AnonymDiskusjon Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Okeeei, nåå har jeg fått nok nå!Slik ting er nå, så bor jeg med "nesten kjæresten". Vi har vært mye av og på, han har vært en skikkelig drittsekk til tider (såpass at flere av dere der ute garantert aldri hadde villet gitt han ett minutt av deres tid engang). Men det er ikke problemstillinga her. !NB "nesten kjæresten" min eier leiligheten, men også er på jobb 2 uker i strekk offshore, før han da kommer hjem og er hjemmeværende i 4 uker. (med mindre han jobber en uke ekstra, noe han har gjort de 2 siste mnd)Problemstillinga, er den at broren hans (som pusser opp sin egen leilighet, og har holdt på med dette i ett halvt års tid nå), bor hos oss (han har bodd litt overalt, bodde her en tre ukers periode for 1-2 måneder tilbake, og nå er han altså her igjen. Har vært her i over 2 uker, og skal være her i ca 2 uker til før han er ferdig med leiligheten sin og skal flytte hjem.) , og han bidrar med absolutt NADA.Tvert imot, så tar han all maten jeg/vi kjøper (uten å si ifra, uten å spørre).Han har jo en nøkkel til leiligheten, og har funnet på å låse seg inn i boden også, for så å ta hva enn det er han har lyst på som befinner seg der. (Også her uten å spørre en sjel, eller uten å si ifra)Og nei, han betaler heller ikke leie. Men det er en selvfølge for også meg, jeg selv som person er veldig familieorientert, og vet veldig godt at slike ting som dette er en selvfølge når det kommer til familie og evnt nære venner!MEN! Det å ta maten JEG kjøper, uten å spørre, eller å benytte seg av alt han kan uten å engang bidra til noe som helst selv, DET syntes jeg blir feil!Han vasker selvfølgelig ikke, legger som regel tallerkener i oppvasken og går derfra.Eksempler: A) Tomt for toalettpapir. Han vet det, jeg vet det. Han før meg, iogmed at han brukte det siste. Kjøper han noe nytt? Han presterer tilogmed å nevne det til meg at det er tomt, og hinter til at jeg må gjøre noe med det. Til slutt så ender det opp med at jeg kjøper inn.B) Jeg handler inn matvarer. Poser med matvarer. Tunge poser, som jeg handler inn etter en lang og tøff dag. Han hjelper meg ikke med noenting, og tar det han føler for når jeg ikke er tilstede. Også når jeg er her, men da tar han og "sier ifra" om det etterpå.C) Spør meg om ; "Pleier du ikke å lage middag..."? Hinter til hvorfor jeg faktisk ikke gjør dette. Jeg forklarer han at jeg faktisk ikke tar meg tid til å lage ordentlige middager når "nesten kjæresten" ikke er hjemme (da var han på jobb) . For ikke å nevne er sliten etter jobb osv..D) Han er mest sannsynlig en skap-homofil. Flott for han det. Bare at han bruker ørten timer inne på badet, slik at jeg (som jente) ikke rekker å gjøre det jeg skal til en viss tid. E) Han tok faktisk klærne mine som ikke var rene UT av vaskemaskinen (jeg hadde tenkt til å samle litt opp og starte den dagen etter), for å vaske sine EGNE klær. Mine klær lå på gulvet.(UNDERTØY BLANDT ANNET!!!!)Nå er nesten-kjæresten hjemme. Vært det i noen dager nå.Jeg samlet opp mot og fortalte han at det heller ikke var riktig at vi/jeg kjøper inn mat for 3 personer hele tiden. Uten at broren hans noensinne kjøpte noe annet enn småting til seg selv. (har nevnt dette med klærne osv til han før).Han blir furten på meg, og stiller seg uforstående til hvorfor dette er ett problem."Det er broren min, sånn er det bare" ,- Ja , sier jeg. Det skjønner jeg. Men det er ett problem at han ikke gjør det samme. Hva sier dere godtfolk der ute ? Hva skal jeg gjøre ?Jeg har ikke råd eller tålmodighet så mye lenger til å skulle "brødfø" han idi&%¤ av en bror han har. Det er IKKE mitt ansvar, og jeg har rett og slett ikke den nødvendige toleranse ovenfor karen så mye lenger.Er jeg en egoist? eller realistisk? Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Lenke til kommentar
tomjenssen Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Finn deg en egen leilighet. Det værste som finnes er å bo og leve sammen med en du ikke tåler tryne på. Evt. hvor lenge er det igjen av opppussingen hannes? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har du prøvd å snakke med han? PS. Er det så rart at han tok ut klærne dine fra vaskemaskinen når de bare lå der, og han trengte å bruke den? Hvis han hadde brukt vaskemaskinen som skittentøyskurv så hadde du sikkert irritert deg over det Jeg synes ikke du er urimelig som ønsker at han skal kjøpe egen mat og toalettpapir. Kanskje han tror at det er nesten-kjæresten din som betaler for maten? Jeg hadde vært tilbøyelig til å be nesten-kjæresten om å betale for maten til broren hvis du faktisk har prøvd å snakke med broren og han fremdeles spiser maten din. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Ja, han høres irriterende ut, men: D) har du som jente noen større rett en han til å bruke badet over lengre tid? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Ikke forvent at en kar som du egentlig bare "holder på med" og ikke er offentlig sammen med, og som du har vært mye av og på med og som har behandlet deg som dritt tidligere prioriterer deg framfor broren som er hans eget kjøtt og blod. Og sett han heller ikke i en situasjon hvor han behøver å gjøre det. Det er dårlig gjort. Enkelte mennesker klikker man bedre med enn andre. Enkelte har andre vaner, mindre ansvarsfølelse og dårligere økonomi enn det du har. Det er vanskelig å endre på vanene til ett voksent menneske. Ja, jeg tviler ikke på at han er drit irriterende. Jeg var roomie med akkurat samme typen sjøl inntill nylig. Kanskje til og med hakket verre. Han var en skikkelig gris som ikke vasket, grisa med maten, lot søppel stå i ukesvis og spydde ned badet uten å vaske skikkelig etter seg. Homo var han også - så det trenger ikke ha noe å gjøre med hygiene, ansvar og modenhet. Homser kan være grisete de også. Når jeg konfronterte han med det så rydda han som regel opp etter seg (jeg følte fremdeles ikke at det var skikkelig rent) men det hindret han ikke i å rote like mye igjen i dagene etterpå. Han tok det altså ikke til seg på permanent basis.Enkelte mennesker kan man ikke endre på. Jeg valgte derfor å si opp leiligheten og flytte. Jeg er sjele glad for dette nå. Nå bor jeg alene, og rydder og vasker kun etter meg selv. Det å bo med noen å vantrives går veldig utover humør og livskvalitet og det blir som regel ikke bedre. Finn deg noe eget. Du har ikke mer rett i å være i leiligheten til flingen din enn det broren hans har. DU er på en måte intrengeren her, ikke broren.Finn deg noe eget, så kan flingen din komme til deg - eller du kan være til flingen av og til. Han kommer neppe til å kaste ut broren sin for deg. Og hvis broren er en selvsentrert slask som sliter med å ta vare på seg selv uten hjelp fra andre, så må han nesten bare få bli hos broren din fram til leiligheten hans en gang i fremtiden blir ferdig. Endret 12. juni 2014 av medlem-124997 9 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 ^ Jeg lo. Bra oppsummert, neste takk. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 E) Han tok faktisk klærne mine som ikke var rene UT av vaskemaskinen (jeg hadde tenkt til å samle litt opp og starte den dagen etter), for å vaske sine EGNE klær. Mine klær lå på gulvet. (UNDERTØY BLANDT ANNET!!!!) Anonymous poster hash: b0c7c...f97 Hva skulle han gjort da? Ventet i det evige til du tok og vasket maskinen din? bare tatt ut tøyet og latt undertøyet ligge igjen i maskinen? Hadde det vært bedre om han bare slang inn sitt og vasket det sammen med ditt eller hadde det også vært galt? Hva hadde du gjort om det var motsatt? Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Høres ut som noen jeg ville ha kverket raskt. Skaff deg eget bosted. Viss ikke, kjøp mat og legg det på soverommet ditt hvor han ikke kan finne det. Lag mat bare til drg. Tar han noe da så skrik. Har du prøvd å snakke skikkelig med han broren? Viktig å stå på sitt. 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Ang dasspapiret. Kjøp inn, gjem papiret til deg selv. Ikke la han få vite hvor det befinner seg. Til slutt må han kjøpe selv. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 la familia! - du vil aldri skjønne.... 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 C) Du kan jo spørre han direkte en gang "Kan ikke du være så snill å lage middag idag?",kanskje han tar hintet å gjør det innimellom.D) Han trenger ikke være homofil selvom han bruker lang tid på badet,han kan være metrofil.E) Hva eller skulle han gjøre,vente til du hadde vasket klærne og gått med møkkete klær? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Betaler du husleie? (ble ikke helt klok på kommentaren din om dette). Å bo hos en "nestenkjæreste" høres mer ut som at du vil ha et billig (og bra?) sted å bo en "hugleik" 2 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Kunne han ikke vasket klærne sammen, eller var det noe med farge eller temperatur som tilsa at han ikke kunne vaske dine og sine klær sammen? Hva om du lar være å kjøpe inn så mye mat da? Kjøp bare det du trenger den dagen, så må han kjøpe inn selv? Virker som en ganske plagsom situasjon å være i. Høres ikke helt bra ut det nestenforholdet heller. Er han og broren veldig nære hverandre? Nå aner ikke jeg hvor alvorlig han ser på dere to, men får inntrykk av at det ikke er så alvorlig. Når det gjelder badet så kan dere prate sammen. Hvem må ut først? Kan dere lage en slags timeplan? Kan noen dusje om kvelden f.eks? Å bo for seg selv er nok ikke den dummeste ideen, det kan være verdt å tenke på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Problemstillinga, er den at broren hans (som pusser opp sin egen leilighet, og har holdt på med dette i ett halvt års tid nå), bor hos oss (han har bodd litt overalt, bodde her en tre ukers periode for 1-2 måneder tilbake, og nå er han altså her igjen. Har vært her i over 2 uker, og skal være her i ca 2 uker til før han er ferdig med leiligheten sin og skal flytte hjem.) , og han bidrar med absolutt NADA. Løser ikke problemet seg selv om ca to uker? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 ^ Jeg lo. Bra oppsummert, neste takk. Ciklides Fasit kommer i bokform til høsten. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Du kom med mye fornuftig og bra der, bra skrevet også Problemet er vel at hun ikke har råd til å fø på ham? Skulle tro at han tjener litt penger selv også, han jobber vel? Han har jo leilighet som han tydeligvis fikser opp... Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Kan være derfor han bommer av andre. Oppussing er dyrt. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Jo, det er et poeng. Han tenker vel at de har råd. Kanskje han tror broren betaler... nå aner ikke vi hvor mye noen av disse tjener heller eller hvor mye denne broren spiser eller hvor stort forbruk han har av dopapir Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Betaler hun ikke husleie så får hun bare fø på broren. Holder ikke å smatte på løken til nestentypen en sjelden gang. Endret 13. juni 2014 av AllFather 4 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Føles som vi mangler en del informasjon her. Kan være logisk å tenke seg til at hun bor der gratis, men er det tilfelle? De er jo tydeligvis ikke helt sammen. Hva gjør at de bor sammen og at han bare er nestentypen? Kan de holde på med andre? Har de seg bare når han er hjemme? Hva er greia? Merker vi trenger litt mer informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå