MrVilla Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ville selv gått for en gc, men det viktigste er jo at du kjøper den konsollen som gutten din ønsker Sant nok. Kan nesten ikke vente med å gi den til ham! Synd det er så lenge til jul.... Det er svært få ting som slår den givergleden man får når man gir noen det dem ønsker seg mest Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ville selv gått for en gc, men det viktigste er jo at du kjøper den konsollen som gutten din ønsker Sant nok. Kan nesten ikke vente med å gi den til ham! Synd det er så lenge til jul.... Det er svært få ting som slår den givergleden man får når man gir noen det dem ønsker seg mest Særlig barn Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Selv har jeg Xbox, men til en seksåring ville jeg definitivt sagt at Gamecube passet best. Høyest ville jeg prioritert guttens ønske. Vil han ha GC, kjøp GC. Vil han ha PS2, kjøp PS2. Vil han ha XB, kjøp XB! Easy as that! :wink: Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 At PS2 har mye flere spill er en sannhet med modifikasjoner. Ja de har masse flere gamle spill, men man skal vel spille nye spill? Hvis man ser på kommende realse så Eier XBOX ps2. XBOX er mye billigere (slipper minnekort blant annet) og mye bedre. XBOX har de beste spillene (KOTOR, RSC2, Half Life 2, Doom 3 osv) Vil vel ikke akkuratt si at ps2 har dårlig spill p å vei heller, med ffx-2 og FF XII og Snake eater og ny Syphon filter og masse mer! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 At PS2 har mye flere spill er en sannhet med modifikasjoner. Ja de har masse flere gamle spill, men man skal vel spille nye spill? Hvis man ser på kommende realse så Eier XBOX ps2. XBOX er mye billigere (slipper minnekort blant annet) og mye bedre. XBOX har de beste spillene (KOTOR, RSC2, Half Life 2, Doom 3 osv) Vil vel ikke akkuratt si at ps2 har dårlig spill p å vei heller, med ffx-2 og FF XII og Snake eater og ny Syphon filter og masse mer! Hva er Syphon filter? Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei, gidder ikke lese alle innleggene så jeg bare poster min egen mening =) Hadde jeg hatt en 6 år gammel sønn hadde jeg skaffet han en Gamecube uten å kny! Jeg mener at det er der de virkelig bra barnevennlige spillene ligger. Jeg nevner i fleng: Pokémon, Mario, Mario Party, Super Smash Bros, CastleWeen og såklart Zelda (når han blir litt større). På toppen av det hele koster en GC under 800 spenn for tia, og hvis ikke dette er gode grunner til å anskaffe seg en GC (uansett alder) så vet ikke jeg hva. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei, gidder ikke lese alle innleggene så jeg bare poster min egen mening =) Hadde jeg hatt en 6 år gammel sønn hadde jeg skaffet han en Gamecube uten å kny! Jeg mener at det er der de virkelig bra barnevennlige spillene ligger. Jeg nevner i fleng: Pokémon, Mario, Mario Party, Super Smash Bros, CastleWeen og såklart Zelda (når han blir litt større). På toppen av det hele koster en GC under 800 spenn for tia, og hvis ikke dette er gode grunner til å anskaffe seg en GC (uansett alder) så vet ikke jeg hva. Vel.......er tildels enig med deg, men som jeg har sagt tidligere så er det noen momenter som gjør at jeg tror jeg satser på PS2. 1. Han ønsker seg PS2 2. Kjenner andre som Har PS2 3. Kan bytte spill Hadde ikke vært meg imot å kjøpt en GC, men når ingen andre som han kjenner har det og spilla koster skjorta så........ Men kanskje vi skaffer oss en slik senere Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tre kjempegode grunner, kjør på du! Han blir sikkert lykkelig med sin PS2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 hør på hva gutten vil ha, hvis han egentlig vil ha xbox og du kjøper ps2 eller gc til han så vil han bli skuffet selv om han kanskje ikke sier det. jeg ville kjøpt ps2 med gta3 eller vice city til gutten, dette er gutteroms-spill til de grader. jeg synes det er bare tull at barn ikke skal spille voldsspill. jeg har spilt voldsspill siden jeg var 6 år gammel, dette "til tross" så er jeg en unormalt rolig og stabil person. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 hør på hva gutten vil ha, hvis han egentlig vil ha xbox og du kjøper ps2 eller gc til han så vil han bli skuffet selv om han kanskje ikke sier det.jeg ville kjøpt ps2 med gta3 eller vice city til gutten, dette er gutteroms-spill til de grader. jeg synes det er bare tull at barn ikke skal spille voldsspill. jeg har spilt voldsspill siden jeg var 6 år gammel, dette "til tross" så er jeg en unormalt rolig og stabil person. Regner med at dette var ment ironisk Skulle jeg kjøpe et av tidenes mest voldelige og blodige spill til en gutt i alder der påvirkning utenfra er skyhøy? Er ikke sikker på hvor gammel du er, men det er en veldig stor forskjell på å spille voldspill for 20 år siden detaljnivået var nærmest ikke-eksisterende, mens i dagens voldspill nærmest kan se hjernemassen i detalj! Og dersom jeg husker riktig så har de fleste massemorderene vært stille og rolige personer. Er et typisk utsagn av naboer til drapsmenn "....han var så rolig og hyggelig. an ikke fatte at han kunne ha gjort....." Skjønner poenget? Har ikke noe å si med hvor rolig du er. Folk er forskjellige. Jeg synes ikke det er spesiet morsomt å høre unger springe rundt og brøle " Jeg skal drepe deg! Skjære deg opp med kniven og hamre baseballkølla ned i hjernen på deg!" Synes du dette er greit? Når det gjelder det med ps2 så er jeg enig. Har allerede begynt å kjøpe inn utstyr/spill. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 jeg ville kjøpt ps2 med gta3 eller vice city til gutten, dette er gutteroms-spill til de grader. I såfall hadde eg heller kjøpt x-box siden GTA 3 og vice city kommer dit snart. Men for all del, ikkje kjøp gta til ungen. Vet eg ikkje hadde gjort det ihvertfall. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Gamecube eller PS2. Gamecube har Mario!, og når han blir eldre kan han spille Zelda og FF Crystal Chronicles *grin* + at kontrollen passer for barn. PS2 har Jak and Daxter og Ratchet and Clank, og har et veldig bra utvalg av spill. Jeg synes disse er likeverdige. IKKE kjøp X- Box, det er få spill til den, den er avansert, stor kontroll og hvertfall få barnespill. :!: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hmmz, kanskje du har rett, kanskje påvirkes noen negativt av voldsspill. jeg synes nå det virker helt sprøtt, barnet vet det er ett spill og han har foreldre som lærer forskjell på rett og galt. yeye, 6år er kanskje for lite for å spille gta likevel. seriemordere er hyggelige de ja. seriemordere dukker nesten utelukkende opp i usa btw, jeg tror ikke det er noen som vet hvorfor men mange skylder på videospill. de samme videospillene vi spiller i resten av verden, vel og merke. i japan spiller ungdommen veldig mye og det går i voldsspill hele tiden, dette er riktignok ikke barn i 6års alderen men ungdommer. japan har en av de laveste kriminalitets-ratene i verden. teksten er skrevet med forbehold om trykk-feil. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 hmmz, kanskje du har rett, kanskje påvirkes noen negativt av voldsspill. jeg synes nå det virker helt sprøtt, barnet vet det er ett spill og han har foreldre som lærer forskjell på rett og galt. yeye, 6år er kanskje for lite for å spille gta likevel.seriemordere er hyggelige de ja. seriemordere dukker nesten utelukkende opp i usa btw, jeg tror ikke det er noen som vet hvorfor men mange skylder på videospill. de samme videospillene vi spiller i resten av verden, vel og merke. i japan spiller ungdommen veldig mye og det går i voldsspill hele tiden, dette er riktignok ikke barn i 6års alderen men ungdommer. japan har en av de laveste kriminalitets-ratene i verden. teksten er skrevet med forbehold om trykk-feil. Vi er alle forskjellig, men stort sett så er jeg av den oppfatning av at barn påvirkes av alt. Dette gjelder ikke bare spill. Tror nok at barn vet at det er et spill dem spiller, men det er ikke dermed sagt at dem ikke blir påvirket. Å ha foreldre som viser dem forskjell på fantasi og virkelighet hjelper jo også på å holde klare grenser her. GTA er etter min mening litt i sterkeste laget. Det samme gjelder samtlige spill med blod og gørr. Så lenge han er fornøyd med å spille de vanlige barnespilla så ser jeg ingen grunn til å gi ham noe som egentlig ikke er beregnet for barn. Akkurat det med seriemordere var ikke akkurat så veldig relevant Synes unger blir voksne fort nok som det er Lenke til kommentar
insider Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 blir ikke kontrollene på xboks litt vel store til en 6 åring ? ps2 er nokk det beste valget Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 insider, det finnes små kontrollere på xbox ogå. MrVilla, du har igrunnen rett, 6åringer har ingenting med voldsspill å gjøre. iallefall noen år eldre burde dem være. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 etter det jeg har lest (har faktisk lest gjenomm alt) så ville jeg nokka ha sagt at du skulle kjøpe PS2.. og det bør du.. men alikevel så kan jeg ikke motstå å komme med min meniger da jeg er en kverulant, og devis fanboy.. selv om jeg ikke har noen av de nevnte maskinene.. håndkontroller: ikke kjøp X-box.. han blir nødt til å legge den på bordet og hamre løs på den.. PS2.. grei håndkontroller.. men da en venn av meg med GC fikk vannblemme på tomlene etter å ha spillt på PS2 en gang (kanskje litt villt, men alikevel) så vil jeg nokk si at GC er best på det feltet.. det der med volds-spill.. IKKE BRY DEG OM HVOR GAMMEL SØNNEN DIN ER... det går kunn på det mentale, og ikke på alder.. har selv sett en 5/6åring så virket som om han var mentalt i 3/4 års alderen.. "dodo...doodoo!!" sa han.. og begynnte å gråte når han ikke fikk det han ville(ha)... dermed.. ikke gi han volds-spill før du selv mener at han er psykisk i stand til å takle det.. og da mener jeg ikke å skille mellom spill og virkelighet, for det kan alle 6åringer.. tror jeg.. (er bare 15år selv..) men skjønner at han ikke skal gjøre det. å løpe rundt med lekepistoler gjør gutter i nesten alle aldre før de blir for gamle.. se bare på paintball entustiaster (hva nå enn entusiaster betyr..) og det med at spill lager mordere.. det er OMTRENT bare piss... bare se i usa.. der er de fleste idioter, og de har idiotiske lover der.. over til en litt annen sak.. det å være ute.. jeg liker ikke sport.. og har ettervert begynnt å få en mage i mangel på ute-aktiviteter (er også er B-menneske i dårlig form) bor i byen, og har ikke store muligheter til andre aktiviteter her.. men når jeg er på besøk hos halvbroren og halvsøsteren min.. så er det trehytte for alle penga.. så hvis sønnen di ikke har det allerede, så kan du jo kanskje hjelpe han med å bygge trehytte en gang.. (helst på sommeren en gang) men IKKE isteden for PS2.. og husk skikkelige materialer og ikke for store spiker.. med tanke på det med å spille 24/7 selv så satt jeg og spillte til jeg hadde vondt i hodet, og enda lengre.. men moren min kommer sent hjem fra jobb da.. og synes du har gode ide'er.. [of topic]lurer på en ting til jeg selv (forhåpentligvis) får barn.. hva gjør man for å få dem til å slutte å grine når de våkner slik som spedbarn?? 5/6åringen som er nevnt, jorde akkurat det..[/of topic] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå