KAS Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Hva ordbøker definer "noob" til å være er irrelevant i denne diskusjonen. Språket er i stadig utvikling, ord får nye meninger osv. Noob er helt klart et mye mer negativt ladet ord enn "newbie", rett og slett pga måten det blir brukt på Når sant skal sies så bruker jeg ordet selv en gang i blandt, men ordspråket "alt med måte" virker det som det er mange som ikke har forstått ennå... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Spilte Warcraft3 TFT, så kom jeg på lag med en som kalte meg noob hele tiden fordi jeg ikke bygde den heroen han ønsket jeg skulle lage.. Vi tapte kampen, og jeg hørte på de noob komentarene hans gjennom hele kampen, da vi hadde tapt og skulle quitte sa jeg til han at jeg vedder kone og bil på at jeg banker han i 1v1, han gikk med på å spille.. Jeg valgte å spille som orc, og bestemte meg for å gjøre alt galt, og bruke en typisk nybegynner taktikk som er veldig effektiv mot såkalte "noobs", nemlig tower-rush Jeg begynte spillet med å springe med en peon inni basen hans og bygde en burrow, helt meningsløst Derretter gjorde jeg alt som normalt, bygde grunts og farseer som jeg harraset han med, så smekte jeg opp en dunge towers nær "basen" hans, og sprang inn med 2 peons og bygde 2 extra warmills i basen hans, han lurte selvsagt på hva i h*** jeg drev på med.. Så bygde jeg meg nærmere basen hans med mine towers og sprang inn med alle unitsene og slaktet han.. Han pøste på noob komentarer.. Jeg svarte "Even a noob like me, with my noobish tactic beats you".. Han sa ingenting å quittet, hater 14tisser som tror de eiier battle.net.. Ergh, sa han noen gang at han var 14, eller antar du dette?? Folk som roper ut noobs hele tiden er 14tiss om de er 14 eller 25, de er 14tiss pr definisjon, finnes nok 10 åringer som er er mer voksen enn mange 18-19 åringer på b.net... Lenke til kommentar
HatOBjekt Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 enig, n00b er et oppbrukt/misbrukt ord! er lei av alle som sier n00b bare den andre vinner Lenke til kommentar
_van_ Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 *grin* f.eks.hvis jeg frager en n00b 20 ganger på rad, og n00ben da frager meg én gang og kaller meg n00b, da tenner jeg på alle pluggene. that's me Forøvrig, hvis jeg skal counterattacke n00bens 'n00b' sier jeg 'n00b'(hat),'noob'(semi-hat),'nub'(quazi-hat) n00b er veldig degraderende og det funker, absolutt ikke oppbrukt spørr'u meg Lenke til kommentar
shahin Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Eneste noob jeg kjenner til er PANZERNOOB (fra Enemy Territory) Ingen ting er så jævlig som en som går rundt med 70kg panzerfaust, når du treffer på han rundt et hjørne trykker han fire og tar med både seg selv og deg i døden. DET er noob spillestil. Ellers er det også fortjent å bli kalt noob når man tar konstant air strikes på motstanderens spawnpoint aka. spawnkilling. Disse to spillestilene får deg garantert kicket MEGET raskt på seriøse servere. Ellers brukes vel ikke noob så mye innen battlefield/et miljøet, siden jeg har inntrykket av at spillerne er eldre og mer seriøse, enn i CS (der gjerne folka må spille cs pga crap maskinvare på pc'en de fikk fra foreldra i 1992). Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvorfor bry seg i det heletatt? Hvorfor ikke bare spille? n00b er et utrolig oppbrukt ord, hvor betydningen er blitt tosk med andre ord. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Glad vi slipper dette problemet i Unreal Tournament :nice: Men uansett er det som oftest noobs som benytter uttryket noobs om andre, og som oftest er de under 16 år gamle. Vel.... Bruker man uttryket "noob" seriøst blir det tåpelig og barnslig, men det går greit å bruke på kødd mot folk som kjenner deg... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Personlig tar jeg det ikke så seriøst. Jeg har blitt kalt n00b (+morradi+stfu) et par ganger, og begge gangene var det av personer som lå nederst på statten mens jeg selv ledet servern. Ikke at det avgjør skills, men alikevel...Når folk misbruker ordet mister det rett og slett mening. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Har for min del kun spillt online 1 gang. Det var delta force 1, akk det var tider. Opplevde ikke noe særlig av at folk kalte hverandre noob. Men hver gang noen kritiserer gir det bare mer moro å trykke avtrekkeren inn å splatte de mot nærmeste vegg Lenke til kommentar
Testo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 kjøpte wc3 for 50 spenn på elkjøp spilte to kamper online, og de jeg møtte var garantert ikke nybegynnere ulempen med battle.net er at de gode starter nye kontoer for å banke usle små nybegynnere som meg selv Hvis det ikke hadde vert det lvl systemet på b.net så hadde det sugd. lvl systemet er bra! Hvis man starter ny acc så er det ganske stor sjangse og møte lavt levla folk, møter a ofte bra folk å da. Men er man høyt lvla så møter man andre bra folk og slipper og ergre seg åver dårlig motstand 9 ut av 10 kamper. Det virker som det er et 14tis utrykk som jeg sagt før. barnselig er det. spes når det fyller hele skjermen din Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Usch.. må si at det alltid er morsomt å høre på svenske skriker-unger.. (dog.. muligheten å mute er alltid til stede og blir ofte brukt om det er altfor mye "bråk". Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 hud_saytext 0 er fin, den fjerner all chat ifra cs, dette gjør jeg ofte. delvis fordi teammatene ikke sier noe interresant og delvis fordi jeg spiller i lav oppløsning og teksten dekker halve skjermen. eller du kan bare drite i om noen kaller deg noob, det gjør jeg. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har også blitt kalt noob.....tror jeg. Ser at folk skriver en hel haug med greier, men ettersom jeg ikke vet hvem dem skriver til så vet jeg ikke hvem dem mener. Antar at det umulig kan være meg Husker jeg havnet inn i SOF2 - infiltration en gang. Da var hele laget samlet og jeg kom inn på brettet en etasje over de andre. Begynte øyeblikkelig å skjelle og mase på meg før jeg hadde fått muliget til å komme ned !? Litt tåpelig. Uansett. Jeg er en av dem som spiller for å ha det gøy. Sitter med kaffe, røyk og sjokolade og har det skikkelig morsomt! Jeg har en sønn på 6 år så jeg er godt vant med barnslige kommentarer, og klarer derfor også til dels å overse dem. En annen ting er dersom man treffer noen man kjenner! Da hagler dem med ukvemsord og utskjelling , men desverre kun hjemme i stua.......har ikke peiling på hvordan jeg skriver meldinger i SOF" (eller noe annet for den slags del). Uansett så er slikt kun for godlynt mobbing og ikke hets.......meget stor forskjell! Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hehehe har ikke ledd så mye siden siden... kommer ikke på i farta Denne skal jeg vise til folket : Kos dere videre på PUBLIC Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Som eg liker å sei til slike personer: Oderint, Dum Metuant - It doesnt matter if they hate us, as long as they fear us. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 det jeg hater mest er de som faktisk BRYR seg. buhu, en fyr kalte meg for n00b i cs, men jeg er jo ikke n00b, men likevel sa han det, buhu hvorfor! de som pøser på med slike patetiske utsagn i cs osv er tragiske nok, men det er blå-istapp meg verre når de som får dette slengt mot seg begynner å syte. Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 cs er desidet stoprst på sånne utsagn ! irriterende er det Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Begynnte å spille CS for ca en måned siden, og har spillt ganske mye. Men har merket veldig lite til noob komentarer, kansje en LoL en sjelden gang iblant. Poenge er ihvertfall at jeg synes de fleste oppfører seg bra. Lenke til kommentar
insider Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Begynnte å spille CS for ca en måned siden, og har spillt ganske mye.Men har merket veldig lite til noob komentarer, kansje en LoL en sjelden gang iblant. Poenge er ihvertfall at jeg synes de fleste oppfører seg bra. spørs jo helt hvilke servere du spiller på da Lenke til kommentar
jackson Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Gamer-miljøet er dårlig for tiden.Ikke minst pga alle noob-komentarene som slenges ut på serveren. Kaller selv ikke andre for noob, om vedkommende er dårlig i et spill, i mitt tilfelle; CS. Det finnes faktisk folk som trenger mer trening enn andre, for å bli bedre. Noen som faktisk ikke har som mål å bli bedre, f.eks. de spiller kun for fun en gang i blandt. (Dette blir vel meg.) Noen som tar seg til mer fornuftige ting en å spille spill for å bli bedre, kort sagt, så spiller de bare for fun. Men blir ikke alltid så fun, når en som tror han er noe bedre, kommer å kaller andre for noob på serveren. Å kalle en annen for noob, er det samme som å påstå at man selv er bedre. Og det er ikke noe galt i å være noob, alle kan ikke være like god heller. Hvordan ville det vært å spille et spill hvis alle var like gode? Grunnlaget for å starte denne tråden, var å få høre andres meninger om dette. De fleste har vel også en gang vært en noob, tror det imidlertid hadde vært dødskjedelig hvis ingen var noob. Er bare min synsvinkel på kommentaren "noob". Hva mener dere? Har jeg et poeng? Skulle heller gitt disse "disserene" litt ordentlig stridserfaring, selfølgelig sammen med komandosoldater. De hadde pissa og dritt i buksa av redsel når de første kulene begynte og fyke, også hadde dem aldri kalt noen n00b lengre *grin* Detta ville kosta en del, men jeg mener det ville hjulpet på. Og en annen positiv ting med dette er at dem får se at aimen deres ikke er så god alikevel, isteden går de på ræva etter og ha avfyrt første byga. Deretter driter de på seg fordi en granat eksploderte en halv kilometer vekke. Også kan de ta en dusj og si "baj, baj krig" Og vende hjem til datamaskinen og CS igjen. En annen løsning er og intregere en kode som gjør at CS automatisk uninstalerer seg med en gang noen nevner ordet "n00b" "noob" ja også videre. Er ikke så inne i dette med CS og sånn, har spilt ett par ganger og opplevd og bli skjelt ut fordi jeg ikke tok to stk med headshot, og fordi jeg ikke disarmet bomba i tide..Kjipe greier.. Ingen er mester i alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå