Gå til innhold

Så mye bedre er grafikken i Grand Theft Auto V på PlayStation 4

Anbefalte innlegg

Så, halvveis i år 2014 kan PC spillere glede seg til grafikk fra 2010. Og da snakker jeg om den "forbedrede" varianten.

Spørs om GTAV i hele tatt har noe å stille opp med på PC. Meget skeptisk til den utgivelsen og tror nok jeg kommer til å holde meg unna.

Likevel kommer det til å selge i bøtter og spann samme hvor dårlig det er, det er nok det verste av alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres meget fornuftig ut.

GTA har nok for lengst blitt frakjørt på mange områder når det gjelder kvalitetsspill på PC.

Utvalget er etterhvert blitt såpass bra at det er mer enn nok av annet å velge i, og selvsagt mange kloner av GTA også der enkelte har gått egne veier.

Lenke til kommentar

. Derimot med så mye penger som Rockstar har satset inn på GTA5 så håper jeg virkelig at de har lært.

Har ingen forventninger til dette. Rockstar pisser stadig på PC brukere, og kommer til å gjøre det igjen. Jævlig griske har de blitt også, altfor store og mektige.

Tidligere spilte mye Rockstar, gidder rett og slett ikke lenger, har spilt ferdig mine timer på GTA. Skjønner ikke hva som er så stort med det lenger. Var mer moro før da det var mer nytt som sjanger, nå fins så mange konkurrenter som går egne veier og leverer vel så bra spill.

Elsker hele GTA serien. Helt tilbake til GTA1. Er kanskje kun GTA London som jeg syns var, "meh" og GTA: Chinatown Wars som jeg ikke har orket å bruke mye tid på. Ellers så syns jeg GTA4 sin story er helt fenomenal og har runnet den iallefall 4 ganger gjennom og spilt utrolig mye av det online med kompis.

GTA5 har jeg runnet gjennom 1 gang og så bynt på nytt 1 gang, men ikke gjordt ferdig. Blir nokk ikke å gjøre det på nytt ferdig igjen nå, men heller runne det igjen på PC. Online er også dritgøy på GTA5 ilag med venner. Trur det kommer til å bli kanongøy på PC med så mye som er forbedret på grafikken enda.

Liker gjerne litt sånne spill som Call of Duty-ish iblandt med raske reaksjoner og holde seg på kanten av setet. Derimot så digger jeg å bare hive på GTA for å bare kødde, ha det gøy rett å slett og finne på sine egne tøv historier om hva man holder på med.

Red Dead Redemption trur jeg faktisk enda jeg vil sette enda høyere enn GTA5, iallefall single player delen der er kanonbra. Er en av mine desidert favorittspill fra den forrige generasjon som jeg også har runnet flere gang. Hadde vært ekstatisk om det f.eks ved neste E3 hadde blidd annonsert at det hadde fådd den fulle HD remaster til Xbox One, PS4 og PC.

Anngående grådighet så er nokk de fleste spillselskap interessert i å tjene noen slanter på det de lager. Hva med Activision ? EA ?

Til nessuno, grunnen til at grafikken ser ut som den gjør er fordi 360 og PS3 har holdt tilbake spillgrafikk altfor, altfor lenge. Er selv MEGET glad for at nye konsoller er ute og for selskap som rett å slett slutter å lage spill til de gamle maskinene. Det vil bare holde tilbake grafikken for spillene som vil komme på den nye generasjonen. Se f.eks på Homefront: Revolution. Det ser fantastisk ut. Kommer ikke til 360 eller PS3. Watch_Dogs kunne også f.eks sedd mye bedre ut hadde det også kun vært til Xbox One, PS4 og PC.

Lenke til kommentar

Gleder meg til PC *sikle*

Men for all del - PS4 har mye bra å skimte med her også.

Jepp, selv om ps4 ikke kommer til å ha så elleville effekter med shadows og slikt da den stakkars APU'en i ps4 ikke er all verden heller :rofl:

Jepp, ingenting jeg tenker mer på mens jeg har det moro med spill enn hvilken APU som sitter inni maskinen. Det er definitivt det jeg tenker mest på.

Det er slik konsoll folk tenker ;) "bare jeg får spillt så er jeg fornølyd"

Mens vi pc gamere blir nesten bare små skuffa over hvor veik en ps4 er.

Skal liksom være neste gen med støtte for 4k å masse greier, men når dem ikke støtter mer enn 900p og 30 fps, så er det noe galt.

Lenke til kommentar

Er selv MEGET glad for at nye konsoller er ute og for selskap som rett å slett slutter å lage spill til de gamle maskinene.

En slik uttalelse kan vel kun komme fra en konsollspiller.

PS4 når den kom ut var mye mer utdatert enn hva PS3 var når den kom ble utgitt.

Sånn som det er nå er jo PS4 som holder tilbake utviklingen de neste 10 årene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er selv MEGET glad for at nye konsoller er ute og for selskap som rett å slett slutter å lage spill til de gamle maskinene.

En slik uttalelse kan vel kun komme fra en konsollspiller.

PS4 når den kom ut var mye mer utdatert enn hva PS3 var når den kom ble utgitt.

Sånn som det er nå er jo PS4 som holder tilbake utviklingen de neste 10 årene.

Faktisk ikke, Spiller faktisk mer nå på PC og kjøper faktisk mere spill nå til PC enn jeg gjorde før. Går lang tid nå mellom at jeg spiller verken PS4n eller Wii Un.

Grunnen til at jeg sa at jeg er glad for at det er både konsoller og utviklere som lager spill dedikert kun til de og PC er på grunn av grafikken som har vært holdt tilbake på grunn av de gamle konsollene. Ta f.eks Call of Duty serien som ett eksempel.

Black Ops 2 ser "ok" ut på PC, men kunne sedd mye bedre ut om det hadde vært designet til å være ett skytespill kun til PC og ikke til Xbox 360 og PS3. Siden det ikke er tilfellet så når spillene da likevel skal komme ut til konsoll så at de lages for å isåfall komme ut til PS4, Xbox One og PC så er iallefall det ett MEGET stort løft i grafikken iforhold de spillene som har vært de siste par årene hvor grafikken "kunne" ha vært mye bedre på PC, men var designet originalt med middels gode modeller og low res textures for å kunne kjøre på 360.

Greit at PS4 vil holde tilbake utviklingen av spill, men iforhold til den grafikken som vi har hadd fra 2005 så er det vi har kommet til nu ganske akseptabelt en stund fremover. Når Rockstar klarer å presse ut en meget spillbar GTA5 til 360 og PS3 så er jeg meget spent på å se hvilke høyder de vil ta GTA6 til på PS4, Xbox One og PC.

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

Jepp, selv om ps4 ikke kommer til å ha så elleville effekter med shadows og slikt da den stakkars APU'en i ps4 ikke er all verden heller :rofl:

Jepp, ingenting jeg tenker mer på mens jeg har det moro med spill enn hvilken APU som sitter inni maskinen. Det er definitivt det jeg tenker mest på.

Skal liksom være neste gen med støtte for 4k å masse greier, men når dem ikke støtter mer enn 900p og 30 fps, så er det noe galt.

Jeg har en gaming PC også. Vet ikke hva man må gjøre for å kvalifisere som "konsollfolk" egentlig. Jeg bare bryr meg sykt lite om specs. Så lenge det ser bra ut så betyr det lite for meg om det er 900p eller 1080p. Umulig å se forskjell for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har en gaming PC også. Vet ikke hva man må gjøre for å kvalifisere som "konsollfolk" egentlig. Jeg bare bryr meg sykt lite om specs. Så lenge det ser bra ut så betyr det lite for meg om det er 900p eller 1080p. Umulig å se forskjell for meg.

"Sålenge det ser bra ut så bryr jeg meg ikke", essensen er at du som alle andre bryr deg om grafikk, du er bare ikke interessert i å vite hvordan tingene du bruker fungerer.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Sålenge det ser bra ut så bryr jeg meg ikke", essensen er at du som alle andre bryr deg om grafikk, du er bare ikke interessert i å vite hvordan tingene du bruker fungerer.

AtW

Dette er vel selve essensen med konsoller, nå ut til noobs som ikke klarer å installere en driver eller ikke vet hvordan man forandrer grafikkinnstillinger.

Likevel er det bra vi har konsoller da det betyr mye for spillmakerne at de klarer å sope inn en del cash på det, sånn at de fortsetter å lage spill.

Lenke til kommentar

AtW

Du har nok rett i det, men for meg ser Mario Kart 8 bedre ut enn det meste annet som har kommet i 2014. Og WiiU er langt svakere enn de fleste nye gaming PC-er. Specs betyr lite i 2014.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Du har nok rett i det, men for meg ser Mario Kart 8 bedre ut enn det meste annet som har kommet i 2014. Og WiiU er langt svakere enn de fleste nye gaming PC-er. Specs betyr lite i 2014.

Nettop.

Jeg må si at til nå så ser mario kart 8 mye penere ut enn noen av de andre spillene til xbox eller ps4 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...