Gå til innhold

"nazi"Nettverk

Anbefalte innlegg

heisann

jeg lurer på om det finnes en router med et så enkelt som mulig grensesnitt mtp å kunne gjøre begrensinger på alt som kan kobles til den?

Har litt ungdommer her i huset som lever om natta. Er lei av å "røkke" ut internetten hver kveld.

jeg vil gjerne kunne sette bergensinger slik at pcn til x ikke kommer seg på nett etter kl "feks 23"

Finnes det kanske en App som kan styre routeren oxo?

Hadde vært morro å få litt kontroll her i huset ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På baksiden av ruteren står det Username, Password og en IP adresse som egentlig er en link til "BIOS" siden til ruteren din. Der har du forskjellige innstillinger, som er å endre passord, endre navn på internettet osv. Varierer nok fra ruter til ruter, men på min hvert fall er det noe som heter Foreldrekontroll. Der kan jeg styre at for eksempel mamma ikke kan bruke sin PC etter 2200 på mandager, onsdager og fredager :)

Det er vel det første å se etter, jeg tror alle rutere skal ha det, men jeg garanterer ingenting ;)

Lenke til kommentar

Har en bror i Bergen som er rå på stenge nettet etter kl 23 hver dag, kan høre med han?

heisann

jeg lurer på om det finnes en router med et så enkelt som mulig grensesnitt mtp å kunne gjøre begrensinger på alt som kan kobles til den?

Har litt ungdommer her i huset som lever om natta. Er lei av å "røkke" ut internetten hver kveld.

jeg vil gjerne kunne sette bergensinger slik at pcn til x ikke kommer seg på nett etter kl "feks 23"

Finnes det kanske en App som kan styre routeren oxo?

Hadde vært morro å få litt kontroll her i huset ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Som det sies, enhver oppegående router har innstillinger for sånt som dette. Men de kommer til å komme seg på nett uansett.

Hvordan kommer "de" seg på nett uansett dersom man programmerer hele WiFi-delen til å slå seg av, og "de" ikke har fysisk tilgang til router?

Jeg har laget en schedule som stenger for alle MAC-adresser gitte tider på døgnet, som er forskjellig i uken (skoledager) og helgen. Så lager jeg en schedule hvor jeg åpner for de MACs jeg vil gi tilgang mens nettet er stengt for alle. Så legger jeg inn at WiFi slår seg av i perioder der ingen skal bruke nettet. MAC-spoofing er det ikke såååå mange av "de" som kan.

Lenke til kommentar

Som det sies, enhver oppegående router har innstillinger for sånt som dette. Men de kommer til å komme seg på nett uansett.

Hvordan kommer "de" seg på nett uansett dersom man programmerer hele WiFi-delen til å slå seg av, og "de" ikke har fysisk tilgang til router?

Hvordan vet du at dem ikke har fysisk tilgang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvordan vet du at dem ikke har fysisk tilgang?

Jeg vet ikke det i dette tilfelle, jeg sier at fysisk sikring av enheten er viktig. Har man tilgang til den, kan man gjøre hva man vil (reset to factory defaults, alt åpent).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...