MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei der. Jeg skal kjøpe en spillkonsol til guttungen til jul. Har derfor sjekket litt rundt omkring etter det beste systemet. Guttungen er 6 år og det er derfor nødvendig at konsollen har barnespill. Mine betraktninger så langt er følgende: PS2: Meget bra. God omtale og mange spill. XBOX: Bedre muligheter (nettverk), men mindre spill foreløpig og etter det jeg har sett svært få barnespill dersom det finnes noen i det hele tatt!? Gamecube: Virker også grei angående barnespill, men har på følelsen at denne er blir litt overgått av de to som er nevnt.. Håpet noen kunne gi meg noen råd her. Egentlig så vil jeg gjerne kjøpe xbox'en, men det er jo liten vits dersom det ikke finnes noen barnespill til denne..... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 vel han er 6 år og har sikkert noen venner som har en spillkonsoll. Det beste er ofte å kjøpe det som de andre bruker, slik at de kan byttelåne spill seg imellom. Det er klart at camecube sikter seg nok mest inn på barn, og tar jeg ikke feil er dette den billigste av dem også. Uansett, det beste alternativet hvis han kun skal leke med denne i 1 - 2 år er muligheten for å kjøpe en playstation 1 til stede. Den får du brukt for slik og ingenting, og her er også gamle spill ganske billig. Men er det DU som egentlig kommer til å bruke den så er xbox bedre i ytelse enn ps2, men ps2 har jo derimot en mer behagelig joystick og mye flere spill. Så jeg kjøpte ps2 personlig... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke kjøp Xbox, spillene der lages for erfarne gamere. PS2 har mye bra, og du får PS2 spill rimelig billig etterhvert (ikke de aller nyeste, da). Men de kan være ganske kompliserte de også, så man må være litt flink til å plukke ut. Jeg tror ditt beste alternativ er GameCube. Spillene der lages ofte med barn i tankene, og det er endel krav fra Nintendo's side om brukervennlighet og informasjon på skjermen, som skal gjøre spillene lettere å bruke. Om GameCube'n har blitt overgått? Nja, det kommer an på hvordan du ser det. Det kommer fremdeles teknisk overlegne spill til den, også. Men det er ikke det guttungen kommer til å bry seg så mye om. Det hjelper ikke å ha et teknisk imponerende spill, hvis han ikke skjønner driten av det, eller hvis det er for vanskelig. Dette er selvfølgelig sett fra barnas synspunkt. Selv er jeg Xbox frelst, og skulle jeg kjøpt en av de to andre, ville jeg kjøpt en PS2, pga. mange spill som er eksklusive til den. Men vi kan ikke vurdere dette fra vårt synspunkt. Det blir helt feil for barna. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 At PS2 har mye flere spill er en sannhet med modifikasjoner. Ja de har masse flere gamle spill, men man skal vel spille nye spill? Hvis man ser på kommende realse så Eier XBOX ps2. XBOX er mye billigere (slipper minnekort blant annet) og mye bedre. XBOX har de beste spillene (KOTOR, RSC2, Half Life 2, Doom 3 osv) Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 XBOX har de beste spillene (KOTOR, RSC2, Half Life 2, Doom 3 osv) Ville du satt din 6 år gamle sønn til å spille Doom3? Hallooo..... Det her er en tråd om hvilken konsoll som er best for BARN! Jeg personlig synes også Xbox er best, men det er irrelevant i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 PS2, det er den vi har brukt hjemme siden den kom, og det er flust med barnespill. Lillebrutter'n 9 1/2 nå, men har spilt siden 'starten' holder for øyeblikket på med Ratcet and Clank, også var det snakk om at han skulle handle inn Jak and Daxter 2 til jul. Dette er riktignok ikke bare barnespill, men spill som også du kan kose deg med i MANGE timer Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Som sagt så var dette til en seksåring ja Selfølgelig så ville jeg nok personlig satset på xbox da jeg liker spilla der og funksjonaliteten virker bra. Men det er ikke snakk om at min seksåring skal sitte og hakke opp mennesker med alt fra øks til maskingevær! Kall meg gjerne streng, men synes dem kan vente med slikt til dem viser at dem kan skille fact og fiction. Og ettersom guttungen min fremdeles springer rundt og tror han er Harry Potter etter å ha spilt spillet så tror jeg at jeg venter litt. Er bedre han springer rundt med "tryllepinne" og prøver å åpne dører enn at han springer rundt med kniver og skal drepe bikkja Bytting av spill blir det nok lite av ettersom jeg er helgepappa og han ikke har fått den helt store vennekretsen i nabolaget ennå. Kanskje det kommer seg nå!? Så langt så virker det som jeg heller mot PS2. Dem har et ganske solid marked og flere av spilla virker ok. Jeg for min del har så jeg klarer meg på PC'en, og dersom jeg skulle få lyst så finnes det jo plenty av bra spill til PS2 også. Gamecube har jeg minst kjennskap til ettersom ingen jeg kjenner har denne. Jeg glemte å nevne at han nå har en nintendo med to spill. Disse liker han forsåvidt godt, men grafikken er jo temmelig horribel i forhold til de nye konsollene. Får ta meg en kikk til på denne boksen og se hva det blir til. Og sist men ikke minst så er guttungen mest sugen på PS2. Han maser om PS2 hele tiden. Grunnen er at han har prøvd denne hos noen og dermed fått denne på hjernen. Hadde han prøvd GameCube så hadde det sikkert vært omvendt Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Skaff deg/han en PS2 med Jak and Daxter (1 og/eller 2) så skal du nok se at begge to blir rimelig hekta! Jak and Daxter er jo bare et av flere gode spill i den sjangeren, for du har jo Banjo Kazooie, Ratchet and Clank ++ Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Og sist men ikke minst så er guttungen mest sugen på PS2. Han maser om PS2 hele tiden. Grunnen er at han har prøvd denne hos noen og dermed fått denne på hjernen. Vel, da synes jeg du skulle kjøpe en PS2. Hvis han synes det er tøft, så er vel det hele poenget, ikke sant? Det er mye bra for alle aldre der. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Og sist men ikke minst så er guttungen mest sugen på PS2. Han maser om PS2 hele tiden. Grunnen er at han har prøvd denne hos noen og dermed fått denne på hjernen. Vel, da synes jeg du skulle kjøpe en PS2. Hvis han synes det er tøft, så er vel det hele poenget, ikke sant? Det er mye bra for alle aldre der. Sant nok. På jul så vil ungene ha det som dem ønsker deg, ikke det som er mest fornuftig Så forresten at det var kommet en ny type PS2 nå. Kommer til å bli en dyr jul i år ser det ut som.......PS2 + kontroller (må ha 2) + minne + 2-3 spill....huff......men å se ansiktet på dem dem når dem åpner pakken er uvurderlig Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Skaff deg/han en PS2 med Jak and Daxter (1 og/eller 2) så skal du nok se at begge to blir rimelig hekta! Jak and Daxter er jo bare et av flere gode spill i den sjangeren, for du har jo Banjo Kazooie, Ratchet and Clank ++ Tusen takk for tipsa!! Skal sjekke disse spilla nærmere Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 En siste ting.....hvor selger dem dette her billigst? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Skaff deg/han en PS2 med Jak and Daxter (1 og/eller 2) så skal du nok se at begge to blir rimelig hekta! Jak and Daxter er jo bare et av flere gode spill i den sjangeren, for du har jo Banjo Kazooie, Ratchet and Clank ++ Tusen takk for tipsa!! Skal sjekke disse spilla nærmere Bare hyggelig Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har en 8åring i slekta som er totalt GameCube fan. Faren hans har også Xbox og playstation1, men det er GameCube som blir spilt mest. Han (8åringen) er også helt vill etter spiderman på xbox, men en 6åring er kanskje litt i yngste laget til denne typen spill. Det må nok bli GameCube eller PS2 med tanke på guttungen. Hadde du funnet greie spill til xboxen er jo denne helt klart å anbefale, fordi du da kan ha en viss nytteverdi av den selv også. Jeg sier ikke at PS2 og GameCube ikke appelerer til voksne, langt derifra, men kanskje ikke like mye som xbox med dens muligheter. DrErling Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har en 8åring i slekta som er totalt GameCube fan. Faren hans har også Xbox og playstation1, men det er GameCube som blir spilt mest. Han (8åringen) er også helt vill etter spiderman på xbox, men en 6åring er kanskje litt i yngste laget til denne typen spill. Det må nok bli GameCube eller PS2 med tanke på guttungen. Hadde du funnet greie spill til xboxen er jo denne helt klart å anbefale, fordi du da kan ha en viss nytteverdi av den selv også. Jeg sier ikke at PS2 og GameCube ikke appelerer til voksne, langt derifra, men kanskje ikke like mye som xbox med dens muligheter. DrErling Det er nettopp det som plager meg litt. xbox'en virker litt bedre med tanke på funksjonalitet og slikt. Så hadde jeg kjøpt til meg selv så hadde jeg ikke vært i tvil. Men som du sikkert vet så bryr ungene seg svært lite om hva papsen liker Holder fremdeles en knapp på PS2, da den har spill til både meg og ham og har veldig mye å velge mellom. Tror neppe jeg taper på det uansett, da jeg regner med å endelig få ha pc'en i fred Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Tror neppe jeg taper på det uansett, da jeg regner med å endelig få ha pc'en i fred Aahhh! Aner vi en skjult agenda her? hehe, så det er det som er poenget ja! Neida, men med så mange millioner brukere av PS2 så kan du neppe ta feil... Xbox eller lignende (Xbox2?) kan du jo handle når du føler for det og har råd, uansett. DrErling Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Tror neppe jeg taper på det uansett, da jeg regner med å endelig få ha pc'en i fred Aahhh! Aner vi en skjult agenda her? hehe, så det er det som er poenget ja! Neida, men med så mange millioner brukere av PS2 så kan du neppe ta feil... Xbox eller lignende (Xbox2?) kan du jo handle når du føler for det og har råd, uansett. DrErling :oops: Skal innrømme at det er noen ganger jeg må med å komme meg til både mail og nettbank fordi han sitter og spiller mullemek eller lignende Og som du sier....skulle jeg få lyst til å se nærmere på konsoller så kan jeg heller kjøpe meg en xbox senere. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hadde Super Nintendo og Nintendo8BIT som barn, dette var seff vilt på denne tiden, men jeg er ikke sikker på om gutten din synes det.. :-? Du får jo tak i billige (S)NES maskiner og spill på f.eks: Spiderman.no. Ellers ville jeg satset på enten PS2 eller GameCube, egentlig ville jeg tatt GameCube for jeg er Zelda-frelst Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke kjøp konsoll til en 6 år gammel gutt... Kjøp ny sykkel, rulleskjøyter, indianer telt! Gutten må jo finne på noe å gjøre ute.... Dagens barn(5-10år) sitter altfor mye inne! Når jeg var på den alderen klatret jeg i trær, lekte indianer, drev på med ting ute! Jeg fikk ikke lov å se på TV før kl 6, nå for tiden sitter barn inne hele dagen foran TV'en. Det er for gale! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke kjøp konsoll til en 6 år gammel gutt...Kjøp ny sykkel, rulleskjøyter, indianer telt! Gutten må jo finne på noe å gjøre ute.... Dagens barn(5-10år) sitter altfor mye inne! Når jeg var på den alderen klatret jeg i trær, lekte indianer, drev på med ting ute! Jeg fikk ikke lov å se på TV før kl 6, nå for tiden sitter barn inne hele dagen foran TV'en. Det er for gale! Jeg skjønner deg veldig godt alex. jeg har lenge vært en "Aldri i verden om guttungen min får en av disse idiotiske spillekonsollene!"-type. Men nå har det seg at det eneste han ønsker seg i verden er en slik konsoll til jul. Han ønsker seg ikke sykkel fordi han har det. Han ønsker seg ikke rulleskjøyter ettersom han har det også og han ønsker seg ikke indianertelt fordi....kan du gjette?.....nettopp. Han har det også. Kan i tillegg legge til at han spiller fotball og håndball og er veldig aktiv ellers. Han spiser maten sin i barnehagen og børster tennen om kvelden. Han er svært sjelden sur eller gretten og oppfører seg så og si veldig bra. Så da er spørsmålet. Skal jeg gi ham en konsoll ettersom han har oppført seg veldig bra og det er det eneste han ønsker seg til jul, eller skal jeg kjøpe noen rulleskjøyter, en fotball og annet som han ikke ønsker seg til jul, men som er "fornuftig"? Vel......jeg er litt gammeldags og synes at ungene skal være ute og leke. Men julaften er unntaket! Da får dem det dem ønsker seg (så langt det står i min makt) så lar jeg fornuften ta seg en ferie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå