knokle_85 Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Når jeg bygget maskinen for ca. 1 år siden prøvde jeg å overklokke for å se hva den kunne klare, og da klokket den lett til 2,4. Når jeg nå hadde bruk for mer MHz så fikk jeg ikke fsb over 110, maskinen klarer ikke å starte opp og bare står og henger. Hva kan dette skyldes?? foruten det som står i signaturen har jeg 256MB pc2100 ram.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Prøvde du rett opp til 133mhz eller går du i steg fra 110 og oppover? Du vet at det er en PCI-multiplier som gir PCI enhetene den hastighet de skal ha. Hvis du går stegvis oppover kan du fort møte veggen fordi forholdet mellom PCI og FSB fører til at PCI enhetene får for høy fsb. Hvis du vet at den var stabil på 18*133=2400 med den hardwaren du har i dag, så mener jeg at du bør sette den direkte opp til 133, uten å ta det stegvis. For på 133fsb vil hvertfall hovedkortet gi PCI enhetene riktig frekvens (33mhz) Ellers... har du sjekket om cpuvifta sviver slik den skal? Ikke full av støv og faenskap? DrErling Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg tok det stegvis ja, men hvis jeg ikke husker helt feil så prøvde jeg rett på 133MHz også. Jo det er nå litt støv og drit i mellom vita og kjøleribben, men dette har jo ingen ting å si så lenge tempen er fin....og det er den. Den eneste forandringen jeg har gjort på hardware var et 10/100 ethernett kort som jeg satte inn for en stund siden. Det er jo veldig merkelig at den ikke vil klokkes høyere når jeg klokket den til 2,4 når jeg fikk den og den kjørte helt stabilt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har du agp/pci lock da? kan være det kortet ikke liker at du stiller opp pci hastigheten.. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg vet faktisk ikke va det var, men det er i orden no. Jeg gjennoprettet default innstillinger i bios, så det var tydelighvis bare en innstilling jeg hadde bommet på. Burde egentlig tenkt på det med en gang... takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå