Marius963 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Har funnet ut at jeg vil starte med motorcross. Ikke bane kjøring. Men litt mer enduro stil i skog osv.. jeg er 18 år og er nybegynner. Problemet mitt er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få skaffet penger til både sykkel og utstyr. Jeg sjesker veldig på Kawasaki KX 250F De ligger på mellom 30-50 tusen på Finn.no vist man skal ha en grei en. Så spørsmålet er hvordan skal jeg får råd til en sykkel? Har ikke jobb, har søkt mange plasser men er ingen som trenger folk... Hva skal jeg gjøre? tips å råd? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hør med et rekrutteringsbyrå som f.eks. Manpower. De fikk meg i jobb 14 dager etter jeg registrerte meg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Problemstillingen din er vel i mindre grad direkte MC-relevant, men går mer på at du vil finne deg en jobb - og subsidiært en billigere sykkel. Trål Finn.no, NAV og som nevnt bemanningsbyråer, men husk at 70 prosent av alle stillinger blir angivelig aldri utlyst. Endel bedrifter prioriterer å lyse ut stillinger internt i bedriften først. Du bør derfor fortsette å melde interesse til lokale bedrifter slik at du har muligheten til å "praie" en jobb du ellers aldri ville fått vite om. En annen ting som er verdt å merke seg, men som jeg ikke har kilde på i farten, er at det er langt større sannsynlighet for å få seg jobb gjennom "perifert bekjente" enn gjennom nære venner. La folk rundt deg få vite at du er på jakt etter jobb, f.eks. gjennom en status på Facebook, så kanskje noen kjenner til noe behov som ikke har blitt utlyst. Fortell kort og presist hva du er ute etter (heltid/deltid/ringehjelp, sommerjobb/fast ansettelse etc). Ellers har jeg hørt at det er lite effektivt å melde seg på Paradise Hotel for å få råd til crosser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå