Gå til innhold

Valg av ny strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei, har nå funnet ut at jeg burde gå til innkjøp av en ny strømforsyning og lurer da på hvilken jeg burde velge. Vil helst ha så stillegående som mulig, har fra før en som fulgte med Chieftec kabinettet på 360w men jeg tviler meget på at den holder lengre. Av komponenter er det:

Asus A7N8X, xp2500, 2x256 mb twinmos, radeon 9800, 3x120 gb, 1x200 gb, dvd-rom, cd-brenner, 2x kald katode, 1 ide kontroller, 1 3com kort og 4 kabinett vifter. Da begynner vel kanskje min 360w å bli litt for liten til alt dette. Har da sett litt på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=ATTB480BL Noen andre som har erfaringer med denne? At den er stillegående er vel det eneste kravet jeg har til en ny strømforsyning. Har jo merkelig nok ikke opplevd noen ustabil maskin med dette, men vil likevel være på den sikre siden. Så...noen som har en å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kravet ditt er at den leverer nok effekt og er stillegående burde du finne en med 12cm vifte montert i den indre delen av PSUen. For tiden er det vel Fortron/Source som gjelder da. De har en 300W modell, en du ønsker velø heller denne 350W modellen. Selv 300W modellen har fått gode kritikker, tror det er mer reelle enn Q-Tec watt f.eks.

Jeg kan dog ikke skjønne at din eksisterende PSU på 360W ikke holder? Har du opplevd problemer?

Lenke til kommentar

har denne

Enermax Strømforsyning ATX 550W (P-4)

Silent Plus Series for P4/AMD 36 Amp.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

kan ikkje annet enn å sei gode ting om den, er stille og stabil

hadde selv den som fulgte med Chieftec kabinettet på 360w men den gredde rett og slett ikkje og drive pc'en min (1x20GB WD, 2x80GB WD, 2x120GB WD, DVD-brenner, CD-brenner, Ge-Force 4 TI-4600)

noen av harddiskene slo seg av og på i hytt og pine men etter eg fekk den nye strømforsyningen har eg ikkje att noen problemer

annbefales på det varmeste vist du har pengene :)

Lenke til kommentar
Hvis kravet ditt er at den leverer nok effekt og er stillegående burde du finne en med 12cm vifte montert i den indre delen av PSUen. For tiden er det vel Fortron/Source som gjelder da. De har en 300W modell, en du ønsker velø heller denne 350W modellen. Selv 300W modellen har fått gode kritikker, tror det er mer reelle enn Q-Tec watt f.eks.

Jeg kan dog ikke skjønne at din eksisterende PSU på 360W ikke holder? Har du opplevd problemer?

hør på han her :)

jeg bruker samme strømforsyning, har ingen problemer. jeg har forresten 6 kabinett vifter, men de trekker jo minimalt i forhold til resten av maskina.. 350w modellen leverer mer enn 350 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...