Gå til innhold

pc som ikke funker!

Anbefalte innlegg

Jeg la inn en ny harddisk for to dager siden sammetidig som jeg la inn et firewire kort, pc virka helt fint jeg fikk inn harddisken etterhvert og alt så ut til å være helt greit, det var det også når jeg skrudde på pc`n til morran i dag. Men når jeg kom hjem nå funka INGEN TING!!! Den kommer seg til xp logo`n og der står den i 3 min før den sier: Parser Message:Value creation failed " at line 14.

jeg får ikke vekk den meldingen, hvis jeg trykker på OK kommer den samme opp igjen på nytt! Hvis jeg tar ut den nye hd`n starter den ikke opp og finner heller ikke den gamle. Alt dette fungerte som det skulle i går og på morran i dag!

Hva betyr det, men mere viktig hvordan får jeg pc`n til å funke igjen?

på forhond takk dataN00b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den står helt fint som han skal, har kjørt xp i et år uten større problemer+ at det var komplett.no som la inn xp. men når jeg starter opp for jeg meldig om at S.M.A.R.T er disablet, når jeg satt til enabeø gikk det ikke da heller.

Kommer ikke inn i sikkerhets modus heller :(

Lenke til kommentar

Funka ikke å gjenopprette fabrikk image... Siden den gamle disken ikke virka når jeg tok ut den nye, kan det tyde på at den gamle ikke virker mere? i så fall kunne jeg ha satt den nye som master men jeg har ikke noe os inne på den...

Lenke til kommentar

vel.... hvis jeg kunne ha funnet den så hadde alt vært så mye bedre, men den fikk jeg ikke med :evil: prøvde å gjenoprette bios, men fotsatt samme melding, prøvde å bruke f-disk men den fant bare den gamle disken å sa at den var full...hmmm :-?

Lenke til kommentar

Hei.

Har du backup av alle viktige data på pc'en din?

Hvis ja, kan du "slette partisjon" med fdisk.

Deretter kjører du gjenopprettingscd'en på nytt.

Dersom dette ikke virker, anbefaler jeg deg å ta kontakt med Komplett.no support (siden det er de som har levert pc'en).

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar

hadde bare en partisjon på den gamle disken. men jeg sender en mail til komplett å spør om de har vært borti problemet og hva løsningen kan være. :yes:

for å sumere opp noe av det rare: alt funka fint til morran i dag. når jeg tar ut den nye disken starter`n ikke opp da heller. var ikke noen forskjell etter at jeg satt bios til defult og satt tilbake til fabrikk image. hmm :( ser om jeg får tak i en xp cd å prøver å instalere det på den andre disken å sette den til master.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...