Tja Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har et Canon IXUS 400, og har koblet dette til en plasma av typen Pioneer 50 tommer. Jeg har brukt den medfølgende phono/jack-kabelen. Tv'en viser bare midterste del av bildet (uansett oppløsning på bildet som er tatt). Jeg vil anta at ca. 10 % av bildet ikke vises på hver side (i sidene, over og under). Det største problemet er imidlertid kvaliteten på bildet som vises på skjermen - det fremstår som uklart, selvom bildet er tatt i beste oppløsning (2048x1500). Jeg vurderer å heller vise bildene fra PC'en - koblet til plasma'en med en vanlig pc-skjermkabel, eller brenne bildene til disc - og da se de fra DVD-spilleren. Mitt spørsmål er som følger (endelig....) : Går det an å legge vanlige jpg-bilder på enten DVD eller CD-ROM, og så vise de fra en DVD-spiller ? Hvilket medium, og evnt. med hvilken kabel vises digitale bilder best fra ? Takker for alle bidrag ! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Den beste kabelen fra DVD spiller er scart satt til RGB. Dette gir enda bedre bildet enn s-videokabel. Fra PC er det som regel S-videoutgang fra skjermkortet. Å brenne bilder på DVD/CD plater gjør veldig mange prgrammer. Nero og andre brenneprogrammer. www.Ulead.com har et program som heter ..... picture 2 noe i den duren. Så Photo2vcd. Er en masse slike programmer. Sikkertnoen gratis også, men husker ikke alle i farten. Du bør sjekke www.dvdrhelp.com og også www.doom9.org eller net. Masse nyttig info her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå