Ghost Of Death Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har ASUS A7N8X Deluxe og en barton 2500+, jeg kommer ikke over 181 MHz FSB! Jeg har Geil golden dragon 3500 minne, så det skulle ikke være noe problem (som jeg nå kjører på 2,8V og 2,3,3,4 latency, er dette bra? Hjelper det å flashe bios? Jeg har bios 1005 nå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Prøv med 6.3.3.2,5 timings først :wink: Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har gjort det..har faktiskt prøvd å kjøre 2,8V og 200 MHz @ 2,3,3,6 Latency. Da får jeg bare mamory test failed (hovedkortet har en sånn system diagnostik i begynnelsen..) Så må jeg ut med biosbatteriet....ARGH! Minnefeil? jeg får 200MHz FSB (og 11x multiplier) på prosessoren når jeg setter minnet til 83% Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har gjort det..har faktiskt prøvd å kjøre 2,8V og 200 MHz @ 2,3,3,6 Latency. Da får jeg bare mamory test failed (hovedkortet har en sånn system diagnostik i begynnelsen..) Så må jeg ut med biosbatteriet....ARGH! Du må ikke ta ut batteriet. Det er en jumper rett ved siden av batteriet som du bare flytter på litt. (Se i manualen). Heldigvis kommer nVidia med et Windows basert klokkeprogram for nForce kort. :smile: Les mer på: http://www.nvidia.com/nzone/index.asp?task...king/index.html Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har ASUS A7N8X Deluxe og en barton 2500+, jeg kommer ikke over 181 MHz FSB! Jeg har Geil golden dragon 3500 minne, så det skulle ikke være noe problem (som jeg nå kjører på 2,8V og 2,3,3,4 latency, er dette bra? Hjelper det å flashe bios? Jeg har bios 1005 nå. Prøv å banke FSB rett opp til 200 MHz, og se om den poster... Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hvilken versjon er hovedkortet ditt? Om det er 1.x så har flesteparten av disse problemer med å kjøre stort over 180-190 Mhz FSB stabilt. Har du prøvd å sette ramen i andre slots? BTW: Om du har klokket for langt så trenger du ikke å resette bios.. du bare holder insert-knappen inne mens du slår på maskinen. Den vil da boote med 100Mhz FSB og orginale instillinger slik at du kan komme inn i bios og rette på instillingene dine. Du slipper å stille inn alt på nytt, og du slipper å knote inni kassa. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 BTW: Om du har klokket for langt så trenger du ikke å resette bios.. du bare holder insert-knappen inne mens du slår på maskinen. Den vil da boote med 100Mhz FSB og orginale instillinger slik at du kan komme inn i bios og rette på instillingene dine. Du slipper å stille inn alt på nytt, og du slipper å knote inni kassa. Jeg får ikke til å resette BIOSen veed å holde inne insert ved oppstart. Du tror ikke at det kan ha noe med V.2.0 å gjøre? Jeg har 1.0 :oops: Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 BTW: Om du har klokket for langt så trenger du ikke å resette bios.. du bare holder insert-knappen inne mens du slår på maskinen. Den vil da boote med 100Mhz FSB og orginale instillinger slik at du kan komme inn i bios og rette på instillingene dine. Du slipper å stille inn alt på nytt, og du slipper å knote inni kassa. Jeg får ikke til å resette BIOSen veed å holde inne insert ved oppstart. Du tror ikke at det kan ha noe med V.2.0 å gjøre? Jeg har 1.0 :oops: Det skal fungere på 1.x også.. Det funker bare når du slår den helt av, og på igjen. Det hender jeg må slå av PSU også, slik at maskinen er tappet for strøm, ellers virker det ikke. Jeg har MS Multimedia tastatur, og der må jeg slå på F-lock før jeg starter, ellers funker ikke insert-knappen. Mulig du har noe liknende? Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 BTW: Om du har klokket for langt så trenger du ikke å resette bios.. du bare holder insert-knappen inne mens du slår på maskinen. Den vil da boote med 100Mhz FSB og orginale instillinger slik at du kan komme inn i bios og rette på instillingene dine. Du slipper å stille inn alt på nytt, og du slipper å knote inni kassa. Jeg får ikke til å resette BIOSen veed å holde inne insert ved oppstart. Du tror ikke at det kan ha noe med V.2.0 å gjøre? Jeg har 1.0 :oops: Det skal fungere på 1.x også.. Det funker bare når du slår den helt av, og på igjen. Det hender jeg må slå av PSU også, slik at maskinen er tappet for strøm, ellers virker det ikke. Jeg har MS Multimedia tastatur, og der må jeg slå på F-lock før jeg starter, ellers funker ikke insert-knappen. Mulig du har noe liknende? Har et gammelt Dell tastatur (etter at IBM tastaturet knakk). Men hvis jeg må holde inne helt fra starten, så er det sikker det som er "problemet" mitt. :oops: Lenke til kommentar
formann Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 BTW: Om du har klokket for langt så trenger du ikke å resette bios.. du bare holder insert-knappen inne mens du slår på maskinen. Den vil da boote med 100Mhz FSB og orginale instillinger slik at du kan komme inn i bios og rette på instillingene dine. Du slipper å stille inn alt på nytt, og du slipper å knote inni kassa. Jeg får ikke til å resette BIOSen veed å holde inne insert ved oppstart. Du tror ikke at det kan ha noe med V.2.0 å gjøre? Jeg har 1.0 :oops: Det skal fungere på 1.x også.. Det funker bare når du slår den helt av, og på igjen. Det hender jeg må slå av PSU også, slik at maskinen er tappet for strøm, ellers virker det ikke. Jeg har MS Multimedia tastatur, og der må jeg slå på F-lock før jeg starter, ellers funker ikke insert-knappen. Mulig du har noe liknende? Har et gammelt Dell tastatur (etter at IBM tastaturet knakk). Men hvis jeg må holde inne helt fra starten, så er det sikker det som er "problemet" mitt. :oops: Jepp.. du holder insert inne før du slår på maskinen, og fortsetter å holde den inne til du ser det blinker på led´sa på keyboardet, eller til skjermen slår seg på. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har revisjon 2,0 med 1005 bios... Skal prøve å sette rammen til en annen slot. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 JAAAA!! jeg fikk den opp på 200 Mhz!! JAAAX2! Nå begynner arbeidet med å sjekke stabilitet (jeg byttet til singel sloten forresten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå