AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Er det så ille så flytt ut. så får du vente med å flytte inn hos "nesten kjæresten" til dere har blitt ordentlig sammen eller du har funnet deg en annen... Wow! Så smart tenkt av deg! Det hadde virkelig ikke falt meg inn engang! At ting kunne løses såå lett på den måten! "flytt ut" liksom. Wow! .. Det er ikke DET som er problemstillinga. LES innleggene mine NØYE før du velger å svare. Hvorvidt JEG skal bli værende i leiligheten eller ikke er ikke opp til diskusjon, problemstillinga har vært om jeg oppfattes som en egoist utifra min frustrasjon slik broren til nesten-kjæresten har oppført seg, eller ikke. Det er DET jeg spør om. Jeg spør ikke om tillatelse/klarering/annerkjennelse bl.a ifra deg om å "flytte ut"... Get it ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Er det så ille så flytt ut. så får du vente med å flytte inn hos "nesten kjæresten" til dere har blitt ordentlig sammen eller du har funnet deg en annen... Wow! Så smart tenkt av deg! Det hadde virkelig ikke falt meg inn engang! At ting kunne løses såå lett på den måten! "flytt ut" liksom. Wow! .. Det er ikke DET som er problemstillinga. LES innleggene mine NØYE før du velger å svare. Hvorvidt JEG skal bli værende i leiligheten eller ikke er ikke opp til diskusjon, problemstillinga har vært om jeg oppfattes som en egoist utifra min frustrasjon slik broren til nesten-kjæresten har oppført seg, eller ikke. Det er DET jeg spør om. Jeg spør ikke om tillatelse/klarering/annerkjennelse bl.a ifra deg om å "flytte ut"... Get it ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Slik du svarer folk her inne oppfattes du både som en egoist og en, unnskyld uttrykket, bitch. Siden vi ikke kan få vite fra den andre personen som bor i leiligheten du snylter på mener så har vi kun ditt utsagn om hvordan ting er. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Hahah det du sier om maten er så jævelig likt det roomien min pleide å gjøre. Shampoo til og med vitaminene(vitaminer er dyrt!!) tok han daglige doser av. Eneste han ikke rørte var p-pillene mine.. En gang sa jeg "Kan du ikke være så snill spørre før du tar mat?" En dag senere fikk jeg sms "kan jeg ta løken som ligger i kjøleskapet?" Jeg sa ja. Bare en løk lissom. Da svarte han "bra, jeg hadde egentlig alt tatt den uansett". Roomien min var ekstrem, og jeg tviler på at din er like ille. Men be han pent om å spørre først og sjekk reaksjonen. Herregud.. jeg fatter ikke at folk har det i seg ? At de kan være så frekke liksom ? Hadde du klart det selv ? Jeg kan ikke se for meg å være gjest hos noen, uansett hvem det er , når det går ett par dager så hadde jeg selvfølgelig dratt ut og handlet inn forbruksvarer. Toalettpapir, mat, drikke osv osv er jo ikke gratis for dem jeg bor hos heller.. Det har faktisk blitt til at han "lister" seg frem og tilbake, og "hamstrer" inn maten han tar. Han må jo skjønne selv at det er ikke helt greit det han driver med? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg aldri har vært borti noe lignende, jeg hadde aldri trodd jeg skulle måtte brødfø en snart tretti år gammel voksen mann på egen hånd. Det koster ikke bare penger, men også tid og veldig, veldig mye tålmodighet. F.eks , jeg kjøper ofte frukt (sliter litt med blodsukkeret til tider) for å ha dette tilgjengelig før,etter og hvis jeg kjører en svipptur hjemom mens jeg er på jobb for å ta meg noe å spise. Tenk deg å komme hjem til tomme skap/evnt litt rester igjen/en banan liggende i "posen" slik at du ikke skal få en følelse av at alt er borte, men det faktisk er litt igjen ettersom posen er der.. Det er flott i seg selv, og eeeenda flottere når det er en lørdagsnatt og jeg er driiitsulten. Jeg skjønner bare ikke logikken. Dette kan da for h ikke være normalt ? Skjønner ikke at fyren ikke skammer seg.. voksen mann som spiser maten til en (veldig hardt arbeidende) ung jente. Er jeg en egoist ? Burde alt dette vært helt greit eller ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har du i det hele tatt snakket alvorlig med han broren? Virker ikke slik. Inke en prat med nesten kjæresten, men med broren. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Er jeg en egoist ?Ja. Burde alt dette vært helt greit eller ?Ja. Herregud ... liksom. 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Er jeg en egoist ?Ja.Burde alt dette vært helt greit eller ?Ja. Herregud ... liksom. Så bra da. Jeg flytter inn hos deg imorra tenkte jeg. Forventer selvsagt å få både kost og losji gratis. Fint med lommepenger også. På forhånd takk Har du i det hele tatt snakket alvorlig med han broren? Virker ikke slik. Inke en prat med nesten kjæresten, men med broren. Nei, har ikke fått gjort det enda. Hvordan går man frem på noe sånt? Har ikke opplevd dette før, og regna ikke med at det var dette som skulle skje når vi ønsket han velkommen hos oss. Hvordan hadde du gjort det, uten å stille han i ett "snylter"-lys ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Edit: flettet dobbeltpost Endret 16. juni 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg skjønner hvorfor broren bor i leiligheten, men hvorfor bor du der? 3 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du ser tydeligvis ikke bilde her. Dere er ikke kjærester, det medfører at dere ihvertfall ikke kan vært gift eller ha noe ekteskap. Dere kan heller ikke være samboere da han betaler for husleien. Da gjenstår et spørsmål, hvilken rolle fyller du da? Det eneste 'alternativet' som finnes da blir jo 'inntrenger'. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Jeg skjønner hvorfor broren bor i leiligheten, men hvorfor bor du der? Enda ett veldig relevant spørsmål. Kjempe smart spørsmål. Sett bort ifra at den eneste grunnen til at jeg gidder å svare på dette intelligente spørsmålet ditt er at du er litt morsom, så hadde jeg ikke tatt meg bryet. But here I go: Flyttet inn for ca ett halvt år siden. (ble gjentatte ganger bedt om dette i forkant, bodde i forrige leilighet også). Og sånn in case du ikke merket det, så er jeg i ett "forhold" med vedkommende jeg flyttet inn hos. Var det noe mer du lurte på ? Du ser tydeligvis ikke bilde her. Dere er ikke kjærester, det medfører at dere ihvertfall ikke kan vært gift eller ha noe ekteskap. Dere kan heller ikke være samboere da han betaler for husleien. Da gjenstår et spørsmål, hvilken rolle fyller du da? Det eneste 'alternativet' som finnes da blir jo 'inntrenger'. Nei, DU ser tydeligvis ikke bilde her. JEG omtaler han som "nesten-kjæreste". Hva HAN omtaler meg som, vet du fint lite om Hvem har sagt at jeg ikke betaler husleie ? Og hvilken del av problemstillingen/diskusjonen er det du egentlig prøver å opplyse om ? Du svarer ikke på noe av det jeg spør om, men prøver å snu det hele og spørre MEG om hvorfor JEG bor i leiligheten.. Tar du deg virkelig tiden? Har du såpass tid? I don't... Ser ikke helt seriøsiteten i spørsmålene dine, blir liksom helt uten formål her. Om du kjeder deg, så foreslår jeg at du finner på noe annet. Fulgetitting har jeg hørt er gøy.. Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Edit: flettet dobbeltpost Endret 16. juni 2014 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Var det noe mer du lurte på ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Ja, hvorfor er du så sint? Hvis du håndterer situasjonen slik du håndterer oss idioter her i tråden er det ikke rart det ikke kommer noen vei. Sett deg og ta en ordentlig alvorsprat, bli enige om husregler dere i mellom, sett opp lister for vask, innkjøpslister for varer som begge benytter seg av (dopapir o.l.) i fellesskap. 3 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Ikke fyr deg opp bare fordi du ikke får svarene du ønsker og fordi samtlige i tråden mener at dersom du ikke har gutts til å konfrontere fyren dette gjelder så bør du faktisk vurdere å flytte. Vær taknemlig for at folk i det hele tatt gidder å svare i tråden din. Hvilke svar hadde du egentlig forventet å få? Her er det bare to ting du kan gjøre; 1) konfronter BROREN og IKKE flingen. Hvis det ikke fører noen vei stikker du. 2) Flytt ut, flytt inn igjen når broren er ute sv huset. Sorry frøken men dette er faktisk det eneste fornufte her, samme hvor sur du blir av å høre det. Endret 14. juni 2014 av medlem-124997 5 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Er det så ille så flytt ut. så får du vente med å flytte inn hos "nesten kjæresten" til dere har blitt ordentlig sammen eller du har funnet deg en annen... Wow! Så smart tenkt av deg! Det hadde virkelig ikke falt meg inn engang! At ting kunne løses såå lett på den måten! "flytt ut" liksom. Wow! .. Det er ikke DET som er problemstillinga. LES innleggene mine NØYE før du velger å svare. Hvorvidt JEG skal bli værende i leiligheten eller ikke er ikke opp til diskusjon, problemstillinga har vært om jeg oppfattes som en egoist utifra min frustrasjon slik broren til nesten-kjæresten har oppført seg, eller ikke. Det er DET jeg spør om. Jeg spør ikke om tillatelse/klarering/annerkjennelse bl.a ifra deg om å "flytte ut"... Get it ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Du forventer at broren som ikke eier normal skikk og bruk skal være i stand til å lese tankene dine. Det er ganske egoistisk av deg. Besvarer det spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Så bra da. Jeg flytter inn hos deg imorra tenkte jeg. Forventer selvsagt å få både kost og losji gratis. Fint med lommepenger også. På forhånd takk A: Les nøye gjennom hva du spurte om og svarene. B: Hvem som skal bo til meg bestemmer jeg. Du bestemmer hos deg .... eller kanskje du ikke gjør det nei. C: Meningsløs fjas. D: Smart E: Get it? 1 Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Har du i det hele tatt snakket alvorlig med han broren? Virker ikke slik. Inke en prat med nesten kjæresten, men med broren. Nei, har ikke fått gjort det enda. Hvordan går man frem på noe sånt? Har ikke opplevd dette før, og regna ikke med at det var dette som skulle skje når vi ønsket han velkommen hos oss. Hvordan hadde du gjort det, uten å stille han i ett "snylter"-lys ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Jeg hadde rett og slett huka tak i fyren og sagt det rett ut som det er, ventet på svar eller reaksjoner. Herlighet. Ikke klag viss du ikke har tenkt og si ifra. Du bare tar tak i ermet, si du MÅ snakke med ham, dere setter dere og du sier det rett som det er. Ikke nøl, se ham i øya. Verken du eller han dør av denne samtalen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Du liker ikke svarene du får, og det er vår feil at vi ser problemet men ikke du? 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hver høflige mot hverandre og behandle hverandre med respekt. TS - ta svarene du får på alvor, selv om du ikke liker dem. Vi har kun informasjonen du har gitt oss å gå ut i fra og når du skriver "nestenkjæreste" så er det vanskelig å vite hvor seriøst det er og eventuelt hvor seriøst han tar det. Eventuelle tilbakemeldinger tas på PM. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Når det er sagt, så lurer jeg på hvor dere gjør av det som er kulørt eller hvitvask når maskinen fylles med den andre tingen... Er vel greit å ha noe slags skittentøy, om det så er midlertidig frem til dere finner noe som passer. Det kan også være greit å ta en prat med broren for å etablere noen grunnregler, se hva han tenker om saken. Han tror sikkert at alt dette er greit. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Du liker ikke svarene du får, og det er vår feil at vi ser problemet men ikke du? Hehehe. Om jeg liker svarene eller ikke er ikke relevant. Om de derimot er til hjelp eller ikke, ER relevant. Hvem sa jeg ikke "likte" svarene ? Har ledd mye jeg.. Har mye av det som har blitt skrevet her vært til hjelp/konstruktive osv ? Nei. Flott at du føler du "ser" problemet.. Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hva kunne vi evt sagt som ville vært til hjelp? Betyr det ingenting for deg når absolutt alle sitter og gir de samme rådene? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Har du i det hele tatt snakket alvorlig med han broren? Virker ikke slik. Inke en prat med nesten kjæresten, men med broren. Nei, har ikke fått gjort det enda. Hvordan går man frem på noe sånt? Har ikke opplevd dette før, og regna ikke med at det var dette som skulle skje når vi ønsket han velkommen hos oss. Hvordan hadde du gjort det, uten å stille han i ett "snylter"-lys ? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Jeg hadde rett og slett huka tak i fyren og sagt det rett ut som det er, ventet på svar eller reaksjoner. Herlighet. Ikke klag viss du ikke har tenkt og si ifra. Du bare tar tak i ermet, si du MÅ snakke med ham, dere setter dere og du sier det rett som det er. Ikke nøl, se ham i øya. Verken du eller han dør av denne samtalen. Du har ett poeng! Problemet er jo der, og det er selvsagt viktig å få gjort noe med det om man vil ha endringer, men spørsmålet mitt har vel heller alltid vært hva hadde DERE der ute gjort, om dette her var vanlig, eller om det er sjeldent sånne ting som dette skjer. Jeg tenkte å få synspunkter, "er jeg en egoist" ? Lød bl.a ett viktig spørsmål jeg har stilt om og om igjen her. Noen har klart å faktisk svare på spørsmålene slik de er stilt, og ikke prøvd å komme med morsomheter for å få populær-poeng her inne. Men over til noe viktigere, jeg tok affære! Snakket nøye med "nesten-kjæresten", han skjønte det, og var helt enig med meg, samtidig som han måtte innrømme at broren var litt spesiell på sin egen måte. Det resulterte i at han ga broren litt lettere "tilsnakk". Dette funket! Bedre at jeg gjorde dette, enn å selv konfrontere han med ting han har gjort som jeg mener er helt høl i hodet, og som han sikkert ikke har tenkt så mye over. Dette er tross alt broren til "nesten-kjæresten" Er vel bedre å ha en god tone med han enn det motsatte, og også når det "ikke er så lenge igjen". Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå