Gå til innhold

Trenger litt hjelp her folkens!

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

Har skaffet meg Boxed versjon av AMD XP 2500+ Barton. Bruker den på mitt Epox 8RDA+ hovedkort sammen med 2* Apacer DDR 400 3200 minnemoduler koblet i dual channel.

Hva er riktig instilling for prosessoren? Den blir ikke stilt inn automatisk slik som den forrige(AMD XP 1800+). Har oppdatert biosen til nestsiste versjon. Fikk ikke oppdatert til den nyeste.

Hva skal FSB stå på, Volten og multiplieren?

Hva bør jeg stille på for å få klokket den?

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
riktig innstillig er 166 x 11

:yes:

Jeg tror kanskje du kan sette på 200 x 11 , er ikke helt sikker med boxed vifta! Det er bare og prøve seg fram og sjekke tempen jevnlig :)

PS : Gå opp med 2-3 mhz om gangen, og søk litt på forumet! Det er utallige poster om oc med samme cpu som din :D

Lenke til kommentar
Jeg klokka en XP2500+ til 185 x 12 = 2220 med boxed vifta. Prosessoren var da ikke særlig varm, litt i overkant av 50 grader. Av en eller annen grunn kom jeg ikke høyere med FSB uten av systemet ble utabilt.

Klokket den med 160*12,5, dvs. noe alla XP 2800+. Temperaturen ligger i underkant av 50 grader. Tror ikke jeg kjører den hardere inntill videre. Vifta kjøler bedre enn den forrige, til tross for at den kom med i pakken.

Uansett, takker så mye for hjelpen!

PS: Synspunkter på overklokkingen tar jeg gladelig i mot!

Lenke til kommentar

En reglel er at du får mer utbytte av høy FSB enn høy multipel. Med ditt minne burde det være mulig å sette FSB høyere og (om nødvendig) senke multipelen. Antar at 11 x 185 (eller 190) burde gå glatt. Dette vil i tillegg gi høyere ytelse.

Lenke til kommentar
En reglel er at du får mer utbytte av høy FSB enn høy multipel. Med ditt minne burde det være mulig å sette FSB høyere og (om nødvendig) senke multipelen. Antar at 11 x 185 (eller 190) burde gå glatt. Dette vil i tillegg gi høyere ytelse.

Har forandret FSB til 200MHz og multipiler til 10. Kjører med andre ord 2,0 GHz. Vil ikke presse den for mye, i og med at tempen på CPU etter en times Battlefield- spilling ligger på ca. 54-56 grader celcius. Tror nok jeg kommer til å investere i en nye kjølevifte etter hvert som overklokkingsfristelsen blir for stor. :D

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...