vaffelkak Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg sitter her på en pc, med usb..... Personen som eier pcen har kjøpt seg en skriver med usb 2.0 tilkobling. Kan jeg oppdatere en driver for å få dette til å fungere, eller må jeg skaffe ny usb tilkobling til pcen? Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 enkelt og greit nei. usb 2 er bakover kompatibel forskjellen er at usb '1.0 og usb 1.1 har 10 mbit overføring i sekundet mot usb 2.0 sine 480 mbit Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg sitter her på en pc, med usb..... Personen som eier pcen har kjøpt seg en skriver med usb 2.0 tilkobling. Kan jeg oppdatere en driver for å få dette til å fungere, eller må jeg skaffe ny usb tilkobling til pcen? The USB Specification version 2.0, drafted by Compaq, Hewlett Packard, Intel, Lucent, Microsoft, NEC and Philips will increase device data rates to a maximum 480 Mb/s, 40 times faster than USB 1.1 devices. Med andre ord så har usb 2.0 større båndbredd enn 1.0. Du kan ikke oppdatere noen driver for å få dette, men du må ha enten et usb 2.0 pci kort eller så har kanskje hovedkortet ditt 2.0 utganger. De fleste nye hovedkort kommer med usb 2.0 porter mener jeg. Les mer om USB 2.0: USB 2.0 faq Edit: Det var da søren så kjappe folk skulle være til å svare da mvh dacourt Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Du kan fint bruke en USB2.0-printer på et hovedkort som bare har USB 1.1 tilkobling. Forskjellen er i prinsippet kun hastigheten som bussene takler (12 Mbit vs 480 Mbit). Dette betyr at det kan hende du må vente litt lenger før utskriften begynner enn hvis du hadde 2.0-tilkobling. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 tja, en standard desktop printer klarer vel ikke å utnytte 12mbps uansett... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Til en vanlig printer vil det holde massevis med USB 1.1 overføring, men til andre formål som f.eks. eksterne HD's, CD-drev o.l. vil man jo dra stor nytte av 2.0... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå