Fylliksen Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 For 2-3 uker siden søkte jeg studentbolig siden jeg skal studere til høsten. Det som gjør meg veldig usikker på hvor (lite) prioritert jeg blir er at jeg søkte for både meg og dama, og hun skal ikke studere. Er det noen som vet hvor stor sjanse vi har for å få studentbolig, siden det kun er jeg som skal studere? Lenke til kommentar
JimShorts Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Det er liten sannsynlighet for at du får en bolig ene og alene fordi du søkte for 2-3 uker siden. For å i det hele tatt ha en sjanse er det vel anbefalt at man søker i mars-april, men selvsagt, det kan hende dere er heldige. Jeg kan ikke svare på om det er mindre sannsynlighet for å få bosted fordi kjæresten din ikke studerer. Om jeg var dere, hadde jeg lagt ut en annonse på Finn under "ønsker å leie"-kategorien, og aktivt søkt ut leiligheter på privatmarkedet i Oslo. Det er mange om beinet, og det er utleiers marked, så det gjelder å være frampå men samtidig kritisk til leiligheter dere evt. går på visning på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Basert på det jeg har hørt og også min egen søknad i fjor, så tipper jeg sannsynligheten er ekstremt lav dessverre. Anker studentboliger på Birkelunden er flotte studentboliger. Helt nytt bygg i fjor, så standarden er på topp. De har par-leiligheter. Jeg betaler kr 6800 per måned (nå oppjustert til 6950) med alt inkludert (internett, strøm, vann, osv). Mye penger, men vet ikke om jeg finner noe som er betydelig rimeligere i Oslo om man skal bo alene. Har dog tenkt å se om jeg finner noe, om ikke blir jeg boende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå