Syverg Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har fått Nexgentel adsl og vil sette opp trådløst nettverk. Tenkte og bruke 3Com OC Wireless Access Point kit 54Mbps 802.11g http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=15&s=pl Noen som vet om dette virker bra med nexgentel sine routere??? Noen som har bedre forslag til utstyr??? Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har det utstyret og det funker fint her. NGT ruteren er koblet til 3com ruteren som så er kobla opp til resten av lanet med 3 trådløse enheter og 5-6 maskiner på vanlig nett. Kan anbefale opsettet. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har selv samme saken. Men mitt tips er å definere dns lokalt på maskinen og ikke ta det via dhcp. Hadde litt problemer med dns før jeg gjorde det sammens med routeren. Virker som routeren cacher og går full av dns søk. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg bestilte det igår. Jeg har oxo Ngt (Bravo) Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Sitter med samme løsning selv. Kjøpte vel og merke samme accesspunkt og trådløst kort sammen i et KIT og spart noen kroner der. Kjører det mot NextGenTel sin Netopia router via en 'noname' switch. Har en stasjonær PC (W2K) samt en bærbar (XP) og dette funker veldig godt. (Har enablet MAC identifisering og 128 bits WEP kryptering, men skal over på WPA når jeg får tid til å sette det opp på WinXP klienten.) Har i tillegg en 11b klient (jobb PC) som fungerer utmerket mot jobben vha VPN klient. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå