å ha :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå