Gå til innhold

P4 2.8ghz/[email protected]/800 - Bra?

Planiar

Anbefalte innlegg

Som topic sier er dette det jeg har klart. vCore er 1.60, og jeg kjører 100% stabilt på denne hastigheten. FSB er 245 for de som ikke gidder å regne :p. Jeg har vannkjøling. Ram kjører på 2-5-2-2. cpu - ram ratio er 3:2.

Burde jeg være fornøyd? :) Jeg tror jeg er det. Klarer ikke 250 fsb uten å måtte skru vcore til 1.65 at least, og det vil jeg ikke, ei heller vil jeg fikse ram timings. System er som følger:

Abit IC7

P4 2.8/800

Corsair XMS 3200LL 512 x 2 (1024 dual mode)

Asetek Waterchill cpu gpu chipset kit

Chieftec psu (:()

Hva sier dere?

Vennlig hilsen Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som topic sier er dette det jeg har klart. vCore er 1.60, og jeg kjører 100% stabilt på denne hastigheten. FSB er 245 for de som ikke gidder å regne :p. Jeg har vannkjøling. Ram kjører på 2-5-2-2. cpu - ram ratio er 3:2.

Burde jeg være fornøyd? :) Jeg tror jeg er det. Klarer ikke 250 fsb uten å måtte skru vcore til 1.65 at least, og det vil jeg ikke.

Hva sier dere?

Vennlig hilsen Stig

Ikke noe grensesprengede, men helt greit. Klarte samme hastighet med min 2,8/533.

Lenke til kommentar

Heisann!

Kjører min P4 2,8/800 på samme frekvens som deg (3,43Ghz). Benytter også nøyaktig samme RAM-brikker som du (Corsair TWINX-1024 PC3200LL), men jeg kjører med en RAM-ratio på 5:4, dvs 392Mhz på CAS 2-3-3-5.

Jeg har kjørt Vcore opp til 1,7. Maskinen var ustabil på 1,625. Jeg har et forholdsvis støysvakt luftkjølt system og CPU ligger etter lengre tid med full load på rundt 50 grader. Ser på dette som helt ok, da Viften som støyer mest er på 26db. =)

Vurderer å bytte RAM til noen som tåler mer juling. Hvis noen er interessert i Low-Latency PC3200 brikker, så si ifra! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...