Pangaea Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke helt sikker på om dette er rette plassen, men prøver i mangel av passende kategorier. Trenger en printer til en Pentium 120, så den må ha parallell tilkobling. Bestilte Epson C62 på MPX, men den var gått ut på dato, og ingen flere på lager. Så da trenger jeg en annen en. Den må også være noenlunde billig, max 7-800. Noen som vet om en printer som kan passe? Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Heisann. Til den prisen blir det vanskelig å finne en skriver med IEEE1384-interface nå til dags. Det du kan prøve er å kjøpe en Paralell<-USB konverter, men det blir forholdsvis dyrt i forhold til å kjøpe ett USB kontrollerkort å sette inn. Vær obs på at gamle operativsystem ikke har særlig god støtte for USB. (Windows 95 - alle utgaver, W98 uten patch) Ellers har du jo muligheten til å sette opp ett lite nettverk, og dele skriver på den måten. Lykke til! Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har en Win95 CD med støtte for USB :wink: Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Takk for tips. Får stikke en tur på Elkjip å sjå om dei har noke billig der, tvila, men verdt et forsøk. Min C82 printer er vertfall konge. Et *lite* steg opp fra den gamle HP694C Den kosta 1000, men det var visst litt for dyrt. Takk for hjelpa sålangt Lenke til kommentar
lodott Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Er ganske mange HP-printere som har støtte for både paralell og usb..ta en titt i forskjellige butikker så finner du kanskje noe.,. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vel, du kan jo evt. kjøpe en brukt! Da vil du sikkert kunne finne plenty skrivere med støtte for parallellport! Du kan jo evt gå for en USB printer med et USB kontrollerkort, men da vil jeg anbefale deg å kjøre Windows 98 Second Edition eller nyere! Hvilket OS planlegger du å bruke på maskinen? edit: feilinformasjon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Ta en titt i bruktmarkedet. Mulig du finner noe passende der. Om du ikke er kravstor til foto-kvalitet kan du sikkert gjøre et skikkelig kupp til et par hundrelapper. NB. Sjekk ut prisene på blekkpatroner før du kjøper. Noen patroner er så svindyre at du heller bør velge en dyrere skriver med billigere patroner. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg fant en Epson C70 til 495,- på elkjøp. Bra pris, og bra printer. Takk for tips folkens Lenke til kommentar
xoop Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har en Win95 CD med støtte for USB :wink: Ja, USB støtte, og støtte for FAT32 var de store nye tingene med Win95 OS Release 2 (OSR2)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå