Gå til innhold

Printer til gammel PC, dvs parallell kabel

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på om dette er rette plassen, men prøver i mangel av passende kategorier.

Trenger en printer til en Pentium 120, så den må ha parallell tilkobling. Bestilte Epson C62 på MPX, men den var gått ut på dato, og ingen flere på lager. Så da trenger jeg en annen en. Den må også være noenlunde billig, max 7-800. Noen som vet om en printer som kan passe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Til den prisen blir det vanskelig å finne en skriver med IEEE1384-interface nå til dags.

Det du kan prøve er å kjøpe en Paralell<-USB konverter, men det blir forholdsvis dyrt i forhold til å kjøpe ett USB kontrollerkort å sette inn.

Vær obs på at gamle operativsystem ikke har særlig god støtte for USB.

(Windows 95 - alle utgaver, W98 uten patch)

Ellers har du jo muligheten til å sette opp ett lite nettverk, og dele skriver på den måten.

Lykke til!

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Får stikke en tur på Elkjip å sjå om dei har noke billig der, tvila, men verdt et forsøk. Min C82 printer er vertfall konge. Et *lite* steg opp fra den gamle HP694C ;)

Den kosta 1000, men det var visst litt for dyrt.

Takk for hjelpa sålangt :)

Lenke til kommentar

Vel, du kan jo evt. kjøpe en brukt! Da vil du sikkert kunne finne plenty skrivere med støtte for parallellport! Du kan jo evt gå for en USB printer med et USB kontrollerkort, men da vil jeg anbefale deg å kjøre Windows 98 Second Edition eller nyere! Hvilket OS planlegger du å bruke på maskinen?

edit: feilinformasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...