el_finko Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Opplever titt og ofte når jeg bruker ftp mot andre pc'r i lokal nettverket at pc'n rebooter.. Har prøvd med forskjellig type ftp klienter osv. Problemet kommer etter en stund med feks kopiering. Diskene jeg jobber ifra sitter på en RAID kontroller. Jeg har sjekket diskene med scandisk lignende applikasjoner og oppgradert til nyeste bios. Det eneste jeg kan tenke meg er at det må være noe fuck med hvordan diskene oppfører seg, siden pc'n rebooter så brått og brutalt. Finnes det noen lure måter å ungå at ftpinstruksjoner rebooter pc'n? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 har du sjekket event loggen om den har logget feilen? har bare opplevd dette selv, og fikk ingenting ut av feilen i eventloggen. kanskje du har for lite power eller det blir for varmt eller noe sånt? Lenke til kommentar
el_finko Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 ikke en dritt i eventloggen. Og all annen form for nettverkstrafikk som terminalservices funker helt greit. Til og med stress tester med SisoftSandra går greit! har bare opplevd dette selv, og fikk ingenting ut av feilen i eventloggen. kanskje du har for lite power eller det blir for varmt eller noe sånt? -du har opplevd dette selv? Bare 1 gang? Hva gjorde du? Hvordan/hvorfor skjedde det? Lenke til kommentar
sokk Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det finnes ikke noen FTP-instruksjoner for dette nei. Jeg ser for meg en del potensielle årsaker/løsninger: 1. Kanskje det har noe med nettverkskortet å gjøre? Da bør det også skje når du overfører filer med andre protokoller enn ftp . Kanskje det kunne vært en idè å sjekke om det er nye drivere, eller i tilfelle det er 'onboard' på hovedkortet - nye chipsetdrivere. 2. Virus eller spyware kanskje? Det er alltid en idè å ha en virusscanner i bakgrunnen. Hvis det er noe lumsk som har kommet seg inn på maskinen så kan det være en idè å kjøre Ad-Aware - som tar knekken på det meste som heter spyware (og tracking-cookies/'toolbars'). Foruten det så er det alltid en fordel med en virus-scanner i bakgrunnen når du kjører Windows. Min favoritt er Avast! antivirus -- som oppdaterer seg selv, er gratis for hjemmebruk (ikke kommersiell) og tar knekken på det meste (inkl. epost-virus, virus lastet ned med p2p programmer osv). 3. Gå inn på windowsupdate (microsoft) og last ned eventuelle oppdateringer til operativsystemet ditt. 4. Hvis det er en moromann på nettverket ditt så kan du jo ha vært så uheldig å fått installert en trojan av vedkommende? - Ps. Det hadde vært lettere å feilsøke hvis du hadde gitt litt mer opplysninger om hva du bruker (maskinvare) og hvilken klient du bruker. Er det bare når du bruker ftp dette skjer? osv. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå