LilleHjelper Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har behov for å automatisk konfigurere PPPoE i Windows XP.. Noen som har erfaringer med automatisering av installasjoner/konfigureringer lik dette ? Eller enda bedre vet hvordan jeg kan få det til ? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kan du presisere litt mer hva du skal bruke det til? -pg Lenke til kommentar
LilleHjelper Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg driver og supporterer litt data for både kjentsfolk og "andre", og selv om en step-by-step guide i 80% av tilfellene er godt nok hender det at enkelte ikke helt skjønner "klikk der, klikk sånn, pek.." osv. Hvis jeg på noen måte kunne lage et "skript" eller hva som helst som automatiserer installasjoner (WinZip, Ad-aware m.m.) og/eller konfigurering av innstillinger (nettverk, oppkobling mot Internett via PPPoE, innstillinger i Outlook Express m.m.) slik at personen som trenger hjelp slipper å lese, klikke osv ville det i noen tilfeller vært helt fantastisk. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 mye slit å gjøre det, det er bedre å vise dem hvordan guidene i windows funker, er jo egen for nettverk og bredbånd, og når det gjelder insatllering så er det stort sett bare å trykke neste. Men du kan jo fikse det du koster deg ikke fem flate øre å gjøre det en sjelden gang Lenke til kommentar
petterg Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Et script som kunne instalert div programmer med custom settings hadde jeg hatt stor nytte av. (De samme custom settingene hver gang.) Også tenk hvor mye enklere en reinstall av windows hadde blitt! Aner ikke hvordan man lager det. Forslag? -pg Edit: satt inn manglende ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå