Gå til innhold

Measure.class på sidene til hardware.no

Anbefalte innlegg

Den oppvakte leser vil se at det ligger et lite script på bunnen av sidene våre som utfører tellingen og sender data til RedSheriff. Ergo er dette ikke noe som legger seg inn på maskinene deres e.l. Om dere hopper over på http://en-eller-annen-side.no så vil de med andre ord ikke komme med i noen statistikk.

Hvis det ikke legger seg på min pc, hvorfor fjerner jeg redsheriff cookies daglig da ? :wink:

Det er jo ingenting noen egentlig kan gjøre med det? Og om noen hadde spurt meg rett ut, så hadde de jo fått vite det likevel. Ser ikke helt problemet her egentlig? Flere som ikke gjør det? Opplys meg!

Litt av problemet er jo da at de ikke spør. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Offtopic:  

Yummy, er det mulig for brukerne å få vite statistikken deres, eller en del av den? Eller er den konfidensiell? :)

Tror nok at det er aggregerte data de dealer i, hver enkelt persons data er altså puttet inn i en totaltabell uten at hardware.no kan spore de tilbake.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke legger seg på min pc, hvorfor fjerner jeg redsheriff cookies daglig da ?  :wink:  

Grunnen til det er at Norks Gallup / RedSheriff skal vite at du ikke er en ny unik bruker for hver dag/gang du kommer inn. Hver unik bruker får en cookie og så sjekker systemet om du har vært inne på siden denne måneden eller ikke. Dersom du ikke har vært det telles det som en ny unik bruker (antar at det virker slik i alle fall uten at jeg kjenner systemet i detalj).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kan dere fikse slik at vi kan velge å "skru det av", hvis det passer oss best? På en måte synes jeg at dette faller inn under samme kategori som videovervåkning, dere vet hvor vi er, og jeg syns dere da uoppfordret burde ha satt opp et skilt om at vi ble "overvåket"

Dagens vriompeis =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...