1245112654122755325882462 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Du omtaler han som 'nesten kjæreste' og du prøver å gjøre krav på rettigheter i hannes leilighet. Flytt ut. 3 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Han hørres ut som en idiot, og noe tyder på at broren er ganske lik. 2 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Å være kjæresten er ingen unnskyldning for ikke å betale husleie det heller. Det at du kjøper mat av og til får heller ikke hjelpe. Ei heller at han har godt betalt jobb. Virker som du bor i leiligheta når han er ute på jobb også. I mine øyne er du like påtrengende som broren. Nesten-kjæreste er det ikke noe som heter. Enten er man sammen, eller så ligger man bare sammen. Endret 13. juni 2014 av medlem-124997 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Ikke forvent at en kar som du egentlig bare "holder på med" og ikke er offentlig sammen med, og som du har vært mye av og på med og som har behandlet deg som dritt tidligere prioriterer deg framfor broren som er hans eget kjøtt og blod. Og sett han heller ikke i en situasjon hvor han behøver å gjøre det. Det er dårlig gjort. Enkelte mennesker klikker man bedre med enn andre. Enkelte har andre vaner, mindre ansvarsfølelse og dårligere økonomi enn det du har. Det er vanskelig å endre på vanene til ett voksent menneske. Ja, jeg tviler ikke på at han er drit irriterende. Jeg var roomie med akkurat samme typen sjøl inntill nylig. Kanskje til og med hakket verre. Han var en skikkelig gris som ikke vasket, grisa med maten, lot søppel stå i ukesvis og spydde ned badet uten å vaske skikkelig etter seg. Homo var han også - så det trenger ikke ha noe å gjøre med hygiene, ansvar og modenhet. Homser kan være grisete de også. Når jeg konfronterte han med det så rydda han som regel opp etter seg (jeg følte fremdeles ikke at det var skikkelig rent) men det hindret han ikke i å rote like mye igjen i dagene etterpå. Han tok det altså ikke til seg på permanent basis. Enkelte mennesker kan man ikke endre på. Jeg valgte derfor å si opp leiligheten og flytte. Jeg er sjele glad for dette nå. Nå bor jeg alene, og rydder og vasker kun etter meg selv. Det å bo med noen å vantrives går veldig utover humør og livskvalitet og det blir som regel ikke bedre. Finn deg noe eget. Du har ikke mer rett i å være i leiligheten til flingen din enn det broren hans har. DU er på en måte intrengeren her, ikke broren. Finn deg noe eget, så kan flingen din komme til deg - eller du kan være til flingen av og til. Han kommer neppe til å kaste ut broren sin for deg. Og hvis broren er en selvsentrert slask som sliter med å ta vare på seg selv uten hjelp fra andre, så må han nesten bare få bli hos broren din fram til leiligheten hans en gang i fremtiden blir ferdig. Jeg skrev "nesten kjæresten" av en grunn, og av mange som du selvfølgelig ikke vet om Jeg har på ingen måte "tvunget han" til å velge mellom noen som helst, tvert imot, så er det JEG som har tatt initiativ til mye, og også sagt at det er viktig at broren hans føler at han kan bo her så lenge det trengs. Jeg har heller ikke sagt at jeg "ønsker å endre" hverken han, eller broren. Har jeg ? Dette er heller ingen "fling" slik du beskriver det, hvor nå du har fått det ifra, er ikke mitt problem og heller ikke noe av det jeg har sagt tidligere. Ja, ting har vært vanskelige, ja, "nesten kjæresten" har vært en drittsekk på mange forskjellige måter tidligere. Men det har veldig lite med NÅ og vår situasjon samt planer for fremtiden å gjøre Broren må også være her så lenge han måtte ønske, det er IKKE det som er problemet. Problemet her er at jeg må BETALE for alt han spiser og drikker. Problemet er at han går inn i boden VÅR (ettersom det er matvarer her, både tørr, og i fryseskap , som JEG og nesten kjæresten har kjøpt sammen.) UTEN å spørre, og bare FORSYNER seg. Problemet er at han tar og tar og tar, uten å noensinne gi noe tilbake. (vi drikker ikke øl, men vi hadde noen kasser med øl vi kjøpte ifra sverige for å selge, som han hadde åpnet og forsynt seg med) Problemet er at jeg ikke har råd til å brødfø en kar som nærmer seg tretti, en voksen mann som også er i full jobb osv osv. Hva han velger å bruke pengene sine på (i denne situasjonen oppussing av egen leilighet) , skal ikke gå ut over meg og mine egne midler. Det er DET som er problemet. Ikke det at han BOR her. Skjønner ? Det med skitne klær og vaskemaskina, den var nesten full med mine klær, jeg hadde tenkt til å sette den på, (jeg har bedt han gjentatte ganger si ifra når han har klær han vil vaske slik at jeg kan sette på vask, og han har til tider kommet med klær, andre ganger ikke) men i dette tilfellet hadde jeg altså nesten en full vask med klær jeg hadde tenkt til å sette på, og når jeg kommer hjem ifra en handletur så ser jeg at han har tatt ut alle klærne mine, for å vaske noen av sine egne plagg. DET er ett problem i seg selv. At han ikke kan vente, og ikke holde seg unna mine klær bl.a undertøy (jævlig kleint) for å vaske sine egne. Han har nummeret mitt, og kunne fiiiint ha spurt før han gjorde noe som helst. Han tar seg rett og slett altfor tilrette, på også MINE vegne, og på MIN økonomi. Det er DET som er saken her. Ikke det at han faktisk BOR her. Det syntes jeg jo bare er koselig, er glad i selskap jeg. Men jeg er IKKE glad i "snyltere". Anonymous poster hash: b0c7c...f97 3 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Asså, enten så er dere kjærester eller så er dere ikke kjærester. Spiller ingen rolle om han har behandlet deg som dritt å pult noen på si eller ikke. Hvis brosjan forsyner seg av shitten deres så ER det ett problem at han bor der. Hvis Flingen din (en fling er noen man ligger med men ikke er sammen med) ikke ser problemet i det du ser problemer av, ja så LYKKE til med fremtidsplanene deres. Han kommer til å screwe deg over atter en gang. Selvfølgelig vil han heller please broren sin enn flingen sin. Uansett er det bare to uker igjen. Du får legge toalettpapiret under sengen, gjemme de skitne stringtrusene dine og bite tenna sammen. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Vaskemaskina bør være tom fram til man skal sette på - slik bør det gjøres når flere bruker den. Så her syns jeg du syter unødig. At du skal være husmor for han syns jeg du har grunn til å klage på. Men det er klart, hvis nesten typen din syns det liksom er ok, så kan jo du bare drite i å rydde brorens dritt. Ikke handle inn mer enn hva du trenger selv. osv osv Men jeg syns det høres ut som den beste løsningen er å ta ditt skjørt og gå. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Asså, enten så er dere kjærester eller så er dere ikke kjærester. Spiller ingen rolle om han har behandlet deg som dritt å pult noen på si eller ikke. Hvis brosjan forsyner seg av shitten deres så ER det ett problem at han bor der. Hvis Flingen din (en fling er noen man ligger med men ikke er sammen med) ikke ser problemet i det du ser problemer av, ja så LYKKE til med fremtidsplanene deres. Han kommer til å screwe deg over atter en gang. Selvfølgelig vil han heller please broren sin enn flingen sin. Uansett er det bare to uker igjen. Du får legge toalettpapiret under sengen, gjemme de skitne stringtrusene dine og bite tenna sammen. Ser du velger å tolke det jeg sier på en skrudd og personlig måte, og også velger å være usaklig og useriøs. Du prøver å preke ved å pirke på noe som ikke pirkes kan, og faller langt utenfor temaet ved flere anledninger. Du har selvfølgelig ikke kjennskap til fakta mellom meg og "nesten kjæresten", og etter en irettesettelse så velger du fremdeles å referere meg som en "fling" Lets call it a wrap ifra deg, og ha en fortsatt fin kveld videre Ser frem til ordentlig innsyn og råd ifra dere andre Anonymous poster hash: b0c7c...f97 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Vaskemaskina bør være tom fram til man skal sette på - slik bør det gjøres når flere bruker den. Så her syns jeg du syter unødig. . A) tips; les nøye gjennom innleggene følge du velger å svare B) Hva vaskemaskina skal og ikke skal brukes til bestemmer du hos deg, og jeg hos meg Anonymous poster hash: b0c7c...f97 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Det med skitne klær og vaskemaskina, den var nesten full med mine klær, jeg hadde tenkt til å sette den på, (jeg har bedt han gjentatte ganger si ifra når han har klær han vil vaske slik at jeg kan sette på vask, og han har til tider kommet med klær, andre ganger ikke) men i dette tilfellet hadde jeg altså nesten en full vask med klær jeg hadde tenkt til å sette på, og når jeg kommer hjem ifra en handletur så ser jeg at han har tatt ut alle klærne mine, for å vaske noen av sine egne plagg. DET er ett problem i seg selv. At han ikke kan vente, og ikke holde seg unna mine klær bl.a undertøy (jævlig kleint) for å vaske sine egne. Han har nummeret mitt, og kunne fiiiint ha spurt før han gjorde noe som helst. Jeg er enig i mye av det du skriver, men det her skjønner jeg virkelig ikke. For det første burde du ikke legge ting i maskinen før det skal vaskes, du burde bruke en skittentøyskurv. Er det ellers noe problem at han tar ut klærne dine og legger det på gulvet? Det er kanskje skittent på gulvet, men klærne skal jo vaskes alikavel, at det er kleint kan jeg ikke skjønne. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 A) tips; les nøye gjennom innleggene følge du velger å svare B) Hva vaskemaskina skal og ikke skal brukes til bestemmer du hos deg, og jeg hos meg A: Tips: Jeg 'følge' for å svare det jeg mener er riktig B: Du bestemmer tydeligvis ikke - det har du nettopp fortalt i flere innlegg. Du klager på et forum og får svar. Du kan gjøre null(0) og niks om du ikke liker svarene og meningene som du må forvente å få på et forum. Du KAN gjøre noe med irl situasjonen, men det gjøres ikke på forumet. 3 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det med vaskemaskinen må jeg nesten støtte alle andre. Du har ingen rett til å sette klærne dine i vaskemaskinen for så å forvente at ingen andre kommer til å vaske etter at du har gjort det. Han gjorde riktig valg. Han tok klærne dine ut når han skulle bruke vaskemaskinen. Hva skulle han ellers gjøre? Ta og blande dine med hans? Endret 13. juni 2014 av Prospect 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det med vaskemaskinen må jeg nesten støtte alle andre. Du har ingen rett til å sette klærne dine i vaskemaskinen for så å forvente at ingen andre kommer til å vaske etter at du har gjort det. Han gjorde riktig valg. Han tok klærne dine ut når han skulle bruke vaskemaskinen. Hva skulle han ellers gjøre? Ta og blande dine med hans? Nei, simpelthen si ifra (jeg spør veldig ofte om det er klær han trenger å vaske /hvitt-farget osv). I tillegg til det så spurte jeg han tidligere samme dag om det var noen klær han trengte å vaske, dette svarte han nei til. Leiligheten er også splitter ny, vi har enda ikke funnet en skittentøyskurv vi er fornøyde med. Det blir derav til at vi fyller med enten farget/hvitt tøy til vi setter på når det er tid for det. Er heller ingen problem å blande mitt tøy med hans. Det har jeg gjort mange, mange ganger før . A) tips; les nøye gjennom innleggene følge du velger å svare B) Hva vaskemaskina skal og ikke skal brukes til bestemmer du hos deg, og jeg hos meg A: Tips: Jeg 'følge' for å svare det jeg mener er riktigB: Du bestemmer tydeligvis ikke - det har du nettopp fortalt i flere innlegg. Du klager på et forum og får svar. Du kan gjøre null(0) og niks om du ikke liker svarene og meningene som du må forvente å få på et forum. Du KAN gjøre noe med irl situasjonen, men det gjøres ikke på forumet. Hvorvidt jeg "liker" svarene eller ikke er ikke relevant Det som derimot er relevant, er om det er seriøse/konstruktive svar, eller om det er meningsløs fjas/kveruleringer Jeg 'følger" tydeligvis også for å minne deg på om at jeg taster ifra en mobiltelefon, og derfor også tar forbehold om feil Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Edit: flettet dobbeltpost Endret 16. juni 2014 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Du sa han behandla deg dårlig. Man behandler ikke noen man vil være kjæreste med dårlig. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det som derimot er relevant, er om det er seriøse/konstruktive svar, eller om det er meningsløs fjas/kveruleringer Nå er det x antall personer som har svart deg nogenlunde det samme om vaskemaskinen. Andre sier du bør ha skittentøysdunk bl.a. (jeg brukte samme ord 'bør', så rart du kun kaller meg kverulant/fjas) Det du beskriver tilsier jo også at svaret mitt (og andres) kanskje ikke er så dumt, iom at du reagerer slik på at han er borti dine truser. Situasjonen ER jo slik at han gjorde(gjør) det han gjør. Du klager på at du må gjøre alt for han, men samtidig klager du på at han vasker sine egne klær - samtidig høres det ut som du likevel vil være hushjelpa hans og vaske hans klær. Hva vil du egentlig? Var det samme type vask han hadde, slik at han kunne vasket ditt i samme maskin? (er det det som er grunnen til at du reagerer på det han gjorde? (foruten at han kanskje var borti dine truser)) Du slapp jo å vaske hans klær, men måtte putte din vask inn i maskina igjen - 5sek tar det å legge det inn igjen, så ikke mye forskjell i arbeidsmengde. Hadde det vært greit hvis han har lagt dine klær inn igjen etter sin vask, eller har det vært ennå verre iom at han igjen hadde vært bort i dine truser igjen? (seriøst spørsmål ja, for du prater litt imot deg selv) Endret 13. juni 2014 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Hvorfor snakker du ikke med den det gjelder istedet for "nesten-kjæresten" din? Det er ikke sikkert at broren til "nesten-kjæresten" din engang er klar over at du betaler for maten han spiser osv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Hvorfor snakker du ikke med den det gjelder istedet for "nesten-kjæresten" din? Det er ikke sikkert at broren til "nesten-kjæresten" din engang er klar over at du betaler for maten han spiser osv. Han er det, når "nesten kjæresten" er på jobb offshore i to uker i strekk, så ser han det jo når jeg kommer inn døra med hendene fulle av poser etter en lang og slitsom dag på jobb. . Så han er veldig klar over at det er jeg som betaler for det han forsyner seg av. Jeg har liksom latt det gå første, andre, tredje gangen. . Men forventa jo selvfølgelig at han skulle ta ansvar etterhvert og bidra selv også. Når jeg lot det gå noen dager uten å kjøpe inn mer mat, eller lage noe middag, så gikk han bokstavelig talt og låste seg inn i boden og forsynte seg med det han følte for (samme nøkkel går til både leilighet og bod. .) Det eneste han hittil har kjøpt, er en pakke med kjøttdeig for å lage spaghetti (pasta, løk, hvitløk og annet tilbehør tok han herfra. Vi hadde nemlig går tom for kjøttdeig i fryseren, ellers hadde han tatt det også) , en flaske hvitvin, en pakke smør, en pakke salami , en pose potetgull og 2-3 bokser smirnoff rusbrus. ( Han var på en båttur her om dagen, og det var det han tok med ifra taxfree'n skjønner du). Alt dette er selvsagt til hans eget bruk. Og det er fint det. Helt greit. Så lenge han ikke tar det jeg kjøper til meg selv. Jeg har liksom ikke trodd at det skulle gå så langt, og er litt sjokkert over måten han har oppført seg på, i tillegg til at jeg jobber natt for tiden, som fører til at jeg ikke får muligheten til å ta en ordentlig prat med han iom at vi sjeldent er hjemme samtidig Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Er det så ille så flytt ut. så får du vente med å flytte inn hos "nesten kjæresten" til dere har blitt ordentlig sammen eller du har funnet deg en annen... Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Hvorfor snakker du ikke med den det gjelder istedet for "nesten-kjæresten" din? Det er ikke sikkert at broren til "nesten-kjæresten" din engang er klar over at du betaler for maten han spiser osv. Han er det, når "nesten kjæresten" er på jobb offshore i to uker i strekk, så ser han det jo når jeg kommer inn døra med hendene fulle av poser etter en lang og slitsom dag på jobb. . Så han er veldig klar over at det er jeg som betaler for det han forsyner seg av. Jeg har liksom latt det gå første, andre, tredje gangen. . Men forventa jo selvfølgelig at han skulle ta ansvar etterhvert og bidra selv også. Når jeg lot det gå noen dager uten å kjøpe inn mer mat, eller lage noe middag, så gikk han bokstavelig talt og låste seg inn i boden og forsynte seg med det han følte for (samme nøkkel går til både leilighet og bod. .) Det eneste han hittil har kjøpt, er en pakke med kjøttdeig for å lage spaghetti (pasta, løk, hvitløk og annet tilbehør tok han herfra. Vi hadde nemlig går tom for kjøttdeig i fryseren, ellers hadde han tatt det også) , en flaske hvitvin, en pakke smør, en pakke salami , en pose potetgull og 2-3 bokser smirnoff rusbrus. ( Han var på en båttur her om dagen, og det var det han tok med ifra taxfree'n skjønner du). Alt dette er selvsagt til hans eget bruk. Og det er fint det. Helt greit. Så lenge han ikke tar det jeg kjøper til meg selv. Jeg har liksom ikke trodd at det skulle gå så langt, og er litt sjokkert over måten han har oppført seg på, i tillegg til at jeg jobber natt for tiden, som fører til at jeg ikke får muligheten til å ta en ordentlig prat med han iom at vi sjeldent er hjemme samtidig Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Har du nå satt deg ned og tatt en skikkelig prat med fyren? Det hjelper ikke at han ser, DU må SNAKKE med ham om dette. Ikke sånn en setning, men VIRKELIG TA EN ALVORSPRAT. ( og tror du han vet du har hatt en slitsom dag på jobb? Nei. Ikke viss du sier det. SIER det) Endret 14. juni 2014 av MoonLight Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hahah det du sier om maten er så jævelig likt det roomien min pleide å gjøre. Shampoo til og med vitaminene(vitaminer er dyrt!!) tok han daglige doser av. Eneste han ikke rørte var p-pillene mine.. En gang sa jeg "Kan du ikke være så snill spørre før du tar mat?" En dag senere fikk jeg sms "kan jeg ta løken som ligger i kjøleskapet?" Jeg sa ja. Bare en løk lissom. Da svarte han "bra, jeg hadde egentlig alt tatt den uansett". Roomien min var ekstrem, og jeg tviler på at din er like ille. Men be han pent om å spørre først og sjekk reaksjonen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Du omtaler han som 'nesten kjæreste' og du prøver å gjøre krav på rettigheter i hannes leilighet. Flytt ut. Du hørtes veldig smart ut ja. Kommer tydeligvis med kloke og langsiktige råd. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg. Anonymous poster hash: b0c7c...f97 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå