Gå til innhold

Automatisk oppsett av PPPoE i XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg driver og supporterer litt data for både kjentsfolk og "andre", og selv om en step-by-step guide i 80% av tilfellene er godt nok hender det at enkelte ikke helt skjønner "klikk der, klikk sånn, pek.." osv.

Hvis jeg på noen måte kunne lage et "skript" eller hva som helst som automatiserer installasjoner (WinZip, Ad-aware m.m.) og/eller konfigurering av innstillinger (nettverk, oppkobling mot Internett via PPPoE, innstillinger i Outlook Express m.m.) slik at personen som trenger hjelp slipper å lese, klikke osv ville det i noen tilfeller vært helt fantastisk.

Lenke til kommentar

mye slit å gjøre det, det er bedre å vise dem hvordan guidene i windows funker, er jo egen for nettverk og bredbånd, og når det gjelder insatllering så er det stort sett bare å trykke neste.

Men du kan jo fikse det du koster deg ikke fem flate øre å gjøre det en sjelden gang

Lenke til kommentar

Et script som kunne instalert div programmer med custom settings hadde jeg hatt stor nytte av. (De samme custom settingene hver gang.) Også tenk hvor mye enklere en reinstall av windows hadde blitt!

Aner ikke hvordan man lager det.

Forslag?

-pg

Edit: satt inn manglende ord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...