RAPTORR Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg har en dell inspiron 8500 den er på 2.6 problemet er at den er på 1200mhz ? den har klokka seg ned åsen veit jeg ikke jeg sjøner ikke noe ting og jeg har ikke prøvd å klokke den Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kanskje du må plugge i strømledningen. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kjører ved med 400 MHz i stedet for 800 MHz FSB... Mulig det kan stilles i BIOS direkte. Skal ikke se bort bra at du må endre en jumper på hovedkortet for å få tilgang til mer avanserte BIOS-innstillinger siden det er en Dell-maskin. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 hvilken jumper da ? det går ikke an stille det i bios og det er ikke noe sted du kan stille fsb ?? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Litt frekt, men... RTFM... varierer fra modell til modell... Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 ja men har dem ikke en xtra bios der ?? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Halvering av fsb skulle vel gi 1,3, ikke 1,2. Jeg gjetter på strømsparingsmodus. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 ja det gikk det sette den på kontorbruk på strømforsynigen men den bruker 50-60% av cpu når jeg gjør små oppgaver ?? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Er vel en P4-m cpu som sitter i denne maskinen, og den har SpeedStep som klokker prosessoren ned... Er helt vanlig at ikke alltid cpuen går på fullt selvom maskinen er koblet til strøm.. Men ved stor belastning vil maskinen din klokke seg opp. I BIOS (ihvertfall på min Dell 4150) er det mulig å justere dette til en viss grad: Hvis du velger Max Performance istedet for Automatic når maskinen går på strøm vil maskinen oftere kjøre "full guffe" med kabelen plugget i... Men det er som sagt et kjent problem at maskiner med SpeedStep ikke alltid oppfører seg slik man ønsker. Et annet alternativ er å styre dette med programmet Speedswitch XP som gir deg utvidet kontroll over Strøm-modusene i XP.. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg har sped step på min men jeg kan disable den hva sjker hvis jeg gjør det ?? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 jeg har sped step på min men jeg kan disable den hva sjker hvis jeg gjør det ?? Maks hastighet (og strømforbruk) hele tiden regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå